24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Een verbinding maken tussen mijn laptop en tv via een HDMI-kabel lukt niet meer.
Tot eergisteren lukte dat nog wel.(Voor o.a.het bekijken van een powerpointpresentatie )
Ik heb ondertussen het volgende gedaan:
aansluiten op ANDERE TV (met dezelfde laptop en dezelfde HDMI-kabel ) LUKT WEL.
NB Het digitaal signaal van Telenet komt via HDMI-poort 1 vd TV; En dat lukt nog steeds.
Wat kan ik doen?
Heb je al geprobeert je hdmi kabel in een andere poort van je tv te steken? Zo ja en dat werkt, heb je recent drivers op je laptop ge-update? dat kan ook altijd een invloed hebben... zeker eens je laptop in die poort 1 proberen steken als dat werkt weet je dat je andere poort kapot is... 😉
Zeker dat je het scherm uitbreidt of dupliceert?
(Gebruik Windows toets + P indien je Windows gebruikt)
Hallo,
Langs geen enkele (van de 4) poort kan ik het beeld van mijn laptop op de TV krijgen.
Ook niet via poort 1 .
En op poort 1 ontvang ik het digitaal signaal van Telenet en zo kijk ik tv.
Dus poort 1 van mijn tv werkt zeker.
Ligt het aan de HDMI-kabel of aan mijn laptop?
Dat kan haast ook niet, want op een tweede TV kan ik met dezelfde laptop en dezelfde HDMI-kabel wel verbinding maken.
Voorlopig dus nog een raadsel.
Hallo,
Sorry, maar dit begrijp ik niet.
Normaal vanaf windows 8 worden tv schermen automatisch herkend.
Zet de tv aan en steek de HDMI kabel in de tv.
Zet met de afstandsbediening van de tv de input naar HDMI 1 in de veronderstelling dat de HDMI kabel in het 1ste HDMI slot van de tvzit.
Zorg ervoor dat de laptop opgestart is en sluit de HDMI kabel aan op de laptop.
Het scherm zal 1 keer flikkeren en je zou nu alles moeten zien op je tv.
Heb je al eens in beeldscherm-opties gekeken? Zie je hem staar staan als de TV aangesloten is? En anders in device manager (apparaatbeheer) kijken of je hem bij monitors ziet staan (misschien ook toon verborgen apparaten aanzetten). Zie je hem nergen staan kun je ook nog altijd proberen je drivers te herinstalleren of updaten...
Hallo Levi,
Heb bij Apparaatbeheer gekeken.
Ik zie 2 monitors: 2 x Algemeen PnP-beeldscherm
Ik kies voor "Stuurprogramma bijwerken"
Computer geeft als antwoord: "Het beste stuurprogramma is al geïnstalleerd".
Blijft voor mij een raadsel.
Bedankt voor uw hulp
Vriendelijke groeten,
Frans