Beantwoorden
bavodaniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

Beste netweters,

 

Ik probeer op mijn laptop te verbinden met het netwerk van het werk via L2TP/ipsec 

 

dus laptop -> telenet wifi -> internet -> server van werk

nu werkt dit niet. Als ik mobiele hotspot opzet op gsm en via dat probeer te connecteren werkt het onmiddelijk

Welke instellingen heb ik nodig in mijn telenet om het te laten werken?

ps ik heb ook nog een ubiquiti netwerk erachter hangen maar om het simpel te houden probeer ik het eerst werkende te krijgen op het telenet wifi netwerk eens dat werkt krijg ik het zelf wel werkende met men dream machine ertussen

laptop -> dream machine -> telenet router -> internet -> server werk

0 Likes
5 reacties
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

hier bestaat al een vraag over maar hou wel rekening dat als je al op de nieuwe software zit (witte tegels in mijn telenet) dat er problemen zijn met de geavanceerde instellingen .Een overzicht van reeds bekende problemen met mijn telenet kan je hier terugvinden.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1131
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

De post waar @Rik12 naar verwijst is van buitenaf verbinden met een L2TP/ipsec op je thuisnetwerk (van buiten naar binnen). Dat is niet de situatie in deze post, aangezien het hier gaat over verbinden binnen je netwerk met een VPN server buitenaf.

@bavodaniels krijg je een specifieke foutmelding op je VPN software? In Mijn Telenet valt er zeer weinig te configureren, dus zou niet meteen weten welke instelling hier een probleem zou kunnen veroorzaken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bavodaniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

"the network connection betwen your computer and the VPN could not be established because the remote server is not responding. This could be because of of the network devices e.g. FW NAT routers etc between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem."

het rare is dat het via mobiele hotspot dan zonder problemen werkt ...

0 Likes
bavodaniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

ik zit op de nieuwe software van telenet (5 weken moeten wachten tot telenet geactiveerd was thuis ...)

0 Likes
Ex-Netweter
 

L2TP/ipsec vpn verbinding werkt niet

Welke Telenet-modem? Welk Wifi-toegangspunt?

Met de Telenet 360° Modem (Sagemcom F@ST3896LG-TN) is er reeds een probleem met VPN-verbindingen gemeld:

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Geen-VPN-verbinding-mogelijk-via-nieuwe-CH8568LG-modem/td-p/164318/...

Het is mogelijk dat de Telenet 360° Wifi-manager (Plume), die op de Telenet-modem draait, VPN-verbindingen (onterecht) blokkeert.

0 Likes