Beantwoorden
Davinzee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

nieuwe TV aankopen

Dag

Ik heb in de living een smart tv en digibox. in mijn slaapkamer staat een TV die aan vervanging toe is, dus vraag is of ik van de digibox functies kan gebruik maken op de nieuwe TV,  en zo ja waaraan moet die dan voldoen?

 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nieuwe TV aankopen

In principe is elk scherm met een HDMI aansluiting geschikt. Het moet zelfs geen TV zijn. Alles gebeurt via uw digibox. Opgepast je kan het nieuwste type digibox (nog in proefstadium) niet mengen met een oudere (huidige) standaard digibox. Als niet echt de smart toepassingen van een TV nodig hebt (internet enz.) kan je eender welk computerscherm gebruiken of zelfs een projector.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe TV aankopen

@Davinzee Uw vraag kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. In de veronderstelling dat je heet volgende bedoelt: Uw digibox blijft in de living staan in de omgeving van je smart tv in dezelfde plaats. Je wenst in je slaapkamer een nieuwe tv en je wenst met je nieuwe tv ook gebruik te kunnen maken van de digibox in de living.  Dat gaat niet. De Digibox en Digicorder vertalen een dvb-c signaal naar een digitaal video signaal (HDMI), dit zowel voor het rechtstreeks kijken als voor uitgesteld kijken of een film kijken. Je hebt maar één HDMI aansluiting aan de Digicorder/Digibox. Ook de afstand zou een bezwaar kunnen zijn.

Met de nieuwe tv-box zal het evenmin gaan, hier wordt enkel bij rechtstreeks kijken een dvb-c signaal omgezet naar een HDMI signaal. Het kijken van 'opgenomen' programma's of de zaken op aanvraag komen hier binnen via het netwerk. Maar ook hier wordt dat signaal omgezet naar het HDMI signaaal. Technisch zou je dat niet omgezette signaal kunnen ontvangen op een smart-tv, maar zoiets is bijlange niet geïmplementeerd bij Telenet.  

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

nieuwe TV aankopen

1) Staat er in de living een digibox of een digicorder?

2) Kan je in de slaapkamer een UTP verbinding maken naar uw telenet modem?

3) Heb ge enkel de basis zenders of ook optionele zoals play more,play sport,...?

Dit zijn 3 belangrijke vragen om te zien wat de mogelijk oplossingen zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Davinzee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

nieuwe TV aankopen

Hallo, dank voor je bericht.

1) dan zal het een digicorder zijn: ik kan ermee opnemen

2) neen, dat is het probleem: Internet  over de elektrische leidingen werkt bij ons niet. Is wifi een oplossing?

3) we hebben beschikking over het hele gamma

0 Likes
Davinzee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

nieuwe TV aankopen

Bedankt voor je antwoord!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe TV aankopen


@Davinzee  schreef:

 

...

2) neen, dat is het probleem: Internet  over de elektrische leidingen werkt bij ons niet. Is wifi een oplossing?

 

De Digicorder ondersteunt geen wifi en moet dus een 'draad' verbinding hebben.

Heb je tenminste al geprobeerd met een set PWL's  dat je gratis huurt bij Telenet. 

Ik gebruikte eerst Devolo dLAN 500. Toen Telenet met de gratis huurboosters begon, heb ik een setje gaan halen en was aangenaam verrast door de hogere snelheid en betere verbinding.  De enige kost die je hebt is de inspanning van het gaan af te halen in een Telenet winkel.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.