Beantwoorden
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

Hallo allemaal

 

Ik heb thuis 1 router en 1AC point van telenet staan die beide en andere naam en w8w hebben dan mijn hoofdnetwerk van mijn modem. Ik zou dit eigenlijk graag aanpassen omdat dit eigenlijk helemaal niet handig is en het dus veel handiger is als alles hetzelfde zou heten en ik dus 1 netwerk zou hebben. Nu is mijn vraag dus wat moet ik juist in de  instellingen bij mijn telenet aanpassen om dit waar te maken?

Dan heb ik nog 1 vraagje ik heb thuis nog de oude d-link Dir 615 router staan van telenet, met wat zou ik deze vervangen? Want ik krijg aan mijn modem 230 mb/s maar aan de router in de bureau die verbonden is met een utp kabel aan de modem krijg ik maar rond de 90 mb/s wat eigenlijk ook nog steeds goed is maar er zit toch wel een zeer groot verlies op vind ik zelf.

Ik zag ook dat telenet een nieuwe AC point heeft uitgebracht van welk merk en welk model is dit?

 

Alvast bedankt

30 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1 Wifi netwerk maken

Normaal gezien bij "mijn telenet" internet - routerinstellingen - beveiliging en daar kan je aanvinken 1 netwerk maken.

Ik doe dit nu zomaar uit mijn hoofd want sinds mijn overstap naar Wigo geraak ik deze morgen niet in mijn Telenet.

Wat je snelheid betreft zou je normaal gezien als je alles bekabeld aansluit zelfde snelheid moeten hebben overal.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

Bedankt voor het antwoord, ik heb geprobeerd wat je hebt gezegd voor 1 netwerk en dit is gelukt voor het AC point, maar niet voor de d-link router deze heeft nog altijd de oude netwerk naam die die had.

Ja ik zou ook denken dat die deze snelheden haalt, maar toch gebeurd het niet en zit er toch een verlies op van bijna 140 mb/s.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

1 Wifi netwerk maken

De oude d-link router van telenet zou normaal als switch moeten ingesteld staan (zoals altijd bij Telenet) en bepaald geen naam van een Wifi netwerk. Waarschijnlijk is het wel een 100Mbit switch, en die kan wel je UTP netwerk vertragen.

 

Om je volledig netwerk dezelfde naam te geven moet je het op alle routers dezelfde naam geven, aangezien je een eigen router als access point gebruikt, moet je het ook daar dezelfde naam geven. MijnTelenet kan het daar immers niet zelf instellen. Om dat te doen moet je naar de homepage van de access point gaan en dat is  anders voor elk toestel. Welke machine heb je?

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

Ik heb idd de oude d-link router van telenet die een aparte netwerk naam heeft, wat zo is ingesteld geweest door telenet zelf.

En dan staat er boven nog een acces point die ook van telenet is en dat is de netgear N750, maar deze heeft wel gewoon het netwerk overgenomen van de modem en is dus 1 netwerk.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

1 Wifi netwerk maken

Sieben,  je zal dan manueel op de oude router moeten aanloggen en de SSID zelf moeten updaten...

Hier kan je een manual vinden: http://www.dlink.com/it/it/-/media/consumer_products/dir/dir-615/manual/dir-615_q1_manual_v17_00_eu....

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

Bedankt zal het straks bekijken.

Maar ik zat misschien ook te kijken om een nieuwe te kopen, wat zou een goede nieuwe router zijn?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1 Wifi netwerk maken

@Sieben563

 

Best stel je de router in als Access Point. Je kan hier terugvinden hoe dat moet.

 

Als je beslist om een nieuwe router/Access Point te kopen dan kan je bij Telenet terecht (bv een Telenet center) of je kan een andere aankopen.

 

Ik raad altijd Ubiquiti AP's aan bv Ubiquiti Unifi AP-AC-Lite.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

Ja ik dacht ook gewoon de nieuwe AC point van telenet of misschien en andere te kopen, maar dit zijn dan AC points en wat ik wil vervangen is een router. Kan ik dan niet beter weer een router kopen of is die eigenlijk nutteloos en kan ik dus gewoon beter een ac point kopen?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1 Wifi netwerk maken

@Sieben563

 

Ik denk niet dat je de router functies gebruikt, dat is eigenlijk ook niet goed want je hebt de Telenet HGW al.

 

Dus ik denk dat je best een Access Point koopt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

@Arthur2

Oke, ja ik dacht omdat dit en router was die telenet zelf had gezet, dan kan ik deze zelf ook beter vervangen door een nieuwe router, maar niet dus.

De nieuwe ac point van telenet wat voor specs heeft die? Want ik vind er weinig over eigenlijk.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1 Wifi netwerk maken

@Sieben563

 

Geen idee.

@igvfer we hebben je nodig! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

@Arthur2

Wat ik nog wel misschien moet vermelden is dat er aan die router normaal pc's zijn aangesloten via de kabel dus dit zou nog altijd moeten en daarom zou de ac point van telenet wel goed zijn want het heeft veel poorten dus soort van switch ingebouwd dan zeker. Dat is iets dat je bij die van Ubiquiti niet hebt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1 Wifi netwerk maken

Ik zou aanraden om die nieuwe AP van Telenet te halen in een center of shop.

Je kan deze nu gaan afhalen en betalen op je volgende factuur. Niet tevreden dan kan je binnen de 30 dagen terugbrengen. En ze werken uitstekend en nemen ook automatisch je netwerk SSID en paswoord over. Makkelijk zat. Inpluggen en een minuut later bruikbaar.

Wat je snelheid betreft meet je dan op dezelfde laptop bekabeld aangesloten op het AP en de Wifi uitgeschakeld? Op de Telenet AP's zou dit zeker dezelfde snelheid moeten zijn. Anders is er iets met de kwaliteit van je UTP kabels.

Draadloos verlies je bijna altijd de helft van de snelheid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

1 Wifi netwerk maken

@igvfer

Dan denk ik inderdaad dat ik dat ga doen en de AP van telenet ga halen.

 

Over de snelheid, ik heb dit met dezelfde laptop geprobeerd en niet met wifi uit, maar ik zag wel dat er op de laptop stond dat hij verbonden was met de kabel en met de desktops die ik in die bureau heb staan krijg ik ook altijd rond de 90 mb/s. Maar ik heb de snelheid dus eigenlijk alleen getest op de modem waar hij zeer goed is en op de router die ik dan wil vervangen waar ik dan de snelheid van 90mb/s krijg.

0 Likes