Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

2 abonnementen tijdens verhuis

Binnen enkele maanden ga ik verhuizen, maar ik zou eigenlijk al een paar weken voor m'n echte verhuis internet willen (mijn bureau verhuist eerst en ik werk nogal veel van thuis).  Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk ?  Moet ik een tijdelijk 2e abonnement nemen of is er een andere manier ?

Nog een probleem is dus dat ik geen uren/dagen zonder internet kan zitten.  Als de kerel van TN de aansluiting in het nieuwe huis komt doen, wil hij waarschijnlijk dat ik m'n modem daar al zet.  Maar dan heb ik dus geen modem meer om in m'n andere huis TV te kijken.

 

- Is het mogelijk om tijdelijk een 2e modem te huren op een ander adres dan je huidige domicilie ?

- Als je een 2e modem tijdelijk kan huren, kan dat dan op hetzelfde abonnement (de grootste WIGO)

 

Als er eventueel mensen zijn die zo'n situatie al voorgehad hebben... hoe hebben jullie dit opgelost ?

0 Likes
13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichels 

contacteer Telenet: (extract uit deze pagina)

Telefoon

Bel ons op 0800 66 046. Een medewerker beantwoordt zo snel mogelijk je vraag.

 

Ma-vr: 8u - 20u.

Zaterdag: 9u - 17u30.

Zon-en feestdagen: gesloten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichelsJe zal een 2e abonnement moeten nemen op je nieuw adres. Expliciet mee geven dat je dit zo wil omdat je geen pure verhuis wil. Medewerkers worden daar op aangesproken als blijkt dat de klant na een 2-tal weken zijn oorspronkelijk abonnement op zegt. Ondertussen heb je de tijd om uw mailadres bij telenet, voor zover je dat gebruikt, over te zetten naar uw nieuw abonnement. Je betaat dus tijdelijk 2 abonnementen. Laat voor het 2e abonnement ook de factuur ineens naar uw nieuw adres komen anders krijg je problemen.

Eigenlijk is het heel simpel. Neem een nieuw abonnement op uw nieuw adres net zoals je dit zou doen voor een 2e verblijf. Zwijg over verhuis want dat zorgt voor verwarring. En zeg uw oospronkelijk abonnement op na x weken. Dat is toch maandelijks opzegbaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichels  Of op het nieuwe adres tijdelijk via tadaam? Voorwaarde is dan dat je op die locatie goede 4G hebt. 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

2 abonnementen tijdens verhuis


@kmichels  schreef:

Als de kerel van TN de aansluiting in het nieuwe huis komt doen, wil hij waarschijnlijk dat ik m'n modem daar al zet.  Maar dan heb ik dus geen modem meer om in m'n andere huis TV te kijken.


Een modem wordt nooit verhuisd (digicorders en TV-Boxen neem je wel mee)

De oude modem blijft op het oude adres, de technieker zal een nieuwe modem plaatsen op hte nieuwe adres.

 

Als ik het goed begrijp, dan is je bezorgdheid vooral TV?

Maar de TV (digicorder) zal blijven werken op jouw oud adres - ook als het internet op de oude modem uitgeschakeld wordt.

 

Ik zou dus gewoon een verhuis aanvragen, op de dag dat je internet wilt in de nieuwe woning.

Als je dan na 14 dagen definitief verhuist, neem je de digicorder mee en sluit die aan.

kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

2 abonnementen tijdens verhuis

@Ex-Netweter   Mijn bezorgdheid is vooral internet.  TV kan ik altijd programeren voor opname.  

Omdat ik er een aantal weken over ga doen om te verhuizen, zou ik dus 2 internetabonnementen moeten hebben.  De bedoeling is : 's avonds op oud adres surfen en TV kijken en overdag reeds op het nieuwe adres thuiswerken. 

Maar ondertussen heb ik misschien een oplossing gevonden met dat Telenet One abonnement !  Ik kan voor het telewerken op m'n nieuwe adres gewoon mijn mobiel abonnement gebruiken als hotspot 🙂     

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

2 abonnementen tijdens verhuis

@Wheng Dat is inderdaad ook een goede oplossing !  Ik wist nog niet eens dat dat bestond 🙂

En heb het juist nagekeken : ik heb een goede 4G coverage, dus het moet lukken.  Nu is het dus beslissen tussen zo'n One (en mijn mobiel als hotspot gebruiken) of zo'n Tadaam bakske. 

Het belangrijkste is internet overdag gedurende een paar weken, dus het zal wat puzzelen worden om de beste oplossing te vinden.  Dat One abonnement is voor mij duurder met een lagere snelheid en als ik upgrade kan ik waarschijnlijk niet meer naar m'n oude abonnement, dus Tadaam lijkt interessanter.

Zibarrie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 abonnementen tijdens verhuis

De modem dient bij een verhuis ingeleverd te worden, deze blijft niet meer staan.


Nog een idee als je naar een woonwijk/rijhuis gaat verhuizen, heb je daar nergens toegang tot een Telenet WiFree spot, van de buren bv, waar je op kan inloggen?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichels  Hier een review van Tadaam. Heb er zelf geen ervaring mee hoor. Maar leek me wel iets in jouw geval.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

2 abonnementen tijdens verhuis

@Zibarrie  Uit gesprekken met m'n toekomstige buren, lijken die allemaal proximus te hebben !  Het wifi singaal moet sowieso betrouwbaar zijn (oa. voor video calls) en ik heb met Wifree niet zo'n beste ervaringen 🙂

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

2 abonnementen tijdens verhuis

@Wheng Awel, ik ga dat Tadaam spul ook eens een maandje uittesten !  Raar dat Telenet daar geen grote reclame campagne rond heeft gedaan.  Zou voor veel mensen een mooie oplossing zijn (denk maar aan mensen met een 2e verblijf).  Als tussenoplossing zou het voor mij ideaal zijn, maar als permanente oplossing lijkt mij de snelheid wat te laag.  We zitten hier met 3 computers via UTP en 2 via wifi (en dan tel ik de tablets, televisie en smartphones er nog niet bij). 

De FUP van Tadaam is 300GB en een uur gewoon TV kijken is 3GB... het is dus echt voor kleine gebruikers en niet voor gezinnen met tieners die gamen en uren naar TV kijken 😉

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichels   Alvast benieuwd naar je ervaring 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 abonnementen tijdens verhuis

@kmichels  tadaam is een spinn-off van Telenet, die door Telenet gesteund wordt. Ergens ook een beetje voornamelijk bedoeld voor Wallonië waar ze nog niet echt voet aan de grond hebben. In dunner bevolkte gebieden. Het is nu al in combinatie met Base. Ik denk dat ze bewust het mobiele en het vast internet als aparte producten willen op de markt zetten. Al overlapt dit elkaar wel voor een deel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

2 abonnementen tijdens verhuis

tadaam wordt bij franstalig zenders wel reclame gemaakt is meer voor wallonie bedoelt maar kan je heel belgie gebruiken wallonie wil telenet ook iets te zeggen hebben via deze weg is het gemakkelijk maar als ze een bod op kabel in wallonie aanvaard wordt kan dit rap gaan om een voet op dit gebied ook te hebben

0 Likes