24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Ik heb de afgelopen weken reeds ettelijke malen onderbrekingen van mijn internet.
De afgeslopen week duren ze wel korter (nu enkele minuten, maar ooit tot enkele uren).
Telenet callcenter onbereikbaar.
Via whatsapp : trek je modem uit, wacht 3 minuten, en herstart nadien alles wat erachter hangt (duuuhhhh ... ).
Ik hoor ook dat andere collega's binnen belgie dezelfde problemen hebben (en zelfs rond dezelfde tijdstippen).
any idea's ?
@Hellothere voordat we een gepast antwoord kunnen geven hebben we volgende info nodig van jou :
1. Gebruik je de router van Telenet of je eigen router?
2. Gebeurde dit op bepaalde tijdstippen of willekeurig?
3. Welke Telenet router heb je juist ?
4. Op het moment van onderbreking, zie je dan de Telenet router herstarten ?
Doe eens een packet loss-test (met het programma WinMTR), daarmee kan je proberen nagaan of er ergens storingen op je internetverbinding zitten die eventueel de oorzaak zijn van de onderbrekingen die je ervaart.
Je doet deze WinMTR-test steeds met een laptop/pc die rechtstreeks met een netwerkkabel op de Telenet-modem is aangesloten:
Handleiding op https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Heb het vrijdag ook gehad eens een uitval van enkele minuten,
ben dit eerder gewoon snachts rond 1 uur dat dit eens gebeurt maar was deze keer rond 16 uur, ze zijn in de buurt naast ons ook een appartementsgebouw aan het afbreken, het Telenet kabel punt kwam daar samen onder het appartement (alsook het gsm netwerk) misschien dat dit ermee te maken had.
maar test eerst je intern netwerk eens of je geen verlies hebt op de Telenet kabel.