Beantwoorden
Ex-Netweter

Access Point netwerk wordt niet gevonden !

Omdat de wifi verbinding op sommige plaatsen in mijn huis niet stabiel genoeg is kocht ik mij een access point (de telenet netgear).  Hij is met de modem (in de kelder) verbonden met een ethernet draad een verdieping hoger.  Aan het access point hangt eveneens een pc met ethernet draad. Mijn bedoeling was om met mijn laptop, iphone en ipad een beter stabiel wifi signaal te kunnen produceren.  Ik kocht de telenet AP netgear omdat Telenet me telefonisch meedeelde dat er hier niet veel aanpassingen diende te gebeuren, de parameters waren reeds voorhanden.  Na aansluiten blijkt dat alle lampjes , de 2,4 GHz en de  5 GHz correct oplichten, de ethernetverbinding  perfect is, maar noch op de laptop, iphone en ipad vind ik het apn- netwerk (SSID) terug.  Het zou toch gewoon automatisch moeten gevonden worden zodat ik daar de apn- netwerknaam kan selecteren en bijhorend wachtwoord kan aanvullen ?

Ik nam reeds telefonisch contact met telenet en zij zeiden dat ik een ander Access Point mocht ophalen, een inruilen, omdat het wifi gedeelte waarschijnlijk defect was.  Maar het probleem blijft hetzelfde met het nieuwe toestel ? dus, daar ligt het niet aan.

Bovenaan het netgear access point zijn twee toetsen met tekening van vergrendeld netwerk (ethernet) en eentje met wifi tekening.  Daar licht het symbool voor het vergrendeld, groen op, maar het wifi symbooltje licht niet op.  Vooraleer nogmaals telefonisch contact op te nemen met telenet, hoop ik dat er misschien iemand een vermoeden heeft wat er fout gaat, of wat ik fout doe ?? 

U zou mij enorm véél plezier doen met mee te denken naar een oplossing.

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Handleiding al eens gelezen?

Men kan je ook moeilijk helpen want er bestaan veel netgear toestellen en zonder typenummer kan men ook geen handleiding zoeken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Het is het toestel van Telenet , het access point WDNR4300-TN, en ja, ik heb de gebruiksaanwijzing niet één, maar tienmaal gelezen. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Een druktoets is de WPS toets om een wifi-verbinding te kunnen maken zonder het paswoord te moeten intypen op de PC. Werkt maar korte tijd.

De andere druktoets is om het WIFI signaal in-  en uit te schakelen. Opgepast inschakelen werkt niet onmiddelijk zeker niet als de kanaalkeuze op auto staat ondat dan eerst gekeken wordt welke kanalen reeds actief zijn.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Normaal gezien heb je sinds de laatste release maar 1 SSID en paswoord meer voor zowel je Home Gateway als je AP. Dus de SSID die je zal zien is deze die op je Home Gateway staat tesamen met het bijhorende paswoord.

Als je verstandig bent ga je naar mij.telenet en verander je daar je SSID en je paswoord naar je eigen wens. Voor redenen zoals ik aangegeven heb in de andere post.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Ex-Netweter

Dank voor het antwoord.  Ik ben het gaan nakijken in 'Mijn Telenet' en ik vermoed en ben bijna zeker dat jouw antwoord klopt.  Bij mijn vorig telefonisch contact met Telenet heeft de medewerker inderdaad het netwerk (ook het access point) samengevoegd naaréén naam en wachtwoord.  Ik kon hem niet volgen, ik begreep niet wat hij wou zeggen,  ik ben dan ook nog niet zo onderlegd in het uitbreiden van mijn netwerk, allemaal nog een beetje nieuw.  Maar ja, dat is dus de oplossing, en inderdaad, wifi met access point aan is beter dan zonder, dus, ik hoef niet meer op zoek naar een apn netwerk vermits naam en wachtwoord zelfde zijn als mijn Home Gateway !  Mijn probleem is dus dankzij jouw, dankzij dit forum opgelost. Waarvoor héél véél dank.  Ik probeer nu ook het kudosysteem uit.  DIK VERDIEND.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Het is nog niet overal doorgedrongen dat samenvoegen van Home Gateway en Accespoint want dat ebeurt enkel met Telenet hardware en nog maar sinds half april. Het is makkelijk maar het zorgt natuurlijk voor verwarring met de SSID en het paswoord die op het AP zelf veermeld worden.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Ex-Netweter

Inderdaad, het zorgt voor verwarring.  Zeker omdat ik aanvankelijk niet op de hoogte was van een mogelijke samenvoeging.  Slechts na telefonisch contact met Telenet werd me dit verteld, en bracht de medewerker de samenvoeging tot stand.  Ik begreep het echter allemaal niet goed !  Voor de samenvoeging werd het apn- adres echter ook niet gevonden op mijn laptop, iphone en ipad ,vandaar mijn vraag aan jullie, ik denk dat er weinig mensen zijn die dit weten ??  Enfin, ik weet het nu, maar soms vraagt het wat van een mens !! Gefrustreerde smiley

Dank je wel voor de kudo hoor ! 

0 Likes