41891
netweters
|
18401
gesprekken
|
19887
vragen
|
Nu zou ik graag een paar instellingen aanpassen meer bepaald poorten openen & sluiten naar mijn PC/Server. Nu probeer ik al meer dan een dikke maand mijn instellingen aan te passen in mijn telenet, maar ik krijg steeds de zelfde fout:
Repliceren? mijn telenet => internet => modem => Geavanceerde instellingen => Expertinstellingen ontgrendelen => Ja, ik weet het zeker. => Iets op de pagina aanpassen => wijzigen => Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
Heel nuttig is deze fout niet, maar het ligt niet aan mij, niet browser, cookies, ... whatever.... Ik probeer dan ook naar de klantendienst te bellen daar hebben verschillende mensen het al geprobeerd maar krijgen de zelfde fout, modem reset, factory reset maakt allemaal niks uit. Uiteindelijk krijg iedere keer het zelfde antwoord: "we sturen het door aan de achterliggende dienst". Helaas wordt het dan weer wachten geblazen en hopen dat ze dit oplossen.
Heeft er iemand een idee wat ik nog mogelijks nog kan doen?
Dank u
Het is niet erg handig, maar probeer eens met je smartphone. Toen het bij mij niet lukte op de PC (nu wél) bleek het toch te werken via smartphone. Op beide toestellen via Firefox.
zelfde fout, er gebeurd niks
ik heb al een CV8560E, met de verandering is alles "kapot" gegaan. Alhoewel ik de hack van @sammyke007 heb geprobeerd, stoot ik iedere keer op deze fout:
{
"code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
"cause" : "Unexpected Service Error - 400 : [ details : typeCode : CONSTRAINT_VIOLATION , description : Validate BridgedMac with [uuid:xxxxx-xxxxx-xxxx-xxx-xxxxxxxxx] [mac:Invalid mac address] , timestamp :1680250097173, status :400, er... 540 bytes ]",
"correlationId" : "xxxxxx-xxxxx-xxxx-xxxxxxxxx-xxxxxxxxxxx",
"errorDetails" : [ {
"errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
"message" : "BadRequest"
} ]
}
"invalid mac"?
Er staan 3 mac IDs op de modem zelf:
HFC: B3
MTA: B4
GW: B5
Volgens telenet is het B3 (HFC)
Het is idd de HFC Mac. Welke URL gebruik je exact?
Moet je de 3de (GW = Gateway) MAC niet gebruiken?
<< ... CV8560E die je in bridge-mode configureert voor gebruik met een eigen router >>
Als dat nu eens zou kunnen, zijn we allen blij... Helaas worden de settings niet bewaard en blijven we met de problemen zitten.
Deze maar met mijn MAC die eindigt in B3. Ik heb ook geprobeerd via de site zelf en daar de url te pakken, dat ging.
Ook heb ik het via de site heb ik gekeken naar wat hij veranderde, alles werkt aan onze kant, maar hij blijft de zelfde fout geven: Invalid Mac
De reden waarom ik gewoon bridging niet aanzet is omdat ik nog niet klaar ben om van achter mijn firewall te komen. Dit komt later nog wel.
Logischerwijs gebruik je toch het Gateway-MAC?
Ik ben het gaan nakijken op de sticker van mijn CV8560 en ik heb wel degelijk de HFC MAC (1e) moeten gebruiken in de URL.
HFC = Hybrid Fibre-Coax. This abbreviation refers to the port of the cable modem that connects to the CATV coax cable. Some cable ISPs require you to register with them the HFC MAC address of your cable modem.
Volgens mij dus het MAC adres naar Telenet toe.
draai of keer het, ik wil graag mijn instellingen op de normale manier aanpassen. Blijkbaar is dit te veel gevraagd voor telenet want dit lolletje gaat al aan de gang van sinds februari en nog altijd geen oplossing
Hey ik zit hier met hetzelfde probleem en was benieuwd of jij al een oplossing/workaround hebt gevonden voor dit probleem?
@Janvier123 @liamK : kijk hier eens: Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen - De Netweters
Ik had dit probleem ook, maar ondertussen is het wel gelukt om portforwarding en bridging in te stellen. De knop "Wijzigen" wordt pas zichtbaar als je geen fouten in de instellingen hebt (niet zo gebruikersvriendelijk). Het is bij mij al een tijdje geleden, maar misschien lukt het jullie om door de feed te scrollen.
Dit zijn mijn instellingen:
LAN-configuratie
LAN subnet: 192.168.0.1
UPnP: aan
IPv4-firewallinstelling
DMZ: 192.168.0.0
Bridging
Modem bridging: aan
In verband met portforwarding:
Ik weet niet of het reeds opgelost is, maar het is onmogelijk om een adres te verwijderen. Wat ik deed:
- Portforwarding aanzetten
- IP adres & port toevoegen en/of een bestaande wijzigen
Ik hoop dat het lukt!
Ja en nee,
JA= ik kan wel normaal mijn poorten aanpassen / verwijderen / toevoegen
NEE = Modem bridging staat sinds dien aan, en kan niet worden uitgezet. Alleen lijkt het zo, je kan het afzetten, -> WIJZIGEN -> Je aanpassingen zijn correct opgeslagen.
Maar als je de pagina opnieuw bezoekt, (door F5 of Geavanceerde instellingen) staat dat weer aan dus neen, mss omdat het een CV8560E kan dit niet worden afgezet? I dunno, ik heb geen zin om daar weer uren met bezig te zijn dus blijft het zo
@HoogstoelKik vind daar niks nuttigs in terug sorry