24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hey beste vrienden,
Ik had wat problemen met het bereik van ons internet. Ik zag hier nog een Cisco Linksys e1000 liggen en hoopte die te configureren als access point. Ik heb ondertussen al 10tallen tutorials bekeken maar het lukt me maar niet.
heb als volgt gewerkt
-Ip adres veranderen naar 192.168.0.2
-opslaan en opnieuw benaderen
-ssid hetzelfde als het netwerk nu alsook paswoord
-dhcp uitschakelen
-opslaan en herstarten
-UTP kabel in 1 van 4 lan poorten
dan lukt het me maar niet in om te verbinden met het internet. Geen internettoegang.
Kunnen jullie me helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
UPnP en NAT uitgeschakeld?
Kijk het anders eens even na in deze handleiding:
jammergenoeg kan dat nog steeds niet baten..
Misschien SSID juist even anders noemen dan die van Telenet router en kijken of je daar specifiek mee kan connecteren...
Heb je eerst een reset gedaan naar fabrieksinstellingen?
Welk subdomein zit je netwerk met je Telenetrouter in? 192.168.0.x hoop ik...
Kan je de access point pingen van op je PC (via UTP en via de Telenet router WIFI)?
Dag Bert,
toch nog steeds alles uitschakelen van NAT, firewall enzo, want nu kan ik hem niet niet naderen via het ip.
En ja 192.168.0.1 is telenet
en acces point heb ik 192.168.0.2 gezet.
Reset heb ik gedaan
En dat pingen, hoe doe jet dat juist?
1. steeds NAT, firewall en DHCP uitschakelen op access point, die functies worden uitgevoerd door de Telenet router.
2. TN router en access point zitten dus in zelfde subdomein
3. PING is de eenvoudigste manier om te testen of een toestel bereikbaar is via het netwerk en werkt vanop de Command prompt. Je kan dit best doen vanop een PC die zelf met een kabel op het netwerk hangt (voor alle zekerheid) .
Druk op de Windows toets+R op je keyboard, typ CMD en klik OK. Er verschijnt dan normaal een zwart venster met een prompt c:\iets>
Typ achter die prompt hetvolgende: PING 192.168.0.2 en druk op ENTER
Normaal moet er dan dit verschijnen:
Reply from 192.168.0.2: bytes=32 time=29ms TTL=56
Dit wil zeggen dat de access point bereikbaar is over het netwerk.
Indien hij niet bereikbaar is, krijg je dit:
Pinging 192.168.0.2 with 32 bytes of data:
Request timed out.
In het laatste geval, moet je je afvragen of de netwerk verbinding naar de access point wel OK is en de bekabeling wel juist is.
Ok bedankt, ik probeer dat straks even. is moet die upnp ook afstaan?
Bijkomende vraag. Kan je nu nog altijd via dat IP adres 192.168.0.2 in de menu van deze router geraken? Zo ja dan zit hij blijkbaar wel in je netwerk. En zeker de WAN poort niet gebruikt.
Het is toch wel de LAN configuratie dat je aangepast hebt naar 192.168.0.2 en niet de WAN poort dat je een vast IPadres 192.168.0.2 hebt gegeven?
Lijken domme vragen misschien maar ik heb al vanalles meegemaakt waardoor we naast elkaar gaan babbelen.
Zou het kunnen dat telenet een poort ontoegankelijk gemaakt heeft om te gebruiken voor een ethernet telefoon?
Heb het nu wel allemaal werkend gekregen. Hoe zorg ik nu dat ik het internet haal van dit toegangspunt en niet van het andere? Er is een duidelijk snelheidsverschil 🙂