Beantwoorden
EddieCoyle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Bizarre netwerkproblemen na stroomonderbreking

Eerder deze week is er aan de elektriciteit gewerkt bij ons. De stroom is een paar keer onderbroken. Achteraf kregen we last van de bizarste netwerkproblemen. 

De netwerksituatie is redelijk ingewikkeld. Na de modem staan er switches en access points. 

 

Sommige sites zijn bereikbaar - alles van telenet, google bijvoorbeeld wel, andere niet - reddit, engadget, bluesnews. Battle.net en Steam connecteren allebei niet. Dit op een rechtstreekse kabelconnectie met de telenet-modem. 

 

Andere toestellen op het netwerk doen ook héél raar. Een Hue-bridge geeft bijvoorbeeld aan dat hij geen connectie heeft met het internet, maar kan wel bediend via de smartphone. Via Yatse bestuurde KODI-installaties staan ook als "offline" maar kunnen bediend worden. 

 

Ik heb alles al meermaals aan en uit gezet, al allerlei kabels vervangen, zowel draadloos als bedraad getest, met diverse telefoons en computers.

 

Telenet gebeld, die konden pas maandag een technicus sturen, vandaag heb ik dan zelf de modem maar al gaan omruilen bij een servicepunt en vervangen - mijn vrouw werkt van thuis en raakte niet op haar VPN - maar problemen blijven dezelfde. 

 

Iemand suggesties om het voor maandag nog in orde te krijgen? Erg bedankt! 

0 Likes
2 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bizarre netwerkproblemen na stroomonderbreking

@EddieCoyle 

Die problemen kan je waarschijnlijk verhelpen door alle toestellen in het Telenet netwerk uit te schakelen en een na een te herstarten. Te beginnen vanaf de modem en telkens wachten tot het vorige toestel volledig is herstart.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tom_pintens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Bizarre netwerkproblemen na stroomonderbreking

ontkoppel je eigen router van de modem. is een dhcp probleem. herstart dan de modem. Ga je zien dat je wel ipv4 websites kan raadplegen. pas daarna steek je je utp van je router/ap terug in. klaar is kees.

0 Likes