Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Met de CV8560E haal je vlot tegen de 1Gbps.

WiFi bereik is veel beter,ook naar verdieping toe.

Niet de problemen met pods die ik hier zo lees.

Minder storingen van externe apparaten in en buitens  huis.

Niet afhankelijk van Telenet.Privacy.

Digibox werkt zoals het moet.

Ik heb zelf de KUBUS gehad.Nooit meer.

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

die CV8560E heeft geen wifi, daarmee de kubus gekregen,  maar door het lawaai en problemen overgestapt naar de F@st die wel wifi heeft.  Maar deze gaat niet tot boven en de snelheid fluctueert enorm (behalve de upload, steeds een rechte lijn van 37mb)

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

En dat de extra pods die je kan huren verbetering gaat brengen,ik hoop het voor jou.

 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Schermafbeelding 2023-05-01 om 20.51.56.pngSchermafbeelding 2023-05-01 om 20.49.08.png

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Er is maar een antwoord.

ZEER ZWAK.

Wat zegt deze test?

Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

HOERA : technieker 4 is geweest (is mijn derde dag verlof dat ik ervoor moet nemen)

TELENET: SHAME ON  YOU

Nu dacht ik dat men een dossier zou bijhouden met mijn problemen en wat er reeds gedaan is en wat  gedaan moet worden.  Niet dus, want weer gaat die man alles nakijken terwijl ik duidelijk zeg wat  de fout is, namelijk een kapot access point en mijn 360° modem die volgens mijn telenet 'niet actief' is.  Toch begint hij weer met alles na te kijken, op zijn gsm, op zijn laptop.....

Wou mij weer die pods aansmeren, tot hij het signaal van de modem ging meten en net zoals de andere techniekers voor hem moest concluderen dat het signaal te zwak was.  (onthoud deze zin even)

Na enige tijd is hij akkoord dat het access point kapot is (gezien mijn oud access point wel werkt maar met lage snelheid van 100mb).  Het nieuwe stuurt geen wifi signaal uit, zelfs niet met de kabel van de modem er rechtstreeks in en ook niet via de powerlines.  De powerlines had hij ondertussen vervangen (was zowat het enige dat na drie techniekers nog niet vervangen was).  Hij kon er niet uit, nooit meegemaakt, zelfs een telefoontje met een hulplijn kon niet baten.

Maar een ander access point had hij niet bij (de enige reden waarom telenet hem zou sturen na mijn telefonische contactname van 38 minuten).  Wat hij wel bijhad was een powerline met access  point in, dus dit ingestoken en waarachtig er was wifi met een snelheid van 50mb (abonnement van 1ghz) en maar 1 ethernet aansluiting in plaats van vier.  

Voor de technieker was het dus opgelost want er was terug internet.  Wat betreft de inactieve modem wou hij eerst een andere modem aansluiten om te kijken of deze in 'mijn telenet' verscheen, tot hij op zijn horloge keek.  Hij mocht normaal maar 45 minuten per klant doen en hij was al 90 minuten bezig.  Ineens kon hij de modem niet meer aansluiten om te testen omdat die dan bij mij geregistreerd zou worden en onbruikbaar zou worden voor andere klanten (!!!).  Die wou gewoon vertrekken, meer niet.

Ik  zeg tegen die man dat ik niet akkoord ben, dat het probleem niet is opgelost, meer nog : door zijn  handelingen is mijn snelheid boven gehalveerd tegenover mijn allereerste access point en ik beschik niet meer over genoeg poorten om kabels in te steken. Nog altijd staat mijn modem in 'mijn  telenet' op inactief.  Aan dat laatste kan hij niets doen, alles is in orde op zijn laptop, dus het is iets bij telenet.  En voor de snelheid en een ander access point wordt een nieuwe afspraak gemaakt nu zaterdag, dan zal technieker nummer 5 langskomen waar ik weer alles zal tegen moeten zeggen terwijl ook zijn 45 minuten lopen.  

Vooraleer technieker 4  vertrekt zegt hij dat het met de pods waarschijnlijk beter zou gaan (denk aan het begin van het verhaal, dat  deze niets zouden bijdragen).

