Beantwoorden
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Ik heb momenteel een NIIJ-65/88-GA-01A-BE05 hangen voor mijn TV's. Dit is helaas niet meer voldoende om alle TV's aan te sluiten. Hoe breid ik best uit ? Een Hirschman versterker (Hirschmann GHV51M) splitter op 1 vd uitgangen hangen, is dat een goed idee of biedt Telenet ook iets aan om uit te breiden ? 

Tags (2)
0 Likes
22 reacties
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@Ex-NetweterVolledig akkoord met U. Op extra coax aansluitingen zijn o.a. TV (compact signaal netwerk id 32) en Radio tuner Vistron VDR210 aangesloten. Werkt perfect

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@Ex-Netweter  Inderdaad in theorie wel. Administratief kan je om extreem te gaan 4 digitale lijnen hebben (DTV lijnen) met elk 4 digiboxen en digicorders.

Maar als Telenet ziet dat je err zoveel aanhangt, zelfs in jouw voorbeeld van 4 boxen en 3 CI+ modules, is de kans groot dat ze je aan de oren gaan trekken voor een multi-aansluiting en dat begint, geloof ik vanaf 10 en gaat dan tot ????. Dit is vooral bedoeld voor B&B, hotels e.d.

Jou voorbeeld gaan ze misschien nog door de vingers zien.

Bij een multi-aansluiting doen ze, afhankelijk van de hoeveelheid, een netwerkuitbreiding en installeren ze 1 of meerdere taps binnen. Bij mijn laatste werkgever hing er binnen zo'n straatversterker en meerdere taps. Er waren daar tenslotte 2 internetaansluitingen (1 administratie en 1 voor de showroom en het Center) en altijd zo'n 30 tot 50 TV's in gebruik. Als er problemen waren kon een gewone technieker daar meestal niet veel doen.

Ik moet toegeven, dat was een leuke speeltuin daar.

Maar dan gaan we naar dergelijke oplossing: https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/digitale-tv/overzicht/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@Ex-Netweter 

Ik weet niet of het vandaag nog ergens vermeld is op een rechtstreekse webpagina, maak ga naar deze pagina van Telenet. Klik daar op Infofiche.  Daar zie je:

janne_man_0-1592336126394.png

Als je dit nu letterlijk bekijkt kan je natuurlijk zeggen ik mag vier analoge toestellen hebben en vier digitale. Binnenkort is het analoge verleden tijd en de vier digitale blijft staan.

 

 

cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Hallo,

allemaal bedankt voor de antwoorden.

Momenteel heb ik dus 5 manieren om digitaal te kijken.

Het is niet de bedoeling dat die allemaal tegelijk opstaan maar afhankelijk waar iemand zit kan er dan een tv opgezet worden zonder dat ik moet gaan goochelen met het versteken van aansluitingen.

Ik heb dus onthouden dat er 2 goede mogelijkheden zijn :

  1. versterker met een extra kost
  2. goedkopere splitter

PS de link naar de productfiche werkt niet bij mij.

0 Likes
Ex-Netweter
 

extra splitter voor Kabel TV (Coax)


@igvfer  schreef:

Administratief kan je om extreem te gaan 4 digitale lijnen hebben (DTV lijnen) met elk 4 digiboxen en digicorders.

Maar als Telenet ziet dat je er zoveel aanhangt, zelfs in jouw voorbeeld van 4 boxen en 3 CI+ modules, is de kans groot dat ze je aan de oren gaan trekken voor een multi-aansluiting


Precies of er bij Telenet ergens een mannetje zit, die jouw TV toestellen aan het tellen is en plots "ziet" dat er teveel zijn 😁.
Als je administratief - zonder enig probleem - als residentiële klant 4 digicorders èn 3 CI-modules op jouw naam kan laten registreren, dan moet je toch niet vrezen dat ze daar later op terugkomen.

De info op de productfiche is ook nogal verwarrend - als ze daar zelf al vanaf wijken. De "4" is gewoon afkomstig van het feit dat een NIU 4 poorten heeft 😊.

 

Maar soit, dat was het onderwerp van de discussie niet.

Mijn advies is altijd:

  • als je signaal niet sterk genoeg is om te delen, dan moet je een bijkomende versterker plaatsen
  • altijd eerst proberen met een splitter (maar dan wel een kwalitatieve gebruiken), voor je onnodige kosten maakt.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

extra splitter voor Kabel TV (Coax)


@janne_man  schreef:

Als je dit nu letterlijk bekijkt kan je natuurlijk zeggen ik mag vier analoge toestellen hebben en vier digitale. Binnenkort is het analoge verleden tijd en de vier digitale blijft staan.


Het compact signaal wordt (administratief) niet aanzien als een digitale dienst, maar als vervanging van analoge TV ...

Gee idee hoe ze de productfiche gaan aanpassen 🤔

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@cocamog 

 

Met behulp van een apenstaartje @ kun je de naam van de poster vermelden waarop je reageert.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)


@Ex-Netweter  schreef:


Precies of er bij Telenet ergens een mannetje zit, die jouw TV toestellen aan het tellen is en plots "ziet" dat er teveel zijn 😁.
Als je administratief - zonder enig probleem - als residentiële klant 4 digicorders èn 3 CI-modules op jouw naam kan laten registreren, dan moet je toch niet vrezen dat ze daar later op terugkomen.

De info op de productfiche is ook nogal verwarrend - als ze daar zelf al vanaf wijken. De "4" is gewoon afkomstig van het feit dat een NIU 4 poorten heeft 😊.

 

Maar soit, dat was het onderwerp van de discussie niet.

 


In het verleden toch klanten gehad die er op aangesproken geweest zijn. Waren vooral B&B met meerdere kamers - privé. Maar meestal wordt daar geen probleem van gemaakt tenzij je natuurlijk signaalproblemen krijgt en dan gaan de poppekes aan het dansen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes