Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

Hallo,

 

Onlangs ben ik gaan experimenteren met home-networking na te veel video's op youtube. Onlangs heb ik dan ook een Pi-Hole kunnen installeren. Toch was een een probleem met sites die toch werkten ondanks pihole. Toch begin in te twijfelen aan het nut van een antivirus/firewall/website scanner. In mijn ogen zijn er meer nadelen dan voordelen. Als ik naar de stats kijk geeft het alleen nog meer validatie om deze te verwijderen. Boomer hier heeft KaZaA & Limewire meegemaakt dus ik weet wat en niet te doen op internet. Er zijn geen aanvallen, alle "virussen" zijn valse-positives. AVG zit te zagen omdat Fake Webshield is uitgeschakeld omdat pihole niet werkt. Al mijn gevoelige data is veilig weg gestoken. Mochten ze mijn pc hacken en ransomeware installeren is het helemaal geen probleem.

 

Nu is Safesurf nog niet geactiveerd, maar ik zit er aan te denken om dit wel te doen + er staat nu een Ubiquiti Security Gateway net achter de modem met Full Threat Control.

 

Dus... is het nog echt nodig is om ieder jaar nog geld te spenderen aan een AVG Internet Security?

 

Mvg

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

Ik heb zelf nog nooit betaald voor een antivirus programma, al zal ik niet beweren dat het niet nodig is. Momenteel gebruik ik Defender onder Windows 11. Verder Firefox in combinatie met NoScript, uBlock Origin, ... Thunderbird, ik heb ook een Pi-Hole.

Het is een combinatie van dingen, maar een virusscanner op zich geeft een vals gevoel van veiligheid. 'practice safe hex' online is minstens even belangrijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

Hier heb ik op elke versie windows defender uitgezet, en debloat ik altijd zo veel ik kan windows. (Offtopic:Met al hun gemoei, telemetries, services dat lopen om alles vast te leggen en u op de voet volgen.. no thnx) Ik werk met antivirus en internet security alsook met malwarebytes. Af en toe run ik eens adwcleaner, en Chrome addon van malwarebytes dat cookies, scripts enzo blokkeert op een pagina.

Daar ik veel download is het voor mezelf wel aangeraden om antivirus te gebruiken en de in real time functie. De zeer diepe scan, en scans bij opstart van pc zodat ze direct al worden opgemerkt voor moest er iets zijn vind ik ook wel aanrader.

Ieder heeft zo zen manier van denken en werken denk ik

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

Ik heb die ook allemaal zitten & draaien, maar ondanks een heel goede pc if FF wel traag omdat de addons wel veel moeten doen, wat tegen mijn zin is
0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

Momenteel zit ik op windows 10 ltsc dus van (veel) bloatware heb ik geen last. Af en toe download ik wat soms niet al te koosjer is. Dan blokkeert AVG de app omdat er een virus kan in zitten, maar dan laat ik deze toch toe omdat ik het nodig heb.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Anti-Virus + Internet security is dat echt nog nodig?

@Janvier123 

Heb ook windows 10, maar heb geen tal van processen nodig die niet nodig zijn, alles gemonitord, continue data liggen verzenden etc. Tis microsoft zelf da bloatware is lol. 

Weet dat de antivirus softwares met veel processen gaan lopen, en zeker al die addons voor je browser. Moet je maar eens kijken met hoeveel chrome gaat lopen als je paar paginas hebt open staan en op elke pagina nog eens die addons draaien

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes