sledge
Professional Weetjesweter
sledge
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-07-2023
02:49
|
Lid sinds: 11-05-2021
Datum laatste bezoek: 06-07-2023 02:49
Ranking
Professional Weetjesweter
02-07-2023
17:21
Ik krijg als bijkomende melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten, ik heb dan ook geen terugkijktv. Alles gedaan : kabel vervangen, digicorder en modem heropgestart, stekkers uitgetrokken......en een paar uur later werkt alles weer gewoon. Ook 'mijn telenet' werkt nog niet naar behoren gezien hier nog steeds staat dat mijn 360° modem niet is aangesloten. Maar toch werkt mijn internet nu zeer goed, ook de wifi (dat is al anders geweest). Ook ik wil niet overschakelen op de tv box als het niet nodig is (heb wel supersnel internet met de nieuwe f@st modem)
... Meer weergeven
06-05-2023
14:28
Ik had euromillions moeten invullen gezien de voorspelling is uitgekomen : technieker 5 vandaag over de vloer gehad. En raad eens wat deze niet bijhad want hij wist niet waarvoor hij moest komen ? Juist : een access point. Weer de poging om pods aan te smeren. De reden waarom mijn modem op 'niet actief' staat in mijn telenet is door de problemen daar want hij staat actief op de laptop van de technieker. Kapotte access point wordt meegenomen en vervangen door een powerline met access point met maar plaats voor 1 kabel, maar meneer : voor 8 euro koop je een hubje om meer kabels aan te sluiten en neen dat heb ik niet bij. Snelheid nu 100mb, maar het wifi pictogram blijft groen knipperen. Zou moeten stoppen volgens de technieker, er is wifi, dat knipperen is enkel nog voor een verbinding met toestellen te maken. Volgens laptop technieker alles in orde, er is inderdaad wifi, dus ook deze man vertrekt. We zijn nu enkele uren verder, wifi beneden rond de 700mb, boven rond de 100mb - en het wifi icoontje knippert nog steeds groen, ook na een zoveelste sync van de powerlines. Is dit nu nog normaal ? Telenet : alle goede ervaringen uit het verleden worden op 10 dagen teniet gedaan door techniekers die van elkaar niet weten wat ze moeten komen doen en wat de problemen zijn, niet in het bezit zijn van toestellen ter vervanging en die enkel de opdracht hebben zoveel mogelijk het nieuwe systeem door te drukken. Wanneer ik in het verleden een gesprek met jullie had of iemand over de vloer kreeg, ontving ik een half uur later een email met de vraag een enquete in te vullen. Ik heb nu niets meer ontvangen, dus ik veronderstel dat jullie weten dat jullie service beneden alle peil is nu
... Meer weergeven
04-05-2023
12:51
HOERA : technieker 4 is geweest (is mijn derde dag verlof dat ik ervoor moet nemen) TELENET: SHAME ON YOU Nu dacht ik dat men een dossier zou bijhouden met mijn problemen en wat er reeds gedaan is en wat gedaan moet worden. Niet dus, want weer gaat die man alles nakijken terwijl ik duidelijk zeg wat de fout is, namelijk een kapot access point en mijn 360° modem die volgens mijn telenet 'niet actief' is. Toch begint hij weer met alles na te kijken, op zijn gsm, op zijn laptop..... Wou mij weer die pods aansmeren, tot hij het signaal van de modem ging meten en net zoals de andere techniekers voor hem moest concluderen dat het signaal te zwak was. (onthoud deze zin even) Na enige tijd is hij akkoord dat het access point kapot is (gezien mijn oud access point wel werkt maar met lage snelheid van 100mb). Het nieuwe stuurt geen wifi signaal uit, zelfs niet met de kabel van de modem er rechtstreeks in en ook niet via de powerlines. De powerlines had hij ondertussen vervangen (was zowat het enige dat na drie techniekers nog niet vervangen was). Hij kon er niet uit, nooit meegemaakt, zelfs een telefoontje met een hulplijn kon niet baten. Maar een ander access point had hij niet bij (de enige reden waarom telenet hem zou sturen na mijn telefonische contactname van 38 minuten). Wat hij wel bijhad was een powerline met access point in, dus dit ingestoken en waarachtig er was wifi met een snelheid van 50mb (abonnement van 1ghz) en maar 1 ethernet aansluiting in plaats van vier. Voor de technieker was het dus opgelost want er was terug internet. Wat betreft de inactieve modem wou hij eerst een andere modem aansluiten om te kijken of deze in 'mijn telenet' verscheen, tot hij op zijn horloge keek. Hij mocht normaal maar 45 minuten per klant doen en hij was al 90 minuten