HOERA : technieker 4 is geweest (is mijn derde dag verlof dat ik ervoor moet nemen) TELENET: SHAME ON YOU Nu dacht ik dat men een dossier zou bijhouden met mijn problemen en wat er reeds gedaan is en wat gedaan moet worden. Niet dus, want weer gaat die man alles nakijken terwijl ik duidelijk zeg wat de fout is, namelijk een kapot access point en mijn 360° modem die volgens mijn telenet 'niet actief' is. Toch begint hij weer met alles na te kijken, op zijn gsm, op zijn laptop..... Wou mij weer die pods aansmeren, tot hij het signaal van de modem ging meten en net zoals de andere techniekers voor hem moest concluderen dat het signaal te zwak was. (onthoud deze zin even) Na enige tijd is hij akkoord dat het access point kapot is (gezien mijn oud access point wel werkt maar met lage snelheid van 100mb). Het nieuwe stuurt geen wifi signaal uit, zelfs niet met de kabel van de modem er rechtstreeks in en ook niet via de powerlines. De powerlines had hij ondertussen vervangen (was zowat het enige dat na drie techniekers nog niet vervangen was). Hij kon er niet uit, nooit meegemaakt, zelfs een telefoontje met een hulplijn kon niet baten. Maar een ander access point had hij niet bij (de enige reden waarom telenet hem zou sturen na mijn telefonische contactname van 38 minuten). Wat hij wel bijhad was een powerline met access point in, dus dit ingestoken en waarachtig er was wifi met een snelheid van 50mb (abonnement van 1ghz) en maar 1 ethernet aansluiting in plaats van vier. Voor de technieker was het dus opgelost want er was terug internet. Wat betreft de inactieve modem wou hij eerst een andere modem aansluiten om te kijken of deze in 'mijn telenet' verscheen, tot hij op zijn horloge keek. Hij mocht normaal maar 45 minuten per klant doen en hij was al 90 minuten bezig. Ineens kon hij de modem niet meer aansluiten om te testen omdat die dan bij mij geregistreerd zou worden en onbruikbaar zou worden voor andere klanten (!!!). Die wou gewoon vertrekken, meer niet. Ik zeg tegen die man dat ik niet akkoord ben, dat het probleem niet is opgelost, meer nog : door zijn handelingen is mijn snelheid boven gehalveerd tegenover mijn allereerste access point en ik beschik niet meer over genoeg poorten om kabels in te steken. Nog altijd staat mijn modem in 'mijn telenet' op inactief. Aan dat laatste kan hij niets doen, alles is in orde op zijn laptop, dus het is iets bij telenet. En voor de snelheid en een ander access point wordt een nieuwe afspraak gemaakt nu zaterdag, dan zal technieker nummer 5 langskomen waar ik weer alles zal tegen moeten zeggen terwijl ook zijn 45 minuten lopen. Vooraleer technieker 4 vertrekt zegt hij dat het met de pods waarschijnlijk beter zou gaan (denk aan het begin van het verhaal, dat deze niets zouden bijdragen). Telenet : als u 1 technieker stuurt met een wagen met materiaal en zonder tijdsbeperking kan deze een probleem waarschijnlijk op 1 bezoek oplossen. Nu gaan we ondertussen naar 5 techniekers (en wagens) die allemaal maar 45 minuten mogen blijven, maar toch langer nodig hebben, het probleem niet opgelost krijgen, niet het benodigd materiaal bijhebben om het probleem op te lossen. Ik vind dit zeer beschamend. Ik heb nu een klachtformulier ingevuld, volgende stap wordt opzegging als het niet opgelost raakt
... Meer weergeven