Beantwoorden
Aspire94
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

Ik heb 2 modems staan, een CV6181E in de garage en een CH7465LG-TN deze word gebruikt als router in het huis.

 

Nu hebben we al een tijdje zonnepanelen en een omvormer met internet aansluiting. Deze zit in de CV6181E. Het lijkt dat deze geen internet verbinding kan maken. Om te testen heb ik de CV6181E aangesloten op een laptop om te kijken of ik hier internet verbinding kon maken. De laptop kreeg een IP toegewezen helemaal los van het andere netwerk van de CH7465LG-TN en kon niet verbinden met het internet. Ook is de CV6181E niet zichtbaar in de telenet netwerkinstellingen.

De coax komt binnen juist onder de modem in de garage en gaat recht in de CV6181E verder gaat er nog een coax naar de andere nieuwe modem. Nu is mijn vraag kan ik uit deze oude modem nog internet krijgen?

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

@Aspire94 normaal gaat dit toch niet, je kabel wordt op 1 modem toch gelinkt voor actief te zijn, of heb je 2 aparte lijnen liggen van telenet????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aspire94
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

Bij mijn weten heb ik geen 2de lijn. Wel bizar dat ze de oude dan beneden actief hebben laten staan als dit niet mogelijk is. Of zou dit enkel voor telefonie kunnen zijn?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

@Aspire94 als je maar 1 lijn hebt is dit iets raar 2 modems op 1 lijn, normaal niet mogelijk, misschien dat er kenners zijn die daar meer info over kunnen geven of m'n gedacht bekrachtigen.

zit je met een alarm installatie ook ????

normaal zit telefoon op de nieuwe modem samen met internet.

als je met een alarm installatie zit kan dit mogelijk zijn die 2de, maar ben dit niet zeker.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

De CV6181E is toch een modem only?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

@PatrickBE dan kan je er toch geen andere modem op aansluiten, enkel een router maar die heeft telenet niet bij zich enkel hun eigen modem routers, modem only zal met de tijd verdwijnen bij telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

 


@Aspire94  schreef:

Bij mijn weten heb ik geen 2de lijn. Wel bizar dat ze de oude dan beneden actief hebben laten staan als dit niet mogelijk is. Of zou dit enkel voor telefonie kunnen zijn?


Dat kan inderdaad voor telefonie zijn. Waarschijnlijk heb je een aparte modem voor telefonie, in zo'n geval blijft deze modem actief, maar heb je daarop natuurlijk geen internet.

 

In de beginjaren van Telenet was het standard dat je voor telefonie een aparte modem had...

0 Likes
Aspire94
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

Er is een alarminstallatie maar deze is apart aangesloten en niet op de oude modem. Ga het dit weekend is beter bekijken of eens na vragen bij de klantendienst wat het nut is van deze modem beneden.

 

Wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn de nieuwe modem naar beneden brengen en boven dan een router plaatsen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet


@Aspire94  schreef:

Er is een alarminstallatie maar deze is apart aangesloten en niet op de oude modem.


Wat bedoel je met "apart aangesloten" ??

Deze is toch ofwel aangesloten op de nieuwe modem, ofwel op de oude ?

 


@Aspire94  schreef:

Wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn de nieuwe modem naar beneden brengen en boven dan een router plaatsen?


De beste oplossing is waarschijnlijk:

  • de oude modem gewoon afkoppelen en uit het stopcontact halen. Als er geen gebruik van gemaakt wordt, dan verbruikt deze onnodig stroom
  • de zonnepanelen aansluiten op de nieuwe modem (ik neem aan dat je een UTP kabel hebt tussen de garage en de plaats waar de HGW nu staat?

De HGW staat waarschijnlijk beter boven voor het WiFi bereik?

Als je de HGW naar beneden brengt, dan heb je boven geen router nodig, maar een switch...

Aspire94
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

Heb het wat van dichterbij bekeken, de oude modem is inderdaad verbonden aan de vaste telefoon lijn.

 

Tussen de garage en de HGW, is er een coax lijn maar geen utp.

 

Zou het mogelijk zijn om beneden te starten met een router en gebruik te maken van de bestaande coax kabel die naar boven gaat?

 

Zo niet laat ik graag even een technieker komen kijken om een oplossing te vinden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV6181E Docsis 3.0 Geeft IP maar geen internet

Je zal toch een technieker nodig hebben om de telefonie over te brengen van de oude modem naar de nieuwe modem.

Als je de nieuwe modem absoluut in de garage wilt, dan zal je:

  • via MoCa moeten werken om de coax te gebruiken voor het doorsturen van internet (bij gebrek aan UTP kabel).
  • boven een switch moeten gebruiken om alle apparaten te verbinden.
  • eventueel een extra AP voor een goed WiFi bereik boven.

Je kan hiervoor ook de Telenet AP gebruiken (= switch + access point), het eerste exemplaar krijg je gratis in bruikleen.