Telenet : als u 1 technieker stuurt  met een wagen met materiaal en zonder tijdsbeperking kan deze een probleem waarschijnlijk op 1 bezoek oplossen.  Nu gaan we ondertussen naar 5  techniekers (en wagens) die allemaal maar 45 minuten mogen blijven, maar toch langer nodig hebben, het probleem niet opgelost krijgen, niet het benodigd materiaal bijhebben om het probleem op te lossen.  Ik vind dit zeer beschamend.

Ik heb nu een klachtformulier ingevuld, volgende stap wordt opzegging als het niet opgelost raakt

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hier kan je de algemene voorwaarden van Telenet downloaden.

Volgens de historiek die u geeft zou ik deze nutteloze interventies beschouwen als het niet interveniëren. Een tweede interventie zou ik nog kunnen aaanvaarden.  Bij volharding in de boosheid smet mijn tolerantiedrempel.

In Artikel 5 van de algemene voorwaarden staat:

5.8. Indien de Telenet-installateur, zonder U tijdig vooraf te verwittigen, de herstellingsafspraak niet nakomt, kunt U een
forfaitaire kostenvergoeding aanvragen (tarieven: zie www.telenet.be).

Dat is hetzelfde tarief die u moet betalen bij een interventie waar de fout bij u ligt.

 

0 Likes
FrankBog
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste 

gebruik de normale Telenet modem geschikt voor 1G en plaats daarachter een eigen goede router met wifi doe ik ook al jaren werkt prima en dekt heel de woning en zelfs ver in mijn tuin en gooi de rest buiten. 

 

 

 

pandora6039
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Star Wars Day It's your fifth party! Pionier

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Inderdaad

Mij stoort het  licht ervan niet want staat gedeeltelijk achter tv.

Maar enorm storend is het luide ronkende geluid

Hopelijk komt er daarvoor een oplossing. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Als het geluid te heftig is zal je toch een andere modem moeten hebben

Als de modems weer op stock is zal je hem best eens wisselen het moet leuk zijn om tv te kijken

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik had euromillions moeten invullen gezien de voorspelling is uitgekomen : technieker 5 vandaag over de vloer gehad.  En raad eens wat deze niet bijhad want hij wist niet waarvoor hij moest komen ?  Juist : een access point.

Weer de poging om pods aan te smeren.  De reden waarom mijn modem op 'niet actief' staat in mijn telenet is door de problemen daar want hij staat actief op de laptop van de technieker.  Kapotte access point wordt meegenomen en vervangen door een powerline met access point met maar plaats voor 1 kabel, maar meneer : voor 8 euro koop je een hubje om meer kabels aan te sluiten en neen dat heb ik niet bij.

Snelheid nu 100mb, maar het wifi pictogram blijft groen knipperen.  Zou moeten stoppen volgens de technieker,  er is wifi, dat knipperen is enkel nog voor een verbinding met toestellen te maken.  Volgens laptop technieker alles in orde, er is inderdaad wifi, dus ook deze man vertrekt.

We zijn nu enkele uren verder, wifi beneden rond de 700mb, boven rond de  100mb - en het wifi icoontje knippert nog steeds groen, ook na een zoveelste sync van de powerlines.

Is dit nu nog normaal ?  

Telenet : alle goede ervaringen uit het verleden worden op 10 dagen teniet gedaan door techniekers die van elkaar niet weten wat ze moeten komen doen en wat de problemen zijn, niet in het bezit zijn van toestellen ter vervanging en die enkel de opdracht hebben zoveel mogelijk het nieuwe systeem door te drukken.

Wanneer ik in het verleden een gesprek met jullie had of iemand over de vloer kreeg, ontving ik een half uur later een email met de vraag een enquete in te vullen.  Ik heb nu niets meer ontvangen, dus ik veronderstel dat jullie weten dat jullie service beneden alle peil is nu

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Na al die miserie had ik persoonlijk al lang een CV8560E aangeschaft met een naar eigen keuze wifi6 router.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Na technieker 4 schrijf je zelf: volgende stap wordt opzegging als het niet opgelost raakt

Ondertussen is technieker 5 geweest en is het probleem niet opgelost. 🙄

0 Likes
Rogonow
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bij mij blaast die naar boven als die aan is.

0 Likes
pandora6039
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Star Wars Day It's your fifth party! Pionier

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

OK

De mijne een week of 6 vervangen door CH7468LG-TN en geluid is nu aanvaarbaar.

Een hele verbetering.

0 Likes