Beantwoorden
Bart732
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Ik ben vorige week overgeschakeld naar OneUp en heb ook de nieuwe modem (DOCSIS 3.1 WIRELESS) besteld. Ik heb deze gisteren zonder al teveel problemen geinstalleerd, en alles werkt (internet, mijn zonnepanelen, ...). Alleen mijn alarminstallatie werkt niet meer. Ik heb het bedrijf gebeld en ze hebben vandaag 3u geprobeerd om het werkende te krijgen, zonder resultaat.

 

Het apparaat krijgt wel een intern IP maar geraakt niet naar de cloud. Hij heeft geprobeerd om een vast ip toe te wijzen, heeft ook liggen spelen met port forwarding, we hebben de nterne firewall afgezet, ... Allemaal zonder enig succes.

 

Iemand een idee wat er nog zou kunnen zijn? Op de vorige modem (Ik dacht model 3.0 - niet zeker), werkte alles gewoon goed...

 

Zit nu in een situatie dat de alarminstallateur naar Telenet wijst (iets met die nieuwe modem) en de Telenet klantendienst, mja... Buiten "modem herstarten en kabelke veranderen" konden ze nietveel zeggen en bijgevolg kijken die dus naar het alarm...

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Het eerste dat ik zou doen is de macadressen van de modem controleren en de klantendienst bellen (015 66 66 66) om te checken of alles goed is geprovisioneerd. Voor de zekerheid, je hebt geen eigen router en de alarminstallatie is verbonden via een UTP kabel?

Een vast IP toegekend in de range 192.168.0.10 tot 0.99?

Gateway ingesteld op 192.168.0.1?

Subnetmask op 255.255.255.0?

Firewall uitzetten heeft geen zin want die houdt alleen inkomend verkeer tegen maar geen uitgaand NAAR de cloud.

Ingeval van Wifi, juiste SSID en paswoord?

Welke poorten moeten geforward worden (eventueel?). Dit moet gebeuren in "Mijn Telenet".

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart732
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Hallo,

 

Bedankt alvast voor de reactie. Om al te antwoorden op jouw vragen:

 

Voor de zekerheid, je hebt geen eigen router en de alarminstallatie is verbonden via een UTP kabel?

>>> Neen, Modem - Switch - Alarminstallatie (overigens op diezelfde switch hangt ook mijn solaredge omvormer en die werkt dus gewoon, ik kan via die app mijn zonnepanelen opvolgen)

 

Een vast IP toegekend in de range 192.168.0.10 tot 0.99?

>>> Ja, 192.168.0.65

 

Gateway ingesteld op 192.168.0.1?

>>> Ja

 

Subnetmask op 255.255.255.0?

>>> Ja

 

Firewall uitzetten heeft geen zin want die houdt alleen inkomend verkeer tegen maar geen uitgaand NAAR de cloud.

>>> Ok, gingen er inderdaad vanuit dat het niks ging doen maar na 3u probeer je vanalles

 

Ingeval van Wifi, juiste SSID en paswoord?

>>> Het is via kabel

 

Welke poorten moeten geforward worden (eventueel?). Dit moet gebeuren in "Mijn Telenet".

>>> 33000 en 34000 en beiden via mijn-telenet geforward. Ter info, heb ook minecraft server draaien op mijn laptop en daar werkt port forwarding goed voor

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Misschien moet je de bijhorende app (voor zover er een is) eens opnieuw configureren, want als het met een app is dan geeft uw alarminstallatie de nodige instructies en klopt uw publiek IPadres niet meer. Of als het met een DDNS account is eens nakijken of het publiek IP adres wel correct staat. Uw IPadres opzoeken kan via deze site: https://whatismyipaddress.com/ 

In theorie moet, als dit kan ingesteld worden in uw alarm, deze automatisch uw publiek IP updaten, maar.....?????



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart732
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Bedankt voor de tip maar dat is niet de configureren in de app. Overigens, gisteren heeft de alarminstallateur (en een echte, geen Verisure dude ofzo) 3u geprobeerd het alarm in te stellen zodat die toch maar naar buiten zou geraken. Zonder resultaat.

 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Ik heb net hetzelfde probleem, verisure alarm en een telenet  modem CH8568LG  draadloos.  Alles werkt met uitzondering van de draadloze deurbel Arlo.  Alles heeft men geprobeerd om een verbinding te krijgen, zonder succes.  Ik kreeg zelfs een nieuwe deurbel en toen ook deze niet werkte liet de installateur deze gewoon achter zonder installatie. Eerst was het mijn firewire die geen signaal doorliet (ik heb geen firewire), dan was het de mac adres filtering (die staat bij mij af gezien teveel toestellen).  Dan had men door dat ik blijkbaar iets meer van instellingen kende dan de gewone huisman waar men een installatie moest doen.  Ik moest telenet contacteren want de bel werkt enkel op 2,4 en niet op 5 ghz.  En mijn internet instellingen zijn gecombineerd naar 1 netwerk anders heb ik niet voldoende dekking.  Dus heb ik even de deurbel en mijn Iphone genomen, de app Arlo geïnstalleerd en ziedaar, het werkt.  Ik zie beeld, de bel werkt naar mijn gsm, die van mijn vrouw en zoon.  Wat doet de bel niet ?   Beelden bewaren op de server van Arlo of Verisure, dus voldoet niet aan wat men zegt.  Weer gebeld met de installateur en deze geeft als uitleg : "De deurbel werkt, maar omdat hij tussen beide frequenties valt upload hij geen video's."  Hij komt dus nog eens terug....  iemand een oplossing ?   Dien ik een repeater te plaatsen en zijn die draadloos ?  Want ik voel nu al dat die gewoon gaat kijken en weer naar telenet wijzen...en doorgaat

0 Likes
Bart732
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Probleem is 2 weken geleden bij mij opgelost... Na vele keren bellen bij Telenet eindelijk iemand aan de lijn gehad die zin had om te werken en die dus na 2min toegaf mij niet te kunnen helpen en dus een "technieker op afstand" ging regelen. Twee dagen dus telefoon gekregen van second line support en die zag wat het probleem was (Was binnen de minuut "ok")

 

Blijkbaar had ik ergens in huis een "smart managed switch" staan. En het is blijkbaar geweten dat die problemen geeft bij Telenet. Nu had ik die managed switch helemaal niet nodig, moest gewoon switch hebben die mijn signaal "split" naar 2 computers, maar had gewoon op coolblue eenthe gekocht.

 

Enfin, switch eruit gehaald (en toen werkte het nog niet - uiteindelijk subnet even aangepast en toen heeft alarm eindelijk begrepen dat hij nieuw IP moest aanvragen en werkte het wel, jeeej) en nu heb ik terug werkend alarm.

 

Ohja, de switch stond er ook al bij de oude modem hoor, geen idee waarom die bij nieuwe modem ineens beginnen moeilijk doen is. Enfin, alles werkt nu ondertussen!

sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem

Nadat het systeem weer niet werkte heb ik een zéér beleefd een volhardend gesprek met Verisure gehad (kwestie van : ik sleur het van de muur....) waarna men zag dat er werd vergeten een 'knopke' goed  te zetten.....probleem nu dus opgelost.   Ineens was de telenet modem toch compatibel, raar  hé  ?  (sarcastisch lachje)  Dus als u dit dus voorheeft : even vragen of de instellingen bij de firma zelf goed staan.

0 Likes