Alarminstallatie werkt niet meer met nieuwe modem
Ik ben vorige week overgeschakeld naar OneUp en heb ook de nieuwe modem (DOCSIS 3.1 WIRELESS) besteld. Ik heb deze gisteren zonder al teveel problemen geinstalleerd, en alles werkt (internet, mijn zonnepanelen, ...). Alleen mijn alarminstallatie werkt niet meer. Ik heb het bedrijf gebeld en ze hebben vandaag 3u geprobeerd om het werkende te krijgen, zonder resultaat.
Het apparaat krijgt wel een intern IP maar geraakt niet naar de cloud. Hij heeft geprobeerd om een vast ip toe te wijzen, heeft ook liggen spelen met port forwarding, we hebben de nterne firewall afgezet, ... Allemaal zonder enig succes.
Iemand een idee wat er nog zou kunnen zijn? Op de vorige modem (Ik dacht model 3.0 - niet zeker), werkte alles gewoon goed...
Zit nu in een situatie dat de alarminstallateur naar Telenet wijst (iets met die nieuwe modem) en de Telenet klantendienst, mja... Buiten "modem herstarten en kabelke veranderen" konden ze nietveel zeggen en bijgevolg kijken die dus naar het alarm...
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
alarmsysteem
-
modem (HGW)