Beantwoorden
gvg1
Freshman Meerweter
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll...

one for all programmeerbare afstandsbediening

Hoi,

Ik heb een one for all programmeerbare afstandsbediening, de URC7935 en ik heb deze reeds kunnen programmeren voor de pionier versterker en de philips hue sync box. Echter de Telenet afstandsbediening van de Telenet TV box is wat lastiger. De URC7935 kan je op 3 manieren programmeren: enkele voorgeprogrammeerde merken (kent natuurlijk Telenet niet), via een setup code (daar staat Telenet niet bij) en rechtstreeks door met een werkende afstandsbediening de IR signalen rechtstreeks in te stralen in de URC7935. Dat laatste is met de Telenet afstandsbediening enkel gelukt met het volume op en het volume neer signaal. Alle andere signalen die ik wil programmeren lukken niet. Ik wens vooral de aan/uit te programmeren en indien mogelijk ook de 4 navigatie richtingen en de OK knop. Als ik, op aanraden van chat GPT, de Telenet afstandsbediening naar de camera van de GSM richt, zie ik wonderwel enkel bij de knoppen die werken, IR licht verschijnen. Dus de andere knoppen werken dan met RF of iets anders dus logisch dat dat niet lukt dan.

Mijn vraag is nu: heeft de telenet box überhaupt een IR ontvangeer aan boord (dat de afstandsbedieningen een IR zender heeft, is dan bedoelt om TV’s te kunnen bedienen en niet de box denk ik dan) en zo ja: welke IR schema of protocol of nummer of compatibel merk zou ik dan in de URC7935 kunnen programmeren om de bedieningen te laten werken?

alvast bedankt

3 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Welke TV-box heb je?

De TV-box afstandsbediening gebruikt steeds RF of Bluetooth om te communiceren met de TV-box, maar heeft wel een IR-zender voor aansturen van TV en geluidsapparatuur.

TV-box v1 & TV-box v2 (de coaxmodellen) hebben een IR-ontvanger aan boord en kunnen dus ook aangestuurd worden met (universele) IR afstandsbedieningen. De TV-box IP heeft GEEN IR-ontvanger en kan enkel aangestuurd worden met (universele) Bluetooth afstandsbedieningen.

Streamer Remote compatibility

The One For All Streamer Remote is designed to work with Streaming Boxes which can be controlled via Infrared (also known as IR). It cannot control boxes which can only be controlled by RF (Radio Frequency). For example all boxes manufactured by Roku (including Now TV by Sky and Kwesé Play boxes) can be controlled by the Streaming Remote out of the box, just insert batteries.

However Roku Streaming Sticks, which are controlled by RF, cannot be controlled. Another example of RF Devices would be the Amazon Fire series of products. These are controlled by Bluetooth, which is a form of RF and the One For All Streamer remote is not compatible with it. There is a possibility that these can be controlled using CEC Mode but we cannot guarantee this as it depends of the capabilities of your TV. Please see CEC Mode in the Digital Manual of this remote for details.

Bron: Streamer Remote compatibility | One For All

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tony
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De oudere Telenet TV-boxen, de Arris DCX960-STB-TN en de Humax 2008C-STB-TN zijn te bedienen met een universele infrarood-afstandsbediening.

Met de URC7935 kan je de setupcode 23341 proberen.

De nieuwe kleine Telenet TV-box IP, de ARRIS VIP7002W is alleen te bedienen met een (universele) Bluetooth-afstandsbediening.

gvg1
Freshman Meerweter
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll...

Hoi,

ik heb de grotere TV box, dus niet de IP. (ik had optisch uit nodig)

dus in theorie zo het moeten kunnen. Dan moet ik achterhalen met welke IR codes de box compatible is. Ik zal eens beginnen met 23341.

mvg, Geert