Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Toch fijn,zo moet het.

Met de toren haalde ik bedraad  950Mbps

Met de CV8560E bedraad +950Mbps.

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

en zijn die pods echt de moeite / geld waard tegenover de twee gratis powerlines die ik nu heb ?

 

0 Likes
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Mijn modem was defect geraakt door een paar spanningspieken in huis, door kortsluiting bij een lamp.
Ik heb Telenet aan de telefoon verteld dat het modem hierdoor niet meer werkte, maar ze wilden toch eerst een technieker langssturen. Die kwam en die ging me ook nog op verwijtende toon vragen of ik wel misschien iets aan de bekabeling had veranderd en of er nog switches aan het netwerk hingen. Ja Duhu!

Na eerst veel gepiel en gemeet, kwam ook hij tot de conclusie dat het modem defect was, en moest het worden vervangen, precies zoals ik het ze de week ervoor al telefonisch had gemeld. Maar jaaa, ze hebben tijd genoeg, daar bij Telenet. (Het was ook een CH8568LG)

0 Likes
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Vandaag heb ik inderdaad de Ch8568lg ingeruild voor de Sagem F@st 3896LG-TN.

Geen geruis meer in m’n woonkamer, super; bedankt voor de tip Robatoras.

Nu heb ik het volgende: Ik heb altijd Wifi 2.4GHz en 5Ghz gescheiden gehad met elk een eigen SSID.

Bij de F@st was dit ineens uitgezet. Als ik dit weer aanzet, dus instelling 

“Eén wi-fi netwerk” op ‘Uitgeschakeld’ dan krijg ik de foutmelding:
De wijziging die je wenst te doen is niet toegelaten (mogelijk gebruik je karakters die niet toegelaten zijn).”

Ik gebruik geen niet toegelaten karakters immers wachtwoord en SSID zijn ongewijzigd en werken.

is dit hetkenbaar?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ikzelf heb de CV8560E met eigen WiFi6 router.

Ik weet niet of de F@ST3896LG-TN een eigen router met WiFi6  toelaat.

 

 

0 Likes
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb er ook nog een router in een subnet aangesloten ivm afscherming van het Internet, en met andere SSID’S, en ook een accesspoint met dezelfde SSID’s als de Telenet wifi/router,dat weer i.vm. het bereik.
Dat werkt(e) ook prima, maar nu kan ik in een deel van mijn huis niet meer bepalen of een apparaat op het snelle 5GHz zit of op het tragere 2.4GHz. Als ik nu rondloop, en op het SSID zit dat de F@st nu niet meer ernaast kan hebben , val ik uit en moet ik handmatig een SSID selecteren.

Ik wordt zo genoopt om ook op het AP het verschil tussen 5 en 2.4 GHz te gasn verbergen, of om nóg een AP aan te schaffen en de hele Wifi op de F@st uit te zetten, absurd eigenlijk, temeer nog omdat de optie tot scheiden er gewoon nog inzit.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@SwanSong 

In andere threads werd reeds duidelijk gemaakt dat het met de  F@st 3896LG-TN onmogelijk is om de WIFi te scheiden in 2,4 en 5 GHz. Het is een onafscheidelijk geheel, dus één SSID en pwd.

Doet hier niet terzake maar voor de volledigheid: met dat toestel is het eveneens onmogelijk om WiFree te activeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bedankt voor de hint, @StefaanH; ik was al van plan om naar een thread te gaan zoeken of, als ik de eerste met dit issue was, een nieuwe aan te maken.

Het is weliswaar geen oplossing maar het bespaart me in ieder geval verdere moeite.

Voor anderen: Een duidelijk antwoord kwam van @Suzy 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Vragen-over-F-ST3896LG-TN-modem-en-wifi-pods/m-p/166004

 

 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

maar deze werkt toch op beide frequenties ?  Ik heb mijn modem nu ook via mijn telenet ingesteld op één netwerk, dus dat is geen probleem.van mijn drie powerlines zijn er twee inactief ???van mijn drie powerlines zijn er twee inactief ???

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@sledge 

Ik kan uw afbeelding nog niet zien, maar inderdaad, dat toestel werkt op beide frekwenties. Je kan ze enkel niet apart beheren. Het SSID en paswoord zijn steeds gelijk voor beide. Als dat voor u geen probleem is, dan is er niks mis mee om met dat toestel te werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

dan zit ik nog met drie powerlines en een access point van telenet om mijn signaal van beneden naar de eerste verdieping te brengen......zijn deze ook compatibel of is er een verplichting om de pods aan te schaffen ?

0 Likes
Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De voorschriften als je de nieuwe fast modem neemt geeft aan dat de oude powerlines storing geven op de WiFi pods.

ikzelf heb het niet getest..

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Met de Telenet 360° Modem (F@ST3896LG-TN) zijn er drie mogelijkheden in dat geval:

  • Tevreden zijn met het Wifi-signaal van de Telenet-modem en geen extra Telenet 360° Pods gebruiken
  • Het Wifi-signaal van de Telenet-modem volledig uitschakelen en eigen Wifi-toegangspunten gebruiken
  • Het Wifi-signaal van de Telenet-modem volledig uitschakelen en oude Telenet Wifi-boosters gebruiken

Kortom, als je niet in het Telenet 360° Wifi-verhaal stapt, moet je het Wifi-signaal van de Telenet-modem volledig uitschakelen om Wifi-apparatuur van andere merken of de oude Telenet Wifi-boosters optimaal te kunnen gebruiken.

Het Wifi-signaal van de Telenet-modem uitschakelen, doe je via de instellingen op https://mijn.telenet.be

0 Likes
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beide frequenties op één Wifi SSID (naam) zetten, gaat ervan uit dat apparaten zelf de beste frequentie kiezen; dat heet bandsteering.  In de praktijk werkt dat niet altijd goed met alle apparaten, en je hebt zelf geen controle meer over de bezetting/verdeling.

Ik ga de Telenet wifi als een soort gast-netwerk gebruiken, en gebruik een ander toestel voor het ‘echte’ netwerk, met gescheiden namen voor 2,4 en 5 GHz.

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Een ongebruikt Wifi-netwerk schakel je het best volledig uit. Elk ongebruikt SSID dat je uitzendt, heeft altijd invloed op de capaciteit van het andere Wifi-toestel.

Ik zou het trouwens vreemd vinden dat je geen gastnetwerk (tijdelijk) kan instellen op het andere Wifi-toestel.

Veel Wifi-problemen worden veroorzaakt door te kwistig om te springen met Wifi, je moet het aantal Wifi-zenders en netwerken steeds tot een minimum beperken voor optimale resultaten.

De opstelling van de Wifi-zender is veel belangrijker, je installeert Wifi in de kamer waar je dit het vaakst gebruikt. Niet in de garage of kelder.

0 Likes