Beantwoorden
PeTeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Afdrukken lukt niet met Canon PIXMA MX700

Ik heb sinds kort de volgende configuratie

  • een laptop die via WIFI met een Telenet DOCSIS 3-modem communiceert;
  • en een printer Canon PIXMA MX700 (± 15 jaar oud) die via een datakabel met die modem is verbonden.

via een webbrowser zie ik mijn printer, staat ook vermeld in een diagnostisch venster bij mijn.telenet, dat lijkt allemaal goed verbonden

 

alleen afdrukken lukt niet. een probleemoplosser van Windows10  vertelt me "De instellingen van het apparaat of de bron (192.168.0.158) staan verbindingen via poort TCP 9100 niet toe."

 

hoe krijg ik dit opgelost? veel dank!

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Afdrukken lukt niet met Canon PIXMA MX700

@PeTeke  Je kan eens proberen met de Canon tool : Canon IJ Network Tool.

Zo kan je zien wat er juist aan de hand is.

Voor sommige toepassingen zoals printen via netwerk moet UPnP aanstaan voor deze printer.

TCP protocol met poort 9100 kan je natuurlijk ook forwarden naar je printer, dit heeft hetzelfde effect dan UPnP in te schakelen. Dit is wel veiliger.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Afdrukken lukt niet met Canon PIXMA MX700

Daar het een netwerkprinter is moet je zeker de software installeren die gaat de juiste poorten openen in je firewall. In windows moet hij zeker zichtbaar zijn anders heb je daar al een probleem. Je moet zeker zorgen dat je wifi verbinding op private staat en niet publiek. Download dus bij canon het installatiepakket en dan heb je grote kans dat je probleem is opgelost. Laat windows niet zoeken naar drivers dat kan soms problemen geven en niet juiste installatie

Stefan Groenen