Beantwoorden
BjornJanssens
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

geen signaal, controleer antennekabels

Ik heb telenet sinds januari. De technieker heeft toen de digibox achtergelaten want de tv was toen nog niet aanwezig. Er werd mij gezegd dat het heel gemakkelijk was om zelf te installeren. 

Ik heb dit vandaag proberen te installeren want ben in het weekend officieel verhuisd. Ik moet mijn taal kiezen (check), postcode ingeven (geeft suggestie van mijn gemeente dus ook check), begint te zoeken: Na 7 of 8 procent stopt de digicorder en krijg ik de melding dat er geen signaal is, controleer de antennekabel.

Wat moet ik hier mee doen? Ik heb alles weer uitgetrokken, gewacht, opnieuw en zelfde probleem. Ik heb alles ingestoken zoals telenet aangeeft... Wat kan ik nog doen? 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

geen signaal, controleer antennekabels

brand er een lampje op uw NUI?

Welke lichtjes branden op uw modem?

Werkt uw telenet internet?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen signaal, controleer antennekabels

Als internet wel werkt en de digicorder blijft raar doen, zou ik zeggen: ga de digicorder inruilen bij een telenetwinkel. 

Maar zorg dat je eerst zeker bent dat de HGW modem/router werkt. Dat zou normaal wel moeten gecontroleerd zijn door de technieker, maar je weet maar nooit.

Sluit een computer aan op een utp aansluiting van de modem en kijk of je internet hebt en kijk of je met je smartphone of PC op de Wifi kan.

Indien deze beide ook niet continue werken, is het waarschijnlijk de HGW die niet werkt en kan je beter die eerst gaan omwisselen.

 

Eerst een telefoontje naar de helpdesk kan natuurlijk ook geen kwaad 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

geen signaal, controleer antennekabels

Dit is een verschijnsel dat voorkomt wanneer er geen of slecht signaal op het tv doosje zit waar ge u coax kabel moet inpluggen. Dit kan slechte aansluiting zijn of defect doosje (ook al is het nieuw). Dit heb ik ook al tegen gekomen.

Kun je ook eventueel eens testen waanneer je de analoge zenders op je tv gaat zoeken. Wanneer je veel ruis hebt is er zeker iets mis met het signaal op je tv aansluiting. 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen signaal, controleer antennekabels


@BertXL schreef:

 

Maar zorg dat je eerst zeker bent dat de HGW modem/router werkt. Dat zou normaal wel moeten gecontroleerd zijn door de technieker, maar je weet maar nooit.

Sluit een computer aan op een utp aansluiting van de modem en kijk of je internet hebt en kijk of je met je smartphone of PC op de Wifi kan.

Indien deze beide ook niet continue werken, is het waarschijnlijk de HGW die niet werkt en kan je beter die eerst gaan omwisselen.

 

Eerst een telefoontje naar de helpdesk kan natuurlijk ook geen kwaad 🙂


De Home gateway heeft totaal niets te maken met het signaal op je coaxkabel naar de digicorder toe. Zonder modem kan je ook dtv installeren maar je verliest wel de interactiviteit. En omdat je internet werkt heb je daarvoor niet altijd TV signaal.

In dit geval moet er duidelijk gezocht worden naar mankementen op de kabel of NIU. Is het TV signaal wel degelijk geactiveerd?

Laat de klantendienst eerst uw signaal eens testen tot de NIU. Dan bekijk je of de betreffende kabel wel goed is bevestigd aan de NIU.

Steek ook eens de coax rechtstreeks in de TV en kijk of je analoge zenders kunt installeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geen signaal, controleer antennekabels

"Na 7 of 8 procent stopt de digicorder"

 

Dat percentage is geen zoekpercentage.

 

Terwijl hij zoekt zie je 2 percentages:

  • Signaalkwaliteit: dat zou tegen de  100 % moeten zijn.
  • Signaalsterkte: ligt meestal een stuk lager: dat kan rond de 50 % hangen

Als je ziet dat de signaalkwaliteit veel te laag is, dan kan je er vanuit gaan dat er te weinig signaal door de coaxkabel de digicorder binnenkomt.

 

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Het kan de coaxkabel zelf zijn maar het zou uiteraard ook van buiten kunnen komen.
Probeer eens met een ander coaxkabel.

Blijft het probleem, dan bel je best de klantendienst op 015 66 66 66


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen signaal, controleer antennekabels

is de technieker minder dan 14 dagen geleden geweest kan je een gratis herbezoek vragen

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geen signaal, controleer antennekabels

@Petito

 

"Ik heb telenet sinds januari. De technieker heeft toen de digibox achtergelaten want de tv was toen nog niet aanwezig"

 

Lijkt me langer dan 14d  geleden 😉


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

geen signaal, controleer antennekabels

Dat is uiteraard het risico als er geen tv is dat ze deze niet kunnen testen en dat je dan wel aansluit en kabelproblemen hebt

ik denk dat het een technieker zal worden en dat het jouw 85€ zal kosten

 

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

geen signaal, controleer antennekabels

Mogelijk kan het betalend zijn inderdaad.

Maar stel dat er met zijn versterker iets mis is of er toch buiten nog een filter hangt die de tv-signalen tegenhoudt is het gratis.

Maar altijd een risico.

@BjornJanssens  Je versterker/NIU steekt toch in het stopcontact he?

 

Er zijn verschillende versterkers/NIU's.

 

Er is een NIU die eruitziet als  een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er daar een lampje inzit.

Voorbeeldafbeelding:

 

Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen: Voorbeeldafbeelding:Afbeeldingsresultaat voor niu telenet


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes