Beantwoorden
SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Wij zijn deze week verhuisd naar onze nieuwe woning. Vorige eigenaars hadden ook Telenet als provider.

Ik ben gisteren langs geweest bij een winkel om een modem en tv box af te halen. Deze hebben we gisteren avond nog geinstalleerd. 

We hebben via de site de selfstart geactiveerd en deze staat nu op 'in uitvoering'. In de winkel vertelde ze me dat het een halfuur tot een uur kon duren. 

Ja, je kan het al raden, ondertussen bijna 24u verder en nog steeds geen WiFi of internet. De klantenservice is ook om te huilen want wederom geen duidelijk antwoord of zelf geen antwoord en je wordt compleet genegeerd. 

Ik ben iemand dat aan thuis werken doet en dit ook zo gemeld in de winkel dat ik zeer snel moest worden verder geholpen. 

Tot mijn spijt nog steeds miserie! 

Wie maakte dit ook mee? Hoe lang heeft het geduurd? Valt het sneller op te lossen? 

Het weekend komt er ook weer aan, dus voel het al aankomen dat wij deze week niet meer geholpen zullen worden. Al zal de factuur waarschijnlijk wel snel volgen! *zucht*

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Activatie nieuwe model rond maar niet af

0 Likes
33 reacties
SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Goed, we zijn weer een stapje dichter! 

Als we alles aansluiten via de verdeler, hebben we geen internet en/of TV. Halen we de verdeler er tussen uit en sluiten we de coax rechtstreeks aan op de modem, hebben we uitgestelde TV en WiFi. 

Wat nu? Kan zo een verdeler gemakkelijk vervangen worden? Mij lijkt het probleem dan nu daar aan te liggen? 

Maandag komt er een technieker, eindelijk! 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1617
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Activatie van modem na verhuis niet in orde


@SophieA  schreef:

Halen we de verdeler er tussen uit en sluiten we de coax rechtstreeks aan op de modem, hebben we uitgestelde TV en WiFi. 

Wat nu? Kan zo een verdeler gemakkelijk vervangen worden? 


Zit de verdeler in het stopcontact? Deze moet namelijk stroom hebben (om het signaal te versterken).

Indien deze defect is, zal de technieker deze gratis vervangen (de NIU behoort tot het Telenet gedeelte van de aansluiting).

Wat je voorlopig kan doen, in afwachting van d ekomst van de technieker, is een coax 2-weg splitter gebruiken, om zowel de modem als de TV aan te sluiten op de binnenkomende kabel. Officiëel is dat niet toegelaten, maar het kan jou voorlopig uit de nood helpen.

Gebruik hiervor een kwalitatieve splitter (die retourverkeer ondersteunt), bijvorbeeld de Hirschmann DCF2104

DFC-2104_f_700.jpg

 

SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Hi! 

Ja hoor, hij zit in het stopcontact, en ook al in andere geprobeerd. Helaas brandt er geen enkel lampje, dus denk dat deze zijn geest heeft gelaten. 

 

Onze verdeler, zit aan de voordeur en onze tv staat makkelijk 15m verderop in huis, dus zo een splitter lijkt me dan alsook geen optie? 🙂 

 

0 Likes
SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

En ja hoor, zoals verwacht, daar is de 1ste factuur! 😤

€54 te betalen en als ik de factuur wil openen om in te kijken krijg ik een foutmelding.

Wat voor hopeloze provider is dit eigenlijk? 

Factuur uitsturen terwijl ik nog niet van hun diensten heb gebruikt gemaakt en als ik meer info wil, kan dat niet! 

 

WAT EEN ZOOI

0 Likes