Ander IP bij gebruik No-ip (DDNS, Dynamic DNS)
Hallo iedereen
Ik ben huidig klant bij proximus en heb enkele dagen geleden mijn homeserver opgezet. Ik maak gebruik van de DDNS service via No-ip. In de instellingen van de router heb ik twee poorten geforward (voor SSH en minecraft), de DDNS instellingen juist gezet en mijn server een vast (lokaal) IP-adres toegekend. Ik besloot om als ultieme test een minecraft-server op te zetten waar vrienden naar kunnen verbinden via (zonder de echte gegevens publiekelijk online te zetten) bvb.: A.myddns.me:B, met B zijnde het poortnummer.
De server is perfect toegankelijk wanneer eender wie van men vrienden het publieke IP gebruikt van mijn server met het poortnummer erachter (109.x.x.x:B), echter wanneer ze de no-ip dns naam gebruiken met het poortnummer erachter (A.myddns.me:B) lijkt er iets vreemds op te duiken. Na wat debugging met de vrienden kwamen we tot het besluit dat er enkel een probleem leek op te duiken bij diegene die achter telenet als provider zaten, bij al de rest lukte het perfect op beide manieren. Bij het gebruik van de tracert tool kwamen we erachter dat de telenet klanten gewoonweg een totaal ander IP-adres kregen zijnde in het bereik van 213.x.x.x, wanneer mijn publiek IP-adres (aangegeven door whatismyipaddress.com) eigenlijk in het bereik van 109.x.x.x ligt.
Heeft iemand hier een verklaring voor en misschien ook een idee van hoe ik dit kan oplossen? Is dit een fout die ik heb gemaakt? Staat telenet het gebruik hiervan gewoon niet toe? Alle brainstorming is welkom!