24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Beste, we hebben een melding gekregen dat onze modem verouderd is. Er zou dus een nieuwe moeten aangevraagd worden en geïnstalleerd worden.
1. is dit echt nodig, alles werkt hier nu normaal, onze vrees is dat er bij nieuwe installatie toch nog iets misloopt.
2. moet er met een nieuwe modem terug alle toestellen (smartphones, ipad, somfy installatie,....) hiermee verbonden worden of gebeurt dit automatisch?
Dank je voor het antwoord.
Welke modem en welk abonnement heb je vandaag? Waarschijnlijk kan