bezig. Ineens kon hij de modem niet meer aansluiten om te testen omdat die dan bij mij geregistreerd zou worden en onbruikbaar zou worden voor andere klanten (!!!). Die wou gewoon vertrekken, meer niet. Ik zeg tegen die man dat ik niet akkoord ben, dat het probleem niet is opgelost, meer nog : door zijn handelingen is mijn snelheid boven gehalveerd tegenover mijn allereerste access point en ik beschik niet meer over genoeg poorten om kabels in te steken. Nog altijd staat mijn modem in 'mijn telenet' op inactief. Aan dat laatste kan hij niets doen, alles is in orde op zijn laptop, dus het is iets bij telenet. En voor de snelheid en een ander access point wordt een nieuwe afspraak gemaakt nu zaterdag, dan zal technieker nummer 5 langskomen waar ik weer alles zal tegen moeten zeggen terwijl ook zijn 45 minuten lopen. Vooraleer technieker 4 vertrekt zegt hij dat het met de pods waarschijnlijk beter zou gaan (denk aan het begin van het verhaal, dat deze niets zouden bijdragen). Telenet : als u 1 technieker stuurt met een wagen met materiaal en zonder tijdsbeperking kan deze een probleem waarschijnlijk op 1 bezoek oplossen. Nu gaan we ondertussen naar 5 techniekers (en wagens) die allemaal maar 45 minuten mogen blijven, maar toch langer nodig hebben, het probleem niet opgelost krijgen, niet het benodigd materiaal bijhebben om het probleem op te lossen. Ik vind dit zeer beschamend. Ik heb nu een klachtformulier ingevuld, volgende stap wordt opzegging als het niet opgelost raakt
... Meer weergeven
01-05-2023
13:19
die CV8560E heeft geen wifi, daarmee de kubus gekregen, maar door het lawaai en problemen overgestapt naar de F@st die wel wifi heeft. Maar deze gaat niet tot boven en de snelheid fluctueert enorm (behalve de upload, steeds een rechte lijn van 37mb)
... Meer weergeven
01-05-2023
01:48
Huis is niet voorzien van enige verbinding boven, enkel stopcontacten. We werken al vijf jaar met powerlines en access point om een signaal boven te krijgen. met de kabel uit de powerline halen we 100mb, wifi is er nu niet meer. De pods zouden geen meerwaarde zijn volgens de techniekers. Beneden heb ik een wifi signaal overdag 300 à 400 mb, tijdens de nacht 700 mb En dat komt niet door teveel apparaten die op het net zitten gezien ik ook overdag al eens telewerk en alleen thuis ben met deze triestige verbinding.
... Meer weergeven
30-04-2023
14:11
Over de modem F@st geen klachten, maar het signaal moet ook naar de eerste verdieping raken en daar slagen ze maar niet in. En ondertussen hebben alle onderdelen al de schuld gekregen (modem, access point, powerlines, breuk in de kabel,....) zonder een oplossing te bieden. De laatste technieker sprak over het trekken van een kabel naar boven, maar gezien vloerverwarming zou dat langs buiten moeten en ik heb geen zin om door een paar muren gaten te boren. Zeker niet als je beweert supersnel internet in heel de woning te kunnen leveren met wifi. En nu begrijp ik waarom ik steeds Nederlanders aan de telefoon krijg als ik bel.
... Meer weergeven
29-04-2023
14:57
1
Donderdag opnieuw een technieker die komt, nummer 4. Mijn access point werkt niet, dus naar een telenet verdeler om in te wisselen, geen probleem tot deze dit wil registreren en ik geen access point blijk te hebben, hoewel de doos met inhoud (van telenet) voor zijn neus staat. Dus geen ander access point en bellen naar telenet voor een duur van 38 minuten waar ze er niet aan uit konden dat ik een access point had, want volgens hen had ik dit niet en als ik het zou hebben zou dat zichzelf goed zetten in het net en kunnen ze dat zien. Twee verschillende mensen aan de lijn gehad waaronder de technische dienst maar niemand kon eraan uit dat ik een access point had. Blijkbaar dat de technieker dit niet had doorgegeven .... Dus weer een week geen internet boven. Ben eens nieuwsgierig met welke uitleg deze man weer gaat komen..... Telenet : een gratis tip van mij: zorg voor zonale techniekers in plaats van steeds iemand anders te sturen die dan nog zegt dat het werk van zijn collega niet deugt want dat is geen reclame voor jullie bedrijf.
... Meer weergeven
25-04-2023
14:13
Bij mij gaat de kabel in de TV decoder, al de rest is wifi om geen kabels te moeten trekken. En volgens 'mijn telenet' is mijn modem niet aangesloten....dus kunnen ze zeggen wat ze willen, er klopt toch nog altijd iets niet.
