Beantwoorden
Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Al drie dagen krijgen we op een aantal random websites de melding "Access denied" oa. steam en asos.

Zowel op mac als pc, in meerdere browsers (ffx, safari, chrome op mac, chrome, edge en opera op pc), zowel met als zonder adblockers getest.

Als we via mobiele data naar deze sites gaan, werkt het wel.

We hebben onze dns naar ide van open dns gezet, dat helpt niet.

We hebben de modem 15m uitgetrokken en herstart, helpt ook niet.

 

De telenet support dienst heeft me naar hier gestuurd om julllie hulp in te roepen.

 

Er zijn gelijkaardige posts online te vinden, maar nergens een oplossing.

Een post hier van vorig jaar https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Access-Denied/m-p/73556

 

Bedankt alvast voor alle hulp!

 

Screenshot 2020-12-17 at 18.28.32.png

Tags (1)
0 Likes
20 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access denied op random sites

@Danielevio 

Laat uw kinderen nooit spelen onder een administrator profiel. Best doe je dat zelf ook niet. Bij een goed installatie is je eerste profiel een administrator profiel. Je maakt vervolgen een gebruikers profiel voor iedereen die het toestel gebruikt jijzelf incluis. Dat is een primaire bescherming. 

Je zorgt ook voor een beveiligingssoftware, gratis of betalend.

Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Goed te horen dat het opgelost is!

In de VS hebben mensen blijkbaar geen vast IP adres aan het mac adres gekoppeld, zijn kunnen dus aan hun provider een renewal vragen. Hier is het dus inderdaad nieuwe modem = nieuw adres.

 

Ik heb onze modem uiteindelijk niet geruild, maar op de site van Akami een formulier ingevuld dat de titel "Request to investigate IP" draagt.

Ik kan dat formulier nu helaas niet meer terugvinden (die site is nogal een boeltje), dus ik vermoed dat deze link enkel verschijnt als je een bad risk score hebt gekregen.

Die hebben we (momenteel, hout vast houden 😉 ) niet.

Ex-Netweter
 

Access denied op random sites


@igvfer  schreef:

@Danielevio  Zwijg van kinderen hé. eerst en vooral zou ik die omstreden software eraf halen en dan moet je proberen een nieuw publiek IP adres te verkrijgen. Je kan proberen om je modem 24u zonder stroom te zetten = 24u geen internet en dan proberen opnieuw op te starten en hopen op een nieuw adres. Of de modem eraf te halen en in een Center een nieuwe te gaan halen, dan heb je zeker een nieuw publiek adres.


Persoonlijk vind ik het proberen van een nieuw IP adres te krijgen (met al de trucjes hier beschreven, tot en met het wisselen van modem) toch wel egoïstisch en asociaal 🤔.

Want hiermee los je wel het probleem op voor jezelf, maar zadel je misschien een andere gebruiker (die dan het gerecycleerde IP ontvangt) op met jouw probleem.

 

Als jij zelf veroorzaker bent van de IP blacklisting, vind ik het meer dan normaal dat je altijd eerst de inspanning doet (zoals @Eave ) om jouw IP van de blacklist te (laten) verwijderen.

Pas als dat absoluut niet lukt, kan je het probleem verschuiven naar een andere klant door jouw publiek IPv4 adres te renewen ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Access denied op random sites


@Eave  schreef:

Na nog wat verder neuzen online, kwam ik veel posts tegen van gebruikers waarvan het IP adres geblacklist was.

Op https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ bleek ons IP adres een "bad risk score" te hebben door een "scanning tool".

 

Ik heb een request to investigate IP ingediend en sinds gisterenavond werken de betrokken sites weer allemaal. 


Proficiat, dat is inderdaad de juiste oplossing!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Ex-Netweter  Ik ben er mee akkoord met hetgeen je zegt maar.... zoals er al iemand aangaf die zo'n verzoek wel gedaan heeft maar nu niet meer vindt waar, is dat blijkbaar niet zo makkelijk. Dus. Als je zo'n link hebt waar dat kan is het nuttig om dit te posten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danielevio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Ik heb met de andere modem toen het probleem er was,een request to investigate IP ingediend. Met in het kort  samengevat hoe het is gebeurt . Helaas vond ik het jammer dat Telenet niks zelf kan doen om die Ip adres te veranderen,als de provider het niet kan ,wie dan wel? 

0 Likes