Beantwoorden
Kelsy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Hallo, 

 

ik heb namelijk een probleem sinds ik verhuis ben, heb ik men aansluiting moeten doen met een verdeeldoos ( bv. zo ene van tp link - 8 poorten ) ( aansluiting internet komt uit de muur en heb maar 1 zitten die werkt  en die zit aan de andere kant van de living ) is een nieuwe kabel van Telenet zelf

 

Nu is men vraag hoe krijg ik dit terug in orde zonder iets te verliezen op men digicorder ? het is nu al bijna 3 maanden dat ik niet verder kan in de tv gids dan 2 dagen ook nix kan huren in de a la carte menu ? is er hier ergens een engel die mij kan helpen aub ? heb al alles geprobeerd .

 

alvast bedankt

0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

De symptomen die je aanhaalt duiden op een niet-interactieve digicorder. Controleer dat je digicorder zowel een coax als een UTP  kabel aangesloten heeft. En dat de UTP ook wel degelijk (rechtstreeks of via switch) aan de Telenet modem/router verbonden is en niet bvb achter een eigen router aangesloten is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Hoe zit de installatie er precies uit dan?

Er zit dus een utp-kabel in de digicorder? Kan je vanaf de digicorder elk aansluitpunt eens vermelden tot aan de modem?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kelsy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Digicorder is aangesloten met hdmi kabel. Als je kijkt bij signaal in de instellingen staat erbij blocked. Al alles geprobeerd. De modem hangt in de gang en de ethernet kabel in de modem te steken is geen

optie. Heb hier een kindje rondlopen. 

0 Likes
Kelsy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

de installatie was een verhuisinstallatie de installateur had moeite om deze in orde te brengen. Ik heb gedacht om iemand te laten komen van telenet ( helemaal mee tournee ) vorig adres zat et internet op men babyfoon...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen


@Kelsy schreef:

Digicorder is aangesloten met hdmi kabel. Als je kijkt bij signaal in de instellingen staat erbij blocked. Al alles geprobeerd. De modem hangt in de gang en de ethernet kabel in de modem te steken is geen

optie. Heb hier een kindje rondlopen. 


Signaal moet "locked" zijn om zenders te kunnen weergeven. Voor het probleem wat jij nu hebt hoef je niets van hdmi of coax na te kijken.


Kan je ook eens kijken wat bij ip-adres staat (Huisjestoets - Allerlei - Instellingen - Digibox/digicorder - Technische informatie - IP)

Om iets te huren of verder dan 2 dagen te kunnen moet de digicorder op een of andere manier met de modem verbonden zijn.
Ik bedoelde dus eigenlijk: kan je me vertellen hoe de digicorder met de modem verbonden is? Je spreekt o.a. over een tp-link met 8 poorten. Er zit dus een utp-kabel in de ingang "ethernet" in de digicorder?  Waar gaat die kabel naar toe? En hoe gaat het dan van daaruit naar de modem?  Hoe preciezer je dat zou kunnen uitleggen hoe meer wij zicht hebben op jouw installatie.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

@Kelsy Je zegt dat de digicorder is aangesloten met een HDMI kabel. Dat is natuurlijk van de digicorder naar het TV toestel. maar hoe is de digicorder aangesloten op de modem/router? Enkel een coax of ook een UTP (netwerk) kabel? Beide zijn nodig om een interactieve verbinding te realiseren.

 

Je zegt dat de UTP kabel in de modem pluggen geen optie is (wegens rondlopend kind). Als die kabel dus niet ingeplugd is, heb je automatisch geen interactivitieit, maar ook geen bekabeld internet. Is dat het geval? Gebruik je enkel wifi?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kelsy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Neen u begrijpt mij verkeerd. de utp kabel zit aangesloten met een internetverbinding in huis ingebouwd in de muur. De modem hangt in de gang ik kan geen gat boren is niet mijn huis. Ik ben huurder. Als je kijkt bij instellingen staat er bij signaal blocked

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Nee er staat "locked"  Smiley Vrolijk   en dat hoort ook zo.

Maar dat heeft niets met je probleem te maken: Wat er bij signaal staat is de info over het signaal van de coax.

 

Kan je zeggen wat er achter ip-adres staat bij IP ( Huisjestoets - Allerlei - Instellingen - Digibox/digicorder - Technische informatie - IP)

 

Ik begrijp je niet verkeerd. Ik vraag meer uitleg ter verduidelijking om jou te helpen. Je sprak van een utp-aansluitpunt in de muur maar ook van een tp-link . Kan je dan vertellen hoe je digicorder met je modem in verbinding staat?
Er gaat dus een utp-kabel van de digicorder naar een utp-aansluitpunt in de muur. Ik vermoed dat het dan in de muur door gaat naar de plaats waar de modem staat. Waar is dan de tp-link?

 

Dus nogmaals - en ik vraag je dit om je te helpen, niet om vervelend te doen Smiley Vrolijk   :

 

  1.  Welk ip-adres krijgt je digicorder?
  2.  Exact hoe  is je digicorder met je modem verbonden?  Dat kan enkel jij zien en ons vertellen. Vermeld aub elk punt dus bijvoorbeeld : Digicorder -> utp-contactpunt in muur -> komt uit in plaats waar de modem staat (rechtstreeks eruit of is daar ook zo'n utp-aansluitpunt?) -> tplink -> modem. Beter te veel info dan te weinig. Ik begrijp dat dat misschien moeilijk is maar hoe anders kunnen we zicht krijgen op hoe alles aangesloten is?

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kelsy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

mijn utp kabel gaat naar tp link naar de muur en naar de modem.. 🤔 van de muur al rechtstreeks in de digicorder gestoken ook nix. De tp link gebruik ik omdat men vriend surf met kabel is nogal een game freak en als die lag heeft is dat een ander verhaal. Ip adres eindigt hier op 1138 en eronder inhome ip adres eindigt op 1139 🤔🤔

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kan niet huren kan niet tv gids verder dan 2 dagen

Het ganse ip-adres? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes