|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik heb een Telenet F@st 3896 LG TN modem die ik momenteel vrij standaard gebruik (met WiFi). Achter de modem zit nu een unmanaged D-Link switch en heb ik nog een paar oude Airport Extremes in huis staan voor extra Wifi.
Ik wil mijn netwerk wat opwaarderen en heb gekozen voor een Ubiquity setup (Cloud Gateway / PoE switch / Wireless access points). Wil het allemaal wat meer managen, misschien ook wat inbound spullen mogelijk maken zonder dubbele NAT / port forwarding
Klopt het dat ik de Telenet F@st 3896 LG TN in Bridge mode kan zetten en
Verder had ik nog wat vragen :
Alvast bedankt.
@mushroom schreef:Klopt het dat ik de Telenet F@st 3896 LG TN in Bridge mode kan zetten en
Antwoorden in het rood
Q. Klopt het dat ik de Telenet F@st 3896 LG TN in Bridge mode kan zetten
A. Ja
Q. De kabel naar mijn DigiCorder gewoon kan laten zitten op 1 v/d poorten van de Telenet modem
A. Ja
Q. Mijn unmanaged D-Link switch vervangen door de Ubiquity Cloud Gateway + PoE switch, aAlles regelen vanaf de Ubiquity Cloud Gateway
A. Dat is toch de bedoeling van je nieuwe setup
Q. Is het dan zo dat zowel de Digicorder als de Ubiquity Cloud Gateway beide een rechtstreeks WAN ipv4 krijgen ?
A. Neen. Alleen het toestel dat het MAC adres heeft dat je bij Bridge ingevoerd hebt, krijgt een publiek WAN IP (ongeacht op welke poort)
Q. Moet de DigiCorder rechtstreeks op de telenet modem blijven of kan die ook via de Ubiquity Cloud Gateway ?
A. Indien het een digicorder is, antwoord JA. Indien TV-Box (TV-Box IP) mag deze op je eigen netwerk aangesloten worden
Q. Zal de WiFi van de Telenet modem dan ook uitgezet worden ?
A. Neen, die zal je zelf moeten uitzetten via "Mijn Telenet". Gezien jouw Telenet modem een router blijft, met een eigen subnet, zal ook de WiFi blijven werken, tenzij je die uitzet.
Q. Moet ik verder nog iets configureren in Mijn Telenet (behalve de Bridge toggle + het mac adres van de Ubiquity Cloud Gateway)
A. Neen, op voorwaarde dat je het juiste (WAN) MAC adres, in het juiste formaat invult (jouw UCG heeft véél MAC adressen). DE beste methode is:
PS
Q. Alvast bedankt
A. Graag gedaan 😉
Perfect ! Bedankt voor de gedetailleerde antwoorden. Zal dit vanavond eens uitproberen en opzetten.
If all should fail overonderstel ik dat ik altijd de toggle kan terugdraaien via mijn telenet ?