Beantwoorden
timmy1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

nas extern benaderen

ik had graag geweten hoe ik mijn nas zyxel 540 op telenet modem/router kan aansluiten aub is een 3.0 doccis dit lukt van geen kanten heb geen ddns mogelijkheden op deze modem moet ik hier voor een modem only gaan vragen hebben deze deze mogelijkheden wel of? vroeger ging dit allemaal met de oude modems van telenet nu niet meer kan iemand mij hier bij helpen aub?

heb ook een router van netghear er achter gezet maar dit bied ook geen uitweg omdat deze een inter ip adres krijgt graag hulp aub?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nas extern benaderen

Standaard sluit je dit gewoon aan op de HGW van Telenet. Normaal gezien krijgt uw NAS een IP adres van de HGW. Dit zal iets zijn tussen 192.168.0.100 en 255. Eens je dit hebt en weet kan je uw NAS intern benaderen meestal is dat via ipadres:poortnummer. Moet je in de handleiding vinden.

En dan kan je uw NAS configureren. Eerst een vast IP adres instellen tussen 192.168.0.10 en 99. En eventueel andere poorten voor toepassingen die op uw NAS draaien.

Als dit alles netjes intern bereikbaar is kan je uw portforwarding instellen via " mijn.telenet". Niet leren lopen voor je begint te stappen. Dus niet beginnen met eigen router aan te kopen enz. Met de HGW kan je perfect doen wat je wil doen en achteraf kan je nog beslissen of je uitgebreidere functies nodig hebt. Eens je zover bent kan je ons contacteren voor DDNS en dergelijke.

Handleiding: ftp://ftp2.zyxel.com/NAS540/user_guide/NAS540_V5.21%20ed2.pdf

vanaf pagina 129 intereesante informatie.

Als de link niet werkt gewoon de http verwijderen want ik merk dat er automatisch HTTP wordt voor gezet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.