Beantwoorden
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

Mijn tv heeft enkel HDMI als invoersignaal. om het OSD beeldschermmenu van mijn Marantz receiver weer te geven moet ik monitor out-aansluiting aansluiten op de component video ingang aansluiting van de tv maar mijn samsung tv 8000 serie heeft die ingang niet. Wat raad u me aan, waar moet ik op letten?

Jos

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen component ingang op tv

Ik denk dat je de composite (de gele RCA/tulp stekker die een beeld geeft) bedoelt.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

geen component ingang op tv

Om welke Marantz AV receiver gaat het? Ik heb het model SR5011 en die heeft meer dan genoeg HDMI poorten. Mogelijk kan je een HDMI poort instellen als monitor out, zodat je alsnog HDMI kan gebruiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@sb @janne_man het is de Marandz AV reseiver SR4003 en die heeft hdmi in en uitgangen maar dat werkt niet bij dit model

dit is de tekst van de handleiding maranz, dan is het duidelijker.

om het beeldschermenu (OSD) af te beelden moet u er voor zorgen dat de monitor out-aansluiting op het achterpaneel is aangesloten op de composiet-, S-video- of componentvideo-ingangaansluiting van de televiezie of projector, maar ik heb in feite enkel het video signaal nodig, voor de OSD, ergens anders in de handleiding staat duidelijk vermeld dat enkel met hdmi werkt de OSD functie niet, ik moet video out extra aansluiten.

daarom denk ik een omvormer naar hdmi (maar welke) en dan is het nog niet zeker dat het zal werken

0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@janne_man 

ik denk dat je de composite (de gele RCA/tulp stekker die een beeld geeft) bedoelt.

dat is inderdaad enkel die kabel die ik moet gebruiken, en dan komt het OSD menu zwart wit op het scherm, kwaliteit van beeld speelt geen rol als ik maar iets zie, want dat zijn heel veel functies die ik kan instellen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

geen component ingang op tv

Ik kan de tv niet zo heel dadelijk terugvinden. Ik vermoed van niet, maar heeft die toevallig nog een SCART aansluiting?

 

Ik heb een Kenwood KR-V990D gehad en om monitor out te verbinden met de tv gebruikte ik een kabel die o.a. video out (geel) had voor de receiver en dan een SCART voor de tv. Maar ik vrees dat de huidige modellen allemaal zonder SCART zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@sb het is de Marandz AV reseiver SR4003  en de tv Samsung UE 49MU8000 en die heeft enkel hdmi, dus geen scart composiet, component of Svideo ingang

ik heb dit gevonden anders moet ik het maar riskeren, het is nog altijd geen 50 eu dat ze hier vragen.

https://nl.aliexpress.com/item/Mini-1080P-Composite-AV-RCA-to-HDMI-Video-Converter-Adapter-Full-HD-7...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen component ingang op tv

Dat valt te riskeren. Bij een commentaar lees is dat er ook een usb kabel bij voor de voeding. Allicht heeft je tv wel een usb aansluiting en kan je zo voor de voeding zorgen.

 

Zijn er anderen die reeds zoiets hebben?
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen component ingang op tv

@Ex-Netweter Ben je zeker van het modelnummer. Op de site van Marantz https://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?catid=hometheatre&subcatid=avreceiver&productid=sr4003&status=discontinue heeft dit toestel een HDMI out, wel een versie 1.1.  Ik weet niet hoe het zit met de HDMI normen, maar doorgaans worden de vorige versies ondersteunt door de latere.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@janne_man de tv heeft zeker al 2 usb ingangen dus dat is geen probleem.

Van de marandz ben ik heel zeker dat het model nr. juist is en die heeft inderdaad 2 hdmi in en 1 hdmi out maar voor de OSD functie  werkt het niet, dan moet de monitor out ook worden aangesloten.

bij de latere modellen met hdmi werkt dat wel.

nu u spreekt over HDMI 1.1 dat is de reden waarom ik met de tv-box rechtstreeks naar de tv ga en voor geluid digitaal van tv naar receiver, maar u zegt dat de nieuwste hdmi normen ook zouden ondersteunt worden, bedoelt u dat ik met de tv-box dan wel via receiver kan gaan, ik wil de 4K kwaliteit niet kwijt voor in de toekomst.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@janne_man de uiterst rechtse moet 2 eu meer kosten ziet u een verschil buiten dat het bakje metaal is?

https://nl.aliexpress.com/item/Mini-1080P-Composite-AV-RCA-to-HDMI-Video-Converter-Adapter-Full-HD-7...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen component ingang op tv


@Ex-Netweter  schreef:

@janne_man de uiterst rechtse moet 2 eu meer kosten ziet u een verschil buiten dat het bakje metaal is?

https://nl.aliexpress.com/item/Mini-1080P-Composite-AV-RCA-to-HDMI-Video-Converter-Adapter-Full-HD-720-1080p-UP-Scaler/32826053126.html?spm=a2g0z.search0302.3.93.5b796df6HEVhAU&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0_431_453_454_433_10618_536_317_537_319_10059_10696_10084_10083_10304_10821_10843_10887_10307_321_322_10902_10065_10068_10103_10884_10820_10302,searchweb201603_0,ppcSwitch_0&algo_pvid=f5d2e6af-15a5-4ddb-9a12-6151f1084436&algo_expid=f5d2e6af-15a5-4ddb-9a12-6151f1084436-11

 


Ik ben geen internetkoper en de paar keren dat ik het toch deed was in België of een slimme Nederlander die ook een Belgisch internetadres heeft.

Ik denk dat je bij aankopen buiten EU je nog sommige extra kosten kunt hebben.

Ik zie maar één product op die link, maar om het even dewelke datje kiest, als het maar de conversie doet van composite naar hdmi.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen component ingang op tv


@Ex-Netweter  schreef:

... u zegt dat de nieuwste hdmi normen ook zouden ondersteunt worden, bedoelt u dat ik met de tv-box dan wel via receiver kan gaan ...

Jos


Ik zeg alleen maar dat doorgaans een hdmi 1.3 de signalen die het krijgt van een hdmi 1.2 of 1.1 wel zal begrijpen en correct verwerken. Een signaal van 1.3 of 1.2 en in die norm naar een hdmi 1.1 zal uiteraard nooit lukken.  Je kan altijd eens proberen, dat kost niets en dan ben je zeker. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

geen component ingang op tv

@janne_man buiten eu aankopen, wil zeggen onder de 22 eu blijven (geen extra kosten) , en van namaak afblijven, hoe ze het doen weet ik ni maar die chinezen sturen het nog gratis op ook, ik beperk mij dus tot led lampjes en andere kleine dingen, en helemaal raar is: ik stel mijn vragen en antwoorden in het nederlands aan die chinezen, en krijg altijd antwoord in het nederlands, dat moet ge in veel eu landen niet proberen daar kunnen ze hier nog iets van leren.

Jos

geen component ingang op tv

@janne_man  @sb ondertussen da kaske thuis maar het is niet het resultaat dat ik zou willen.

JosIMGP0281.JPGIMGP0282.JPG

0 Likes