@Suzy zoals eerder gezegd en geschreven maakt de modem een zoemend geluid, vergelijkbaar met mijn digicorder, maar de digicorder staat in een kast en hoor ik niet meer. De modem staat op mijn kast om het bereik zo groot mogelijk te houden, ik zit met vloerverwarming (kooi van Faraday zoals de technieker zei), heb dus powerlines voor de eerste verdieping te bereiken (extra digicorder) en een acces point boven (alles van telenet - begin maar te rekenen). Stoort het geluid van de modem ? Minder dan net na de installatie en nadat ik verluchtingsgaatjes in de houder boorde. Als het de oplossing is om de modem op te hangen, wegens esthetische redenen doe ik dit niet omdat dat alle kabels dan zichtbaar zijn. Een oplossing zou zijn om een houder te leveren die men kan ophangen aan eender welke muur (links of rechts). Er zelf één laten maken door iemand met een 3D printer zou een oplossing zijn, maar zover ben ik nog niet, ik ken niemand die dit heeft en dan nog zou kunnen (zijn daar plannen voor nodig ?) Waarom doe ik de modem niet terug ? Ik sukkelde al een jaar met verbindingsproblemen en de snelheid met mijn vorige modem, na telefonische contactname bleek er geen probleem te zijn met mijn modem. Indien nodig zou men een technieker ter plaatse sturen (betalend indien nutteloos), maar omdat ik niet op mijn mondje ben gevallen liet men mij door een technieker opbellen (gratis). Volgens de technieker was er ook geen enkel probleem met mijn modem, wel met mijn (Apple) toestellen. Waarom ik het ene moment snel internet had op de laptop en het andere op de tablet en vice versa lag dus aan mijn toestellen (!!!) volgens de technieker. Zijn enige betrachting was blijkbaar bij mij thuis te komen testen (kostprijs 85 euro wanneer er geen probleem was). Toen ik hem confronteerde met het feit dat hij niets kon komen doen bij mij thuis als hij nu al beweerde dat de fout niet bij de modem lag en het dan enkel 85 euro zou kosten begreep hij blijkbaar dat hij met iemand te doen had die weerwerk bood. Mijn voorstel was dan ook een andere modem, een nieuwe.....ik betaal iets meer dan 150 euro op de maand en wens dan ook goed werkend en nieuw materiaal. Hierop werd beslist dat ik een nieuwer model modem kon opgestuurd krijgen en dat kostte mij dan 5 euro. Ik nam dit voorstel dan ook aan omdat ik absoluut zeker was dat de modem het probleem was. En blijkbaar was het dat ook, nieuwe modem aansluiten, kwartiertje wachten, powerlines een reset laten doen, alle lichtjes mooi groen en dan een snelheidstest. Eindelijk de beloofde snelheden en geen verbindingsproblemen meer met mijn toestellen. Daarom neem ik het gezoem erbij. De beste hulp kreeg ik via het Whatsapp kanaal van telenet, niet het snelste, maar men kon blijkbaar achter de schermen de tijd nemen om iets op te zoeken en vragen te stellen. En steeds even vriendelijk, dat moet zeker gezegd worden. Over het gesprek met de 'technieker' ben ik niet te spreken, als ik een meegaand persoon was (of iemand die niets van informatica kent) komt die ter plaatse en kost mij dat 85 euro. En wat de zaak nog opmerkelijker maakt : de technieker beweerde dat ik drie dagen voor zijn contactname een nieuwe modem kreeg volgens wat hij kon zien. Ik vertelde hem dat ik op dat moment met iemand van telenet mijn modem had getest en beweerde dat deze perfect werkte, dat de modem als sinds 2016 dezelfde was, maar dat kon volgens de technieker niet, er stond dat ik een nieuwe modem had. Dus werd er blijkbaar iets aan mijn configuratie gedaan bij de eerste contactname waardoor de technieker dacht dat ik reeds een nieuwe modem had. Op dat moment komt dat zeer amateuristisch over en begin je als klant toch vragen te stellen over wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt. Wanneer ik na een week nog geen nieuwe modem had ontvangen en weer contact opnam (via whatsapp) vernam ik dat mijn dossier gesloten was zonder een oplossing te bieden. Een nieuw dossier werd met urgentie opgemaakt en enkele dagen later kreeg ik de modem in de bus. Ik kreeg de melding ''Als alles in orde is geef je maar een seintje en dan gaan we kijken om hier in tussen te komen. Onze excuses voor het ongemak. Dit was zeker niet de bedoeling.'''. Ik heb dus laten weten dat alles in orde is nu en ik tevreden ben. Mij werd gevraagd een enquete in te vullen, wat ik ook deed. Maar over hoe we gaan kijken om hierin tussen te komen, daar wordt niet meer over gesproken blijkbaar. Dus heb ik ook gevraagd wat men hiermee ging doen (heb ik al gezegd dat ik niet op mijn mond ben gevallen ?), ik ben wachtende. Dus Suzy : na enig aandringen ben ik geholpen, maar neem aub mee naar Telenet dat als het de bedoeling is de modem op te hangen, hier een universele houder bij te leveren (desnoods via de fabricant) Ik kan jullie wel zeggen dat ik toevallig op dit forum ben terecht gekomen naar aanleiding van het feit dat ik meer info wou hebben over de modem. Ik geef jullie dan ook de raad om een email te zenden naar ALLE KLANTEN met de vraag over tevredenheid over producten (modem, snelheid, digibox, digicorder,...). Wie dan een tevredenheidsonderzoek wil invullen is vrij, maar je gaat meer te weten komen dan enkel zitten wachten tot er iemand belt met een probleem.
... Meer weergeven