Beantwoorden
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Dag iedereen,

 

Ik beschik over een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) type modem en probeer nu enkele ports te openen om een server voor het spel ARK te laten runnen. Hiervoor moet ik port 7777 en 27015 openen. 

 

Ik heb een static IP opgesteld (192.168.X.XX) voor de PC die de server zal runnen. vervolgens heb ik mijn ports geopend in de geavanceerde instellingen.

 

Alle testen die ik doe van externe netwerken geven aan dat de ports closed zijn. Modem resetten heeft ook niet geholpen. Iemand enig idee hoe deze open te krijgen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
13 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize 

 

Ik heb gezien dat je een zestal keer een afbeelding hebt willen posten. Je hebt die blijkbaar alle zes weer verwijderd, waarschijnlijk omdat je ten onrechte dacht dat er iets mis was omdat je dat verschrikkelijke driehoekje te zien kreeg.

 

Welnu, we zijn reeds lang vragende partij om daar iets anders te zetten dat veel duidelijker is. Het is gewoon zo dat alle afbeeldingen in de eerste plaats vervangen worden door dat driehoekje totdat een van de moderators of een krak de afbeelding nakijkt en dan goedkeurt. Pas dan wordt de afbeelding zichtbaar in de post.

 

Ze zijn nu alle zes goedgekeurd, maar helaas heb je ze weer verwijderd ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Of gewoon 'n JPG link plaatsen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize   Ook eens nakijken in windows defender of een ander antivirusprogramma of daar ook de poorten openstaan. Kan je nakijken met advanced Port scanner. En de spelserver moet up en running  zijn.

Ook niet vergeten in "mijn telenet" helemaal onderaan op wegschrijven te klikken en je moet dan de melding zien dat het weggeschreven is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Bedankt voor het antwoord!

 

Ze staan open in firewall. Zie hieronder:

Firewall.gif

 

Nu ik weet dat de foto's  toch uploaden geef ik ook meteen mijn telenet instellingen mee:

 

Inkedport forwarding.gif

 

Heb ook het programma eens laten runnen, dit geeft ook het resultaat dat ze gesloten zijn.

 

InkedScan results.gif

 

Begin het gevoel te krijgen dat het nooit gaat lukken met deze modem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize   Eerst een testen of je intern de server kan bereiken. Dus van de ene PC in het netwerk naar de andere PC. Zeker doen vooraleer je op de modem gaat schieten want die heeft het bij mij altijd goed gedaan.

Als je dat programmatje hebt laten draaien en die geeft aan dat de poorten gesloten zijn moet je bij de server gaan kijken. Want dat programma draait puur intern, passeert niet eens de router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Server blijkt up and running.

 

Inkedserver.gif

Hoe kan ik de interne connectie testen?

Heb een laptop aangesloten op de modem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize   Ik vermoed dat het de bedoeling is dat je van ergens, eender waar, dat spel wilt kunnen spelen. Ik weet ook niet hoe je dat moet doen. Want anders is het niet nodig dat die poorten openstaan. Ik help je mee zoeken.

Maar in elk geval moet je eens proberen om met die laptop het spel te spelen die op je PC staat.

Ik heb dit gevonden. Blijkbaar moet je steam of iets dergelijks installeren op de laptop waar je mee wil spelen.

Intern zal je dus het IPadres dat je hebt toegewezen moeten invullen met de poort.

Ben je buiten je eigen netwerk of een vriend wil connecteren moet je uw PUBLIEK Ipadres invullen gevolgd door dubbelpunt de poort. Te vinden door naar volgende site te surfen. Het IPv4 adres is wat je nodig hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Ik heb al een aantal keren geprobeerd het IP adress (zowel public als local) te pingen via de command pormpt, ze lukken beiden algemeen, maar de poort erbij herkennen ze niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize  Pingen is OK. Maar probeer toch maar eerst of je intern je server aan de praat krijgt van de ene PC naar de andere. En dan pas oordelen of het werkt. Beginnen bij het begin. Als je het intern aan de praat krijgt dan pas overschakelen naar extern. Niet lopen voor je kan gaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Ik ben er in geslaagd te connecteren op de server vanop mijn intern netwerk. Dus de server loopt dus inderdaad wel. Moet nu trachten de server te joinen van een ander netwerk. (Om te testen of vrienden van bij hun thuis er ook op geraken) 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize  We zijn al zover. Nu moet er een vriend hetzelfde doen van bij hem thuis maar gebruik makend van jou publiek IPadres, dus NIET die 192.168.0.x, maar wel je publiek IPadres:poortnummer zoals aangegeven in een van de 3 instructies van de link die ik gegeven heb.

Eventueel eens met je laptop tot bij de buren of een familielid gaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Noize
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

Getest van buiten af en werkende. Vreemd dat alle testsites toch aangeven dat de poorten gesloten zijn. 

 

Bedankt voor de hulp!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) - Port forwarding lukt niet

@Noize  Proficiat, we hebben met zijn allen iets bijgeleerd. Er zijn inderdaad soms programma's die niet reageren op testen op open poorten. Zoals er soms ipadressen zijn die niet reageren op ping verzoeken enz.. Heeft soms met veiligheid te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes