Beantwoorden
jakkie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

gateway digicorder

Hey netweters,

 

is er een manier om de gateway van de digicorder te resetten?

Na het instellen van mijn wifi mesh netwerk heeft hij de gateway van de foute router overgenomen, joost mag weten waarom. 

Ik heb ook al geprobeerd om mijn digicorder al eens herstart maar zonder succes.

 

Ik denk dat als ik de digicorder naar de fabrieksinstellingen breng dat het dan wel opgelost is maar ik heb geen zin om de zendernummering weer aan te passen 🙂

 

ik zit zelf in de it en heb een uitgeebreide netwerkkennis maar als ze den boel dichttimmeren dan weet ik het ook niet meer...

0 Likes
8 reacties
ChristopheCvr
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

gateway digicorder

Leuke vraag, maar de vraag is hoe heb je hem verbonden ?

Heb je een telenet modem (alleen) zoals docsis

of de laatste modem/router. HGW

 

De digicorder kan voorzover ik weet enkel dhcp ip's (ja er zijn er twee mogelijk) krijgen.

Indien hij de verkeerde gateway krijgt komt dit alles van een eigen dhcp server. Dan zal interaktiviteit niet werken. Voor interaktiviteit dienen ze ook je mac address te kunnen lezen (layer 2) . De digibox moet ip krijgen van telenet modem die dat geeft in funktie van je mac address. Hoe ze dit nu juist doen weet ik niet.

De digibox ip is well een privee ip

10.xxx.xxx.xxx

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gateway digicorder

@jakkie

 

Om even het antwoord van @ChristopheCvr uit te spitten:

 

Een digicorder/box MOET steeds rechtstreeks aan het internet aangesloten worden daar deze toestellen hun IP van telenet zelf krijgen (een 10.xxxx adres).

 

Indien je een HGW hebt komt dat vanzelf in orde, die toestellen herkennen een digicorder/box en sluizen automatisch correct door. In dat geval zal de digicorder/box ook een tweede IP adres krijgen in de 192.168.0.x range, het interne netwerk bij u thuis dus, beheerd door de HGW.

 

Indien je een modem-only met eigen router hebt moet je ervoor zorgen dat de digicorder/box ook weer rechtstreeks aan de modem hangt. Dit doe je ofwel met een switch tussen modem en router of door op je router (indien mogelijk) een LAN poort IPTV te configureren waardoor deze poort rechtstreeks doorgesluisd wordt. In dit geval zal de digicorder/box enkel een 10.xxxx adres krijgen en dus geen tweede 192.168.x.x adres aangezien hij niet in het interne netwerk zit.

 

Wanneer je een HGW EN een eigen router (met actieve DHCP) achter elkaar koppelt moet je goed uitkijken wat je doet. Verkeerd aansluiten en je digicorder/box zal niet interactief werken.

 

Kun je eens laten weten hoe uw netwerkconfiguratie eruit ziet? Dan kunnen we doelgerichter antwoorden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jakkie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

gateway digicorder

Mijn opstelling is als volgt:

 

voor de digicorder:

Telenet router naar powerline.  En voor de rest zit daar geen router of switch tussen.

 

na de router van telenet zit wel een unmanaged switch voor mijn nas en distributie van de rest van het netwerk.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gateway digicorder


@jakkie@  schreef:

Mijn opstelling is als volgt:

 

voor de digicorder:

Telenet router naar powerline.  En voor de rest zit daar geen router of switch tussen.

 

na de router van telenet zit wel een unmanaged switch voor mijn nas en distributie van de rest van het netwerk.


@jakkie

 

In uw originele post spreek je van "gateway van de verkeerde router".  In uw laatste post zie ik nergens een tweede router staan, dus hoe kan uw digicorder dan info van een "verkeerde" router krijgen?

 

In ieder geval, als uw digicorder rechtstreeks aan de HGW hangt met behulp van powerlines zou ik in eerste instantie eens de powerlines resetten en opnieuw linken. Nadien de digicorder en de HGW eens uitzetten. Dan eerst de HGW opstarten, nadien de digicorder. Als de powerlines goed geconfigureerd zijn zou dan alles in orde moeten komen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gateway digicorder

Voor zover ik begrijp en er iets van ken kan je een mesh netwerk alleen instellen met een mesh router. Dus heb je wel degelijk een 2e router in huis na uw HGW. De basis is, dacht ik, een mesh router en bijkomend enkel mesh-wifi AP's.

Zeker dat je uw powerline daar niet op hebt aangesloten? Via Wifi kan uw digicorder niet aansluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

gateway digicorder

Nog over die modem only, met enkel een switch hier na werkt ook alles perfect voor de decoder (veel zo geplaatst en getest)

0 Likes
jakkie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

gateway digicorder

Mesh network kan idd alleen via een andere router, die router zit na de switch.

die switch zit op poort 1 van de telenet router.

powerlan zit op poort 2 van de telenet router.

 

ondertussen is de gateway correct maar de decoder is nog altijd niet interactief.

even een foto van de ip instelling van de digicorder:IMG_20180920_194320.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gateway digicorder

Nog eens de helpdesk contacteren zodat ze kunnen nazien of de box correct is geactiveerd en ze eventueel een herpair kunnen uitvoeren.

Anders box zonder stroom zetten. UTP eruit. Terug aanschakelen en dan terug UTP erin.

DNS servers 1.1.1.1 en 8.8.8.8 zijn zeker geen Telenet servers. Raar dat je dat krijgt op je Home Gateway.

8.8.8.8 is Google en over 1.1.1.1 wordt het volgende gezegd: https://en.wikipedia.org/wiki/1.1.1.1

Je bent zeker dat 1 PWL op de Telenet router zit en 1 PWL op de digicorder en er geen andere PWL's in het spel zijn. Indien dit zo is moet je de extra PWL's resetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes