Beantwoorden
FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hallowkes,

Onlangs heb ik me een beetje verdiept in de nieuwe Telenet Web Interface. Strak en clean. Maar er is mij één ding dat mij hard irriteert.

Je kan in de modem > geavanceerde instellingen > port forwarden.  Niet meer opslagen en zelfs geen regen verwijderen.

 

Ik begrijp dat jullie het willen aanpassen voor 'klaar te zijn voor de toekomst' maar zorg er dan voor dat het werkt.

 

Grts-

Franky Tomaat

54 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Ja de moeilijkheden blijven duren. Jammer genoeg. Geduld hebben zeker?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@FrankyTomaat 

Als je dringend nodig hebt, hier in deze link naar een post ook over niet kunnen opslaan, kun je volgen hoe je het wel kan opslaan. Andere probeerde het ook, en daar lukte het ook bij.

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-instellingen-onmogelijk-op-t... 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@FrankyTomaat kan je me even vertellen of je een foutmelding ziet wanneer je deze instellingen probeert op te slaan? Indien ja, mag een screenshot altijd, zie wel dat je eventuele persoonlijke gegevens verbergt hierop.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Er is gewoon geen knop 🙄😪

FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Kheb er ook al voor gebeld maar zonder resultaat. En ik denk dat we nog lang mogen wachten 😕 😪

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hier ook. Ik moet de geavanceerde instellingen kunnen aanpassen en heb geen zin om via de Firefox debug mode deze aan te passen zoals je kan lezen op dit forum. 
Ik moet Port-forwarding uitzetten en bridged mode aanzetten.
Jammer dat men dit niet eerst heeft getest vooraleer naar de nieuwe interface over te stappen. Niet echt professioneel.

FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Inderdaad. Ben misschien aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider omdat ik hier niet de service krijg voor wat ik betaal. zeer jammer dit.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 528
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

We hebben hier ondertussen feedback over ontvangen van onze collega's. 
Ofwel moet het DMZ-adres actief staan ofwel UPnP, maar niet allebei. Anders is het niet mogelijk om de instellingen op te slaan.
Kunnen jullie dit even uitproberen?

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

DMZ staat in principe altijd actief/niet actief want het staat standaard ingesteld op 192.168.0.0. UPnP staat normaal gezien niet actief. Dus het zou zo moeten staan: firewall actief en dan zie screenshots. Bij mij werkt dit.

DMZ_Set.pngUPNP_Set.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen


@Bjarne  schreef:

We hebben hier ondertussen feedback over ontvangen van onze collega's. 
Ofwel moet het DMZ-adres actief staan ofwel UPnP, maar niet allebei. Anders is het niet mogelijk om de instellingen op te slaan.


Allé jongens, waar slaat dat nu op?

  • niet allebei? en wat als géén van beide wilt (geen DMZ, geen UPnP), wel eigen port forwarding?
0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Geprobeerd:

a) UPnP uit; DMZ: 192.168.0.1: "oeps, er ging iets mis"

b) UPnP aan; DMZ: 192.168.0.0: "oeps, er ging iets mis"

c) UPnP aan; DMZ: 192.168.0.1: melding"Een actieve uPnP kan niet worden gecombineerd worden met een DMZ-adres (dit werd reeds vermeld door @Bjarne en is dus niet mogelijk: OK)

Maar waarom zijn a) en b) niet mogelijk en krijgen we een foutmelding wanneer we dit willen instellen?

 

PS: de knoppen worden al zichtbaar, het is al iets :-).

PS: zie ook hier: Re: Expertinstellingen mijn telenet bevestigen - De Netweters

 

HoogstoelK_0-1681753748595.png

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Een DMZ instellen op 192.168.0.1 is sowieso al fout want dat is het adres van de Telenet modem/router (gateway)

En als je een ander IPadres in geeft is het nogal logisch dat forwarding van bepaalde poorten naar bepaalde IPadressen niet kan weerken. Je forward via DMZ ALLE (65536) poorten naar dat ene adres. Je kan onmogelijk eenzelfde poort naar 2 IPadressen forwarden.

Voor de duidelijkheid:

192.168.0.0 = ID van het netwerk. Eerste IPadres in de range

192.168.0.1 = Meestal default gateway ( 192.168.0.254 wordt ook soms gebruikt). 2e of voorlaatste IP adres in de range.

192.168.0.255 = Broadcast adres. Laatste adres in de range.

Dit alles als de subnetmask 255.255.255.0 is, een range van 256 IPadressen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hallo @igvfer ,

Bedankt voor je uitleg. Vraag is: hoe zet je dan DMZ uit? Dit werd reeds gevraagd en ik zag dit: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Hoe-kan-je-DMZ-afzetten/td-p/56905

Dus 192.168.0.0 is DMZ uitschakelen… of niet? Zoals @flip1953 aanhaalde hierboven: wat als je DMZ wil uitschakelen en ook geen uPnP wil? Blijkbaar is dit niet mogelijk? Maar voor nu: enkel DMZ uitschakelen kan al helpen…

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen


@igvfer  schreef:

En als je een ander IPadres in geeft is het nogal logisch dat forwarding van bepaalde poorten naar bepaalde IPadressen niet kan weerken. Je forward via DMZ ALLE (65536) poorten naar dat ene adres. Je kan onmogelijk eenzelfde poort naar 2 IPadressen forwarden.


Dit zelfde verhaal heb ik van jou enkele jaren geleden ook nog eens gehoord 🤔DMZ - Wat is dit eigenlijk? - De Netweters

Dat ALLE (65536) poorten naar dat ene adres geforward worden is natuurlijk onzin. Als dat zo zou zijn, dan zou je met geen enkele ander toestel nog op het internet kunnen. Want ieder toestel die op internet gaat gebruikt daarvoor een of meerdere poorten, en jouw router opent deze poorten om te luisteren naar het antwoord.

Als je bijvoorbeeld een IP telefoon gebruikt, wordt via een bepaalde poort verbinding gemaakt met de SIP server, en via "keep-alive" pakketten wordt de poort open gehouden, zodat binnenkomende telefoongesprekken naar jouw IP telefoon doorgestuurd worden.

Bij DMZ worden alle poorten - die niet geforward zijn naar andere LAN hosts - geforward naar de "exposed" host in plaats van geblokkeerd te worden door de firewall.

DMZ kan dus perfect samenwerken met UPnP en met port forwarding.

Bij portforwarding worden bepaalde poorten permanent geopend, bij UPnP kan een LAN host dat zelf doen. De router (firewall) zal  dus alleen de traffiek die niet geforward is, naar het DMZ IP adres sturen.