... Meer weergeven
25-04-2023
11:54
of onder zoveel druk staan dat er iets anders is.....vandaag dus nieuwe technieker geweest die de kabel kwam testen. Kabel prima signaal van buiten tot de stekkerdoos, maar blijkbaar een verkeerde aansluiting door de technieker van gisteren want er was kortsluiting waardoor niets werkte. Technieker vandaag heeft het probleem dus opgelost. Eindelijk terug tv en internet, hoewel de snelheid rond de 500 ligt voor mijn gigahertz abonnement. Resultaat na alle interventies : nieuwe modem, nieuw accesspoint, een hoop frustraties en een snelheid dat nog steeds hetzelfde is als voor alle interventies. Maar wel een modem zonder lawaai, dus dat is ook een pluspunt. 🙂
... Meer weergeven
24-04-2023
20:35
The saga continues...nieuwe technieker vandaag : gaat direct naar de verdeeldoos van telenet en test de inkomende verbinding (de eerste technieker die dit doet). Stelt mij in kennis dat het niet aan de toestellen ligt maar aan de binnenkomende verbinding. Mogelijk is e reen breuk ergens in de kabel, maar hij kan niet zien waar (binnen of buiten)....dus er moet een andere technieker komen die de breuk gaat zoeken en oplossen. Maar de man verandert nog eerst het doosje van de binnenkomende stekkers naar iets moderner en vertrekt. Bij thuiskomst van mijn vrouw stelt die vast dat er geen internetverbinding meer is en het TV beeld bestaat uit blokjes, TV kunnen we niet meer zien. Dus weer gebeld en dan een zeer onvriendelijke man die zegt dat er een technieker een afspraak zal maken, wanneer weet hij niet, hij kan niet toveren. Conclusie : fout ligt bij de modem...neen toch niet, fout ligt bij de powerlines....neen toch niet, fout ligt bij het access point....neen toch niet. Begin van de dag : slecht internet, goede TV. Namiddag : geen internet en geen TV en nog geen nieuwe afspraak. En ondertussen drie verschillende techniekers aan huis gehad met drie verschillende meningen en oplossingen. Telenet : bij deze raakt mijn geduld zienderogen op, mobile vikings en proximus lijken steeds meer en meer aantrekkelijker te worden dan de soep die jullie er de laatste tijd van maken. Steeds tevreden geweest, maar wat er nu aan het gebeuren is slaat gewoon alles.
... Meer weergeven
21-04-2023
17:00
gsiteren werkte alles, vandaag niets meer. Telefonisch contact met telenet : de powerlines van telenet zijn niet compatibel met de modem F@st van telenet !!! Gezien dit wel werkte gisteren, de man kunnen overtuigen dat het iets anders moest zijn. Alle stekkers verwijderd, alles een reset gegeven en het zou het access point van telenet zijn dat een probleem geeft. Dus access point ertussen uit en ik heb terug een beetje internet. Maandag komt weer een technieker langs 🙂
... Meer weergeven
21-04-2023
00:22
de euforie was van korte duur, ik zag dat mijn camera's offline waren. Kreeg deze niet online, herstart van de modem, en ik kan enkel nog met mijn laptop online, alle andere apparaten hebben een verbinding met de modem (21) maar geen enkel apparaat kan online. geduld is een mooie deugd, maar mijn breekpunt is bijna bereikt, mijn download is nu 40 ipv 700 op mijn laptop.....gsm en tablets maken een verbinding met het draadloos netwerk, maar doen verder niets. Geen data binnen, geen data buiten
... Meer weergeven
20-04-2023
22:11
Vandaag werd bij mij de nieuwe f@st modem geïnstalleerd na snelheidsproblemen met mijn vorige. Ik heb tevens een access point en drie powerlines en vroeg naar de wifi pods. De installateur heeft alles bekeken en gemeten en voor mij waren wifi pods enkel een meerwaarde als ik een kabel naar de eerste verdieping trok om daar in de pod te pluggen, pas dan zou ik snel internet hebben boven. Veel muren, vloerverwarming. (kooi van Faraday) zorgen voor een zwak wifi signaal op de eerste verdieping, dat momenteel enkel met powerlines wordt opgevangen. Kreeg nog wel de raad, gezien ik geen kabel wil trekken naar de eerste verdieping, andere powerlines de snelheid konden verhogen. Deze kunnen dan niet uitgelezen worden door telenet, maar zorgen wel voor meer snelheid. Dus als iemand goede raad kan geven aangaande snelle powerlines, laat maar komen.
... Meer weergeven
20-04-2023
13:27
2
Telenet technieker geweest, bleek dat er wel degelijk iets met mijn modem was waardoor deze nog niet de halve capaciteit haalde. Dus een nieuwe F@st gekregen en een nieuw access point (mijn was 10 jaar oud). Geen wifi pods gezien deze het signaal niet naar boven zouden krijgen, eerst een kabel naar boven trekken en in een wifi pod steken en ik zou boven ook snel internet hebben, nu is dat ongeveer 120 mb, beneden 700 mb (draadloos). Dus ontzettend goed geholpen en kosteloos gezien er wel degelijk een fout in de modem was. Ter info : de technieker heeft deze modems zelfs niet meer bij.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 29-04-2023 14:57 | |
2 | 20-04-2023 13:27 | |
1 | 09-04-2023 00:44 | |
3 | 26-05-2021 22:28 | |
1 | 21-05-2021 13:15 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig