Beantwoorden
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Beste Netweters

 

Mijn naam is Maarten en ik weet vrij weinig af van de zaken waar ik een vraag over heb.

Normaal gezien krijg ik van telenet uit zo'n 300mbps 'aangeleverd'. Dit is altijd goed geweest tot een tijdje terug. Waar ik ook een speedtest op uitvoer, xbox andere xbox of laptop + laptop van iemand anders, ik krijg een max download snelheid van ongeveer 80/90 mbs. Verschillende kabels en verschillende poorten op router en op acces point.

Dus.. Telenet gebeld, Technieker komt binnen. Plugt zijn laptop rechtstreeks in de router met zijn eigen kabel en hup, 300mbps. Zijn laptop en zijn kabel op acces point en voila, ook 300mbps. Daarna zelfde test gedaan met zijn kabels en mijn apparatuur en ik krijg weeral maar 80/90mbps. Ook acces point losgekoppeld en ook op die kabel 300 op zijn laptop, 80/90 op al de rest..

Is er hier iemand die hier raad mee weet? 

BvD

Maarten

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: Downloadsnelheid raar verhaal

0 Likes
20 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden


@MaartendeGroot  schreef:

Zijn laptop en zijn kabel op acces point en voila, ook 300mbps. Daarna zelfde test gedaan met zijn kabels en mijn apparatuur en ik krijg weeral maar 80/90mbps. Ook acces point losgekoppeld en ook op die kabel 300 op zijn laptop, 80/90 op al de rest..

Een max snelheid van 80/90 laat vermoeden dat de netwerksneldheid beperkt is tot 100 Mbps, ipv 1Gpbs. Dat kan het gevolg zijn van de configuratie, of omdat de apparatuur op die snelheid auto-synchroniseert, omdat er geen hogere snelheid haalbaar is.

 

Kun je nog eens uitleggen hoe je netwerk precies is opgebouwd, inclusief de netwerkapparatuur en contactdozen? Hoe is je PC en x-box aangesloten?

Vanuit het modem vertrekt een kabel naar het access-point, en op die kabel haalde de technieker nog 300mbps, maar via een poort van het access-point was de snelheid beperkt tot 80/90?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Beste, nee afgelopen tijd heb ik niks veranderd in mijn netwerk. 

De router van telenet staat in mijn meterkast, maar omdat slechte wifi heb ik dat wifi-signaal uitgezet en een kabel gelegd naar een D link acces point in de woonkamer. Die Dlink zend een 2.4 en een 5.0 signaal uit waar ik op mijn 2 jaar oude Samsung galaxy s9 wifi (5.0) downloadsnelheden haal van boven de 110 mbps! Maar steeds wanneer ik met een kabel een apparaat aansluit op mijn telenet router of op de Dlink zijn mijn maximale downloadsnelheden maximaal 80mbps. Terwijl de telenet technieker met zijn laptop en mijn kabels wel rond de 300 mpbs zit, en ja ik heb dit zelf gezien! Vroeger had ik op al mijn aansluitingen diezelfde snelheden (min 300mbps tot soms richting 400) maar nu dus niet meer.. Ook de laptop van mijn vader aangesloten gehad en ook hij kreeg maar 80 mbps of lager.

0 Likes
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Nog altijd geen oplossing gevonden of gekregen... en het probleem doet zich nog altijd voor🤔

0 Likes
MaartendeGroot
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Vandaag nogmaals geprobeerd, acces point afgekoppeld, telenet wireless modem terug gezet naar fabrieks instellingen. Verschillende kabels geprobeerd en nog altijd maar maximaal 80 mbps... @telenet gaan jullie er mss eens iets aan doen...? Betaal een hoop en krijg weinig..

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

@MaartendeGroot 

Met je berichtjes hier bereik je Telenet niet. Wij zijn ook maar gewone gebruikers. Neem contact op met Telenet en best via de sociale media (Whatsapp of Messenger) (kijk hier en kies Technisch probleem).

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Trage downloadsnelheid blijft aanhouden

Ik had hetzelfde probleem, de snelheden varieerden van tijd tot tijd en van toestel tot toestel.  Daarom wist ik dat het niet aan mijn toestellen lag, maar aan de modem van Telenet.  Na veel aandringen gisteren een nieuwe modem aangekregen en perfecte snelheid op alle toestellen.  Enige minpunt (en niet het minste vind ik) is dat de modem is voorzien van een ventilator die een storend gezoem laat horen.  En deze aan de muur bevestigen gaat niet gezien de houder enkel tegen een linkermuur kan gehangen worden en zo alle kabels bij mij in het oog hangen.  Aan de rechtermuur hadden deze uit het zicht gehangen.