Beantwoorden
svg
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

info over opnames delen bij gebruik van eigen switch

 

Hieronder een probleem en de oplossing die ik een tijdje terug had. Hopelijk helpt de info iemand 🙂

 

Ik heb een eMTA, en beheer mijn eigen netwerk.

 

Internetkabel van de modem naar mijn switch, op een apart "TELENET" VLAN.

 

Met een EMTA moeten digiboxen rechtstreeks aan de modem hangen, en niet achter een router, als ik het goed begreep.

 

(Dat was toch zo toen ik die installatie deed, achter mijn eigen firewall werkten deze niet interactief - misschien is dit nu anders op te lossen? Op deze wijze zien de boxen uiteraard geen DLNA toestellen op mijn eigen LAN.)

 

Nu, opnames delen werkte goed zo, tot het op een bepaald ogenblik niet meer werkte. Gezocht, gecheckt, getest, zelfs technieker over de vloer gehad, die het ook niet vond. Uiteindelijk een test gedaan met een aparte eenvoudige switch om de digiboxen op aan te sluiten, en dat werkte terug... Een "duistere technische oorzaak dus, maar niemand die me dit kon uitleggen.

 

Na lang zoeken vond ik uiteindelijk, via een tip, de juiste oorzaak: ik had ooit op mijn managed switch "Multicast Snooping" geactiveerd, en dat kon een boosdoener zijn. Deze terug gedesactiveerd, en de digiboxen 'zagen' elkaar terug...

- svg - :q!
Tags (1)
1 reactie
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

info over opnames delen bij gebruik van eigen switch

@svg 

 

Bedankt om deze info met ons allen te delen. Wie weet zal het vroeg of laat iemand kunnen helpen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.