Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bart69  schreef:

Ik vind het toch ongelofelijk dat Telenet net dit type modem voorzien voor IN de woonruimtes. ( https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar )
Ik heb een mailtje naar de woordvoerder gestuurd mede vraag wat zij in dit geval aanraden. Ik ben benieuwd!


@robatoras

Ik draai niets los,hier is deze Compal CH8568LG HGW 3.1 zo stil als een muis.

Als er echt zoveel klachten waren hadden ze deze modem al lang uit de handel genomen.

0 Likes
stinus77
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb een tijdje geleden ook nog de bovenplaat verwijderd, gewoon om eens te proberen... sindsdien draait hij vrijwel geruisloos, het was al een pak minder zonder bodemplaat, maar zonder de 2 is het nog beter. Ik wilde kost wat kost geen 2de modem plaatsen en nu is het goed. Het is een ongelooflijk goeie modem al had ik graag wifi 6 erbij gehad... Maar al bij al toch in orde voor de rest .

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras : Daar ben ik nog niet zo zeker van. Hoe lang zijn ze al niet aan't sukkelen met hun digicorders waar je geen Netflix op kan kijken? Dat heeft ze pakken poen en klanten gekost. En nog steeds.

Het geluid zal ook niet voor iedereen even storend zijn. Moest dit nu in de gang hangen had ik er geen enkel probleem mee. Ik begrijp dat je voor hogere capaciteit meer koeling nodig hebt. Maar dat ze dit aanraden voor in de woonruimtes ... da's voor mij een probleem. Het licht stoort me ook niet, dat zou je bovendien inderdaad kunnen afplakken. Maar het geluid kan ik niet afzetten ...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Bart69 Dan leg me maar eens uit,waarom de modem hier muisstil is.

Al zekers 10 personen laten luisteren.In het Telenet center nog geen enkele teruggekomen wegens geluid overlast.Paar dagen geleden nog navraag gedaan.

Ik wacht ondertussen op reactie van Telenet.

Netflix is geen modem.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Het top punt is telenet is van op de hoogte zeggen ze tegen mij maar ze doen er niks aan hmmm 😕 nja gelukkig hang die van mij in de gang dus heb er niet veel last van eindelijk voor rest werkt hij perfect 🙂

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Robatoras...geluid ervaart iedereen anders. Als je dat al eens zou aanvaarden dan zijn we al heel ver. Wat jij totaal niet storend vindt is dit misschien voor een ander wel. Wie weet is je gehoorbereik in die bepaalde frequentie niet zo scherp?

 

In ieder geval er zijn al tal van meldingen gemaakt dat de ventilator in deze modem storend is. En ja...er zijn genoeg mensen die zich hier niets van aantrekken.

 

In ieder geval van zodra Telenet een nieuwe modem zonder ventilator heeft ga ik deze meteen omruilen. En neen de oplossing voor de modem zonder WiFi is niet echt DE oplossing.

 

Ik vind zelfs de ventilator in de TV Box op gegeven momenten ook storend. Net zoals veel mensen vinden dat hun Digibox met HD ook veel lawaai maakt.

 

Soms is een ventilator nog steeds een must zoals bij de hedendaagse gameconsoles. Maar voor de modems kan het perfect zonder maar we worden door Telenet opgedrongen door deze type modem.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Geluk gehad misschien? Je mag gerust eens komen luisteren hoor. De titel van deze thread geeft toch aan dat er nog mensen last van hebben. Zoals gezegd, sommigen zullen er sneller last van hebben dan anderen. En misschien zijn er wel kleine verschillen per toestel. Ik heb in ieder geval nog nooit een geruisloze ventilator gezien hoor.

 

 😃 Netflix is inderdaad geen modem, nee. Ik wil maar aangeven dat ontwikkelingen bij Telenet vaak heel lang duren. Ik kan het weten, ik heb er 12 jaar gewerkt. Nog steeds fan hoor, maar het doet nog steeds een beetje pijn als er iets niet goed is.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX  Als je mijn post goed heb gelezen,hier zijn al minstens 10 mensen over de vloer geweest waar ik de vraag stelde,horen jullie iets aan deze modem telkens was het antwoord NEE.

Volgens mij zit er bij de modem Compal CH8568LG HGW 3.1 die ik heb geen ventilator in.

Ofwel staat deze uit.Als ik aan de onderkant 'n pluim of 'n  blaadje papier  tegenhoud,beweegt deze geen mm.Modem wordt ook niet warm.De warmte die ik voel is de moeite niet.

Volgens mij heeft die ventilator weinig of geen nut.

Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

0 Likes
stinus77
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Voor iemand die enkel een computer en gsm gebruikt is het misschien stil, ik tel 3 xboxen, 2 Playstation en 3 switch consoles, Oculus quest ,computer in de kelder die vrijwel constant download, 2 laptops  , 3 tablets , 2 smart tv's en allemaal apparaten die via Google home worden gebruikt door voice commands... Dus bijna allemaal steeds online apparaten. Voor de echte gebruikers zal ongetwijfeld de modem zijn fan inschakelen, voor de door de weekse gebruiker zal de modem alles wat minder benutten. 

Dat is toch normaal. 

Voor mij staat hij centraal in de living zodat ik boven en beneden goed ontvangst heb, dus enorm storend als de fan draait.

Je moet eigenlijk niet in een Telenet winkel werken om te weten hoe dit werkt, je computer of laptop schakelt ook tussen verschillende snelheden naargelang het gebruik .

Dus het is wel makkelijk uit te leggen.

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

en heeft jou modem dan ook niet warm? ik ga akkoord met jou dan een ventilator in een modem overbodig is en waarom het in de CH8568LG zit? weet ik ook niet vind dat ook maar vreemd

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bart69  schreef:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=57942

 

 


@robatoras Sinds juni 2020 al bijna een jaar geen klachten meer.🤔

@Ex-Netweter Dat bloempotje wordt hier niet warm.

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras : ik was op zoek naar een technische tekening maar niet gevonden. Maar ik botste wel op dit filmpje dat jij hier zelf in deze thread hebt gezet. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=y46dWHTucl4

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Bart69 Dat filmpje is 'n jaar oud.

Ik heb de voet die je onder de modem moet inklikken  niet eens in gebruik

Zit nog in plastic verpakt in de doos.

Modem staat los op de vorige zwarte steun van mijn modem only.

 

Ruil hem anders toch gewoon om naar een Compal CV8560E HGW 3.1

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras Ik denk dat het dat inderdaad zal worden. Maar dan moet ik eerst zeker weten of de access point dan ook geen lawaai maakt. Anders ben ik nog nergens. Ik heb wel wifi nodig in de woonkamer. We zullen zien. Ik zal een berichtje laten wat het geworden is.

0 Likes