Access Point netwerk wordt niet gevonden !
Omdat de wifi verbinding op sommige plaatsen in mijn huis niet stabiel genoeg is kocht ik mij een access point (de telenet netgear). Hij is met de modem (in de kelder) verbonden met een ethernet draad een verdieping hoger. Aan het access point hangt eveneens een pc met ethernet draad. Mijn bedoeling was om met mijn laptop, iphone en ipad een beter stabiel wifi signaal te kunnen produceren. Ik kocht de telenet AP netgear omdat Telenet me telefonisch meedeelde dat er hier niet veel aanpassingen diende te gebeuren, de parameters waren reeds voorhanden. Na aansluiten blijkt dat alle lampjes , de 2,4 GHz en de 5 GHz correct oplichten, de ethernetverbinding perfect is, maar noch op de laptop, iphone en ipad vind ik het apn- netwerk (SSID) terug. Het zou toch gewoon automatisch moeten gevonden worden zodat ik daar de apn- netwerknaam kan selecteren en bijhorend wachtwoord kan aanvullen ?
Ik nam reeds telefonisch contact met telenet en zij zeiden dat ik een ander Access Point mocht ophalen, een inruilen, omdat het wifi gedeelte waarschijnlijk defect was. Maar het probleem blijft hetzelfde met het nieuwe toestel ? dus, daar ligt het niet aan.
Bovenaan het netgear access point zijn twee toetsen met tekening van vergrendeld netwerk (ethernet) en eentje met wifi tekening. Daar licht het symbool voor het vergrendeld, groen op, maar het wifi symbooltje licht niet op. Vooraleer nogmaals telefonisch contact op te nemen met telenet, hoop ik dat er misschien iemand een vermoeden heeft wat er fout gaat, of wat ik fout doe ??
U zou mij enorm véél plezier doen met mee te denken naar een oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.