Beantwoorden
Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Al drie dagen krijgen we op een aantal random websites de melding "Access denied" oa. steam en asos.

Zowel op mac als pc, in meerdere browsers (ffx, safari, chrome op mac, chrome, edge en opera op pc), zowel met als zonder adblockers getest.

Als we via mobiele data naar deze sites gaan, werkt het wel.

We hebben onze dns naar ide van open dns gezet, dat helpt niet.

We hebben de modem 15m uitgetrokken en herstart, helpt ook niet.

 

De telenet support dienst heeft me naar hier gestuurd om julllie hulp in te roepen.

 

Er zijn gelijkaardige posts online te vinden, maar nergens een oplossing.

Een post hier van vorig jaar https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Access-Denied/m-p/73556

 

Bedankt alvast voor alle hulp!

 

Screenshot 2020-12-17 at 18.28.32.png

Tags (1)
0 Likes
20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Eave  Probeer eens diezelfde netwerken maar door er Https voor te zetten. Nog hetzelfde probleem. Ik heb die site https://store.steampowered.com/ eens geprobeerd en dat lukte. Via http en dat werd automatisch omgeschakeld naar https.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Bedankt voor je tip. Geeft helaas nog hetzelfde probleem.

 

Ondertussen via VPN getest en dan werken die sites wel.

 

Ik heb nog wat zitten zoeken naar gelijkaardige gevallen, daar melden een aantal gebruikers dat het ligt aan een blacklisted / verdachte IP adressen die ze van hun ISP aangewezen kregen.

 

Ik heb even gevraagd aan de support of ze dat kunnen testen en ons een nieuw IP toewijzen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Eave  Als je een Telenet modem/router hebt zal dit moeilijk worden om een nieuw IP te krijgen. De snelste oplossing zou zijn om je modem/router om te ruilen. Anders minstens 24u van het net afhalen. Of proberen met een factory reset als dat mogelijk is. (Paperclip in het kleine gaatje op de modem/router voor 10 seconden).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Access denied op random sites

@Eave gebruik je toevallig een proxy op je pc? Zet dit op automatisch of volledig af.Dit kan soms ook gebeuren als je een andere dns gebruikt. Heb je dit op je Telenet router of eigen router ingesteld? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Hoi, nee geen proxy hier.

 

We zullen de factory reset testen en anders 24u er af zoals aangeraden.

0 Likes
Eave
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Voor anderen die in de toekomst iets gelijkaardigs hebben: het lang uittrekken van de modem heeft niet geholpen. Na nog wat verder neuzen online, kwam ik veel posts tegen van gebruikers waarvan het IP adres geblacklist was.

Op https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ bleek ons IP adres een "bad risk score" te hebben door een "scanning tool".

 

We zijn na een gesprekje met onze 13-jarige die python tutorials aan het volgen is, erop uitgekomen dat hij een IP logger gemaakt had  alsook een auto-clicker. We vermoeden dat dit er voor iets tussen zit...

 

Ik heb een request to investigate IP ingediend en sinds gisterenavond werken de betrokken sites weer allemaal. En aan de 13-jarige uitgelegd wat een localhost is en hoe hij dat moet opzetten om te "spelen".

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Eave  Een slimme tiener in huis hebben is ook niet alles hé. En dat in goede banen leiden is nog moeilijker. Succes. Die komt er wel. Met vallen en opstaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danielevio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Ik heb dit nu ook aan de hand,ook telenet en zelfde probleem. Als geprobeerd zoals boven vernoemt. Ik weet ook sinds mijn zoon van 12 hier op de laptop en pc roblox speelt dat hij een autoclicker heeft geinstalleerd en waarschijnlijk zal dit het zijn ,want heb dit sinds het bestaan van internet nog nooit meegemaakt. Hoe heb je dit nu opgelost,telenet kon mij niet verder helpen buiten de modem op afstand te resetten,niet geholpen,daarna factory reset gedaan met tandenstoker op modem,nog steeds niet. Heb ook op akamai die test laten doen en idd onze ip adres werd bekeken als bedreigend. Hoe ;oet ik dit nu oplossen? Alvast bedankt!

grtjs Daniele

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Danielevio  Zwijg van kinderen hé. eerst en vooral zou ik die omstreden software eraf halen en dan moet je proberen een nieuw publiek IP adres te verkrijgen. Je kan proberen om je modem 24u zonder stroom te zetten = 24u geen internet en dan proberen opnieuw op te starten en hopen op een nieuw adres. Of de modem eraf te halen en in een Center een nieuwe te gaan halen, dan heb je zeker een nieuw publiek adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danielevio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Bedankt voor de supersnelle reply! , ik formateer zijn laptop as we speak. En dan zal ik de modem 24 u afzetten en kijken wat het gedaan heeft,hopelijk helpt het en anders ga ik de modem verwisselen. Ik hou je alvast op de hoogte ! Nogmaals hartelijk dank! MVG Daniele

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access denied op random sites

@Danielevio 

 

Formatteren? Dat is wel erg overkill. Installeer voor de volgende keer Free Macrium Reflect, maak een backup image van Windows in 10 minuten en later kan je die backup image in 10 minuten er weer op zetten en alles is zoals het was.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@sb  Inderdaad, maar daar is het nu te laat voor. Dat moet je doen als je systeem nog proper en net is. Een image maken van een besmet systeem is niet opportuun.🤔

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danielevio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Access denied op random sites

Hey mannen,

 

Ja ik heb voor de zekerheid gewoon een fresh install gedaan voor de zekerheid. Nu ga een ik een backup maken. Zoveel stond er niet op ,enkel wat games. In ieder geval,ik heb met mijn zoon eens goed gepraat en eens uitgelegd wat die software allemaal niet in staat is en dat als hij zeker wil zijn van iets dat hij het aan mij komt vragen ,en niet zomaar youtube filmkes volgt . Hij kreeg de tranen in de ogen dat hij de oorzaak was,maar is blij dat hij nu  het gevaar van zulke dingen kent. 

Ik ben veel te ongeduldig voor mijn netwerk 24 u af te zetten dus juist telenet winkel geweest,dat snel uitgelegd en volgens de verkoper zou dit ook niet werken. Nieuwe modem geinstalleerd, en hopppaaaa   alles bolt terug gelijk het hoort,alles getest van sites die geblokkeerd waren werken terug. Nu de PS 4 ,steeds melding.... nieuwe netwerk verbinding ingesteld via lan kabel.... en hopaaa deze werkt ook terug. Kan terug in de store en streamen. 

Bij deze iedereen  van HARTE bedankt voor de oplossing mogelijk te hebben gemaakt. Jullie zijn toppers! En vooral  Igvfer ! en op Akamai testje .... did not receive a bad risk score !

 
Tags (1)
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access denied op random sites

@Danielevio  Als je nog eens zo'n verkoper tegenkomt, zeg hem dan dat hij regelmatig op Netweters moet kijken. Daar kan hij veel bijleren. Ipadressen worden nu eenmaal uitgedeeld op basis van de macadressen. Andere modem = ander macadres = ander IP adres.

Blij dat het opgelost is. Misschien die tip om uw modem om te ruilen aanduiden als oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes