24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
ik installeerde vandag een digibox aangesloten met de HDMI kabel . Ook de (antenne) kabel is door box aangesloten naar tv. Ik moet nu wachten op welkompsscherm. maar is het normaal dat ik nu al 2 uur moet wachten op signaal?
Normaal gezien moet je onmiddelijk de Taal en Postcode ingeven en dan start het zoeken van de zenders . Dit duurt even maar dan krijg je te zien dat er x aantal zenders gevonden zijn. Op verdergaan klikken en je zou nu al moeten kunnen kijken vaan EEN (2) en Canvas (4). Vanaf nu zou je binnen het uur enkele software updates moeten krijgen en ook alle standaard zenders moeten kunnen zien. Zoniet is er iets misgelopen met de activatie. Dan is bellen met de klantendienst de enige boodschap zodat ze het serienummer enz. kunnen nazien en eventueel herpairen.
Als je die eerste boodschappen niet gezien hebt dan is er iets mis met je box of zit je niet op de juiste HDMI ingang.
Ik heb de klantendienst gebeld , het ging erom dat ik het kanaal niet op het HDMI kanaal had gezet maar nu is er een ander probleem
Ik heb een home cinema en daarmee is iets mis met het geluid
het geluid uit de boxen van de home cinema komt ongeveer 5 seconden later dan het eigenlijk moet
thx klantendienst gebelt ik zat niet op HDMI kanaal
is opgelost nu , maar de home cinema , daar komt het geluid veel later uit de boxen
Om welke home cinema gaat het juist? Meestal kan je ergens wel een instelling veranderen om het geluid wat later of sneller weer te geven. Op mijn installatie (eentje van 1998) moet ik bijvoorbeeld de afstand tussen kijker en speakers ingeven en dan wordt de vertraging vanzelf berekend. Ik weet niet of dat met de huidige toestellen ook een optie is. Kijk er de handleiding even op na zou ik zeggen.
Thx voor snelle antwoord, mijn tv en de home cinema zijn beiden van Sony
en zijn ongeveer een 10 jaar oud, de verbinding van cinema naar tv is nog met een oude skart, Voor het installeren van de digibox werkte het systeem perfect
En je hebt nergens een optie voor het geluid in te stellen? (Zowel wat tv als de home cinema betreft.) Kan je vertellen om welke type het juist gaat?
Ik weet niet over welke connectoren de digibox beschikt, maar misschien kan het via een andere aansluiting? Zelf werk ik bijvoorbeeld coaxiaal digitaal (denk dat men tegenwoordig optisch digitaal gebruikt of eerder HDMI ARC), maar dat kan enkel via een Bluray speler. Leuk voor DVD's en filmbestanden (AVi, MP4, MKV, ...) via USB, maar rechtstreeks op de tv is voor mij niet mogelijk. Dat is voor de volgende receiver. 🙂
Is het nodig dat je zowel de HDMI kabel als de antenne kabel van Digiborx naar TV aansluit? Is normaal alleen de HDMI kabel niet voldoende tussen Digibox en TV?
groeten,
catmen
Probeer jouw home cinema eens aan te sluiten op op de optische- of analoge geluidsuitgang (rood/wit) van jouw HD-Digibox.
@catmen- Voor zo ver ik weet (heb zelf geen digibox/digicorder) klopt die redenering. Tenzij je op de televisie de analoge zenders wil bekijken (zonder "tussenkomst" van de digibox) hoeft die analoge kabel niet verbonden te zijn met de televisie.
Correct, je moet je TV-toestel zelf enkel met coax (TV-kabel) verbinden indien je naast Digitale TV ook gewoon nog klassieke analoge TV wil kunnen kijken. Gezien Digitaal in HD veel beter is dan analoog, is deze kabel in de praktijk overbodig.
Tip: bel naar 0800 66666 in plaats van 015 66 66 66, je komt op exact dezelfde centrale uit, maar belt wel volledig gratis!
Hoi allemaal
bedankt voor de hulp
kabel moet niet door digibox , enkel voor als ik analoge zender gebruik. Dus deze heb ik verwijdert
Dank ook aan Wblimbug voor 0800 nr. . Bij klantendienst wilden ze het niet geven
Ik zit nu nog enkel met de vertraging van het geluid uit de boxen van mijn home cinema.
Was onlangs bij een telenet meedewerker en die zei dat er een uitgang naar tv moest zijn, er is enkel een scart verbinding naar tv.Dit kan enkel werken als ik een audioverbinding NAAR tv heb volgens hem.
Raar bij analoog werkte het toch perfect
Nee hoor, 0800 66 66 6 is niet hetzelfde als de Self Service lijn. Je komt gewoon op 015 66 66 66 uit, probeer het maar eens! 🙂