Beantwoorden
Margel
Freshman Beetjesweter
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Chromecast en acces Point niet compatibel?

Eerst mijn thuissituatie: de docsis 3.1 modem/router staat in de garage en 2 kamers maken gebruik van dit Telenet netwerk. Gezien de telenetrouter te ver van de andere ruimtes staat, heb ik een andere router aangesloten (internetkabel van Telenet modem/router naar andere router) om daar een ander netwerk met betere dekking te hebben. Werkt perfect. Ons tuinhuis staat te ver van de woning dus heb ik naar daar een internetkabel gelegd aangesloten op de telenetrouter en verbonden meteen oude router. Werkt ook goed. Tv kijken in tuinhuis gaat via Chromecast. Gezien de oude router niet al te snel meer werkt ( moeite om verschillende toestellen tegelijk van internet te voorzien) heb ik deze router vervangen door de Telenet AP. Het netwerk in het tuinhuis werkt daardoor perfect. alleen kan ik de chromecast niet meer instellen. Bij de installatie lukken alle stappen zoals voorheen. De tv geeft zelfs de Google achtergronden weer maar finaal krijg ik de opmerking dat de Chromecast en mijn mobiel niet met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. Terwijl ze dus wel beiden met de AP verbonden zijn. Heeft dit iets te maken met IP adres. Zijn er oplossingen?   Alvast bedankt voor de hulp 

0 Likes
1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Chromecast en acces Point niet compatibel?

@Margel  schreef:

Gezien de telenetrouter te ver van de andere ruimtes staat, heb ik een andere router aangesloten (internetkabel van Telenet modem/router naar andere router) om daar een ander netwerk met betere dekking te hebben. 

Zorg er gewoon voor dat jouw ganse netwerk in hetzelfde subnet zit.

Als je dus een router gebruikt, met als enig doel jouw WiFi te verbeteren / uit te breiden, stel de router dan in als Access Point, zodat deze zelf geen IP adressen uitdeelt, maar de Telenet HGW jouw enige router / DHCP server is.