24756
netweters
|
152404
antwoorden
|
20700
vragen
|
Wij zijn deze week verhuisd naar onze nieuwe woning. Vorige eigenaars hadden ook Telenet als provider.
Ik ben gisteren langs geweest bij een winkel om een modem en tv box af te halen. Deze hebben we gisteren avond nog geinstalleerd.
We hebben via de site de selfstart geactiveerd en deze staat nu op 'in uitvoering'. In de winkel vertelde ze me dat het een halfuur tot een uur kon duren.
Ja, je kan het al raden, ondertussen bijna 24u verder en nog steeds geen WiFi of internet. De klantenservice is ook om te huilen want wederom geen duidelijk antwoord of zelf geen antwoord en je wordt compleet genegeerd.
Ik ben iemand dat aan thuis werken doet en dit ook zo gemeld in de winkel dat ik zeer snel moest worden verder geholpen.
Tot mijn spijt nog steeds miserie!
Wie maakte dit ook mee? Hoe lang heeft het geduurd? Valt het sneller op te lossen?
Het weekend komt er ook weer aan, dus voel het al aankomen dat wij deze week niet meer geholpen zullen worden. Al zal de factuur waarschijnlijk wel snel volgen! *zucht*
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Activatie nieuwe model rond maar niet af
Goed, we zijn weer een stapje dichter!
Als we alles aansluiten via de verdeler, hebben we geen internet en/of TV. Halen we de verdeler er tussen uit en sluiten we de coax rechtstreeks aan op de modem, hebben we uitgestelde TV en WiFi.
Wat nu? Kan zo een verdeler gemakkelijk vervangen worden? Mij lijkt het probleem dan nu daar aan te liggen?
Maandag komt er een technieker, eindelijk!
@SophieA schreef:Halen we de verdeler er tussen uit en sluiten we de coax rechtstreeks aan op de modem, hebben we uitgestelde TV en WiFi.
Wat nu? Kan zo een verdeler gemakkelijk vervangen worden?
Zit de verdeler in het stopcontact? Deze moet namelijk stroom hebben (om het signaal te versterken).
Indien deze defect is, zal de technieker deze gratis vervangen (de NIU behoort tot het Telenet gedeelte van de aansluiting).
Wat je voorlopig kan doen, in afwachting van d ekomst van de technieker, is een coax 2-weg splitter gebruiken, om zowel de modem als de TV aan te sluiten op de binnenkomende kabel. Officiëel is dat niet toegelaten, maar het kan jou voorlopig uit de nood helpen.
Gebruik hiervor een kwalitatieve splitter (die retourverkeer ondersteunt), bijvorbeeld de Hirschmann DCF2104
Hi!
Ja hoor, hij zit in het stopcontact, en ook al in andere geprobeerd. Helaas brandt er geen enkel lampje, dus denk dat deze zijn geest heeft gelaten.
Onze verdeler, zit aan de voordeur en onze tv staat makkelijk 15m verderop in huis, dus zo een splitter lijkt me dan alsook geen optie? 🙂
En ja hoor, zoals verwacht, daar is de 1ste factuur! 😤
€54 te betalen en als ik de factuur wil openen om in te kijken krijg ik een foutmelding.
Wat voor hopeloze provider is dit eigenlijk?
Factuur uitsturen terwijl ik nog niet van hun diensten heb gebruikt gemaakt en als ik meer info wil, kan dat niet!
WAT EEN ZOOI