Beantwoorden
vincent14
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

probleem met ipadres van digibox

Hallo,

ik zit met volgende probleem : ik beschik over 1 digicorder en 2 digiboxen en soms heb ik het probleem dat ik geen opnames kan bekijken op mijn digibox. De foutmelding is : "geen digicorders beschikbaar".

Digicorder heropstarten of digiboxen heropstarten heeft allemaal geen effect.

Verder onderzoek leert me dat het ip adres dat de digibox heeft gekregen verkeerd is. mijn range is 192.168.7.*, maar voor een onduidelijke reden krijgt de digibox een inhome ip adres in de range 192.168.49.*.

Ik zie geen mogelijkheid om dit adres te refreshen. De enige optie is de digibox terugzetten naar fabrieksinstellingen en minstens een half uur wachten tot alles is herinstalleerd.

Graag een betere manier om dit op te lossen.

0 Likes
2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Vermoedelijk heb je geen standaard installatie. Info over uw instalatie is dus nodig om je te kunnen helpen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Hen je toevallig een eigen router, accespoint of switch staan die ook IP adressen uitdeelt? Indien ja zorg er dan voor dat bij deze toestellen de DHCP server is uitgeschakeld.

Wat je nu krijgt wijst erop dat er een ander toestel 5DHCP server) IP adressen uitdeelt.

Nogmaals hou het simpel en vermijd extra routers tenzij deze worden ingeschakeld als AP/switch en de DHCP is uitgeschakeld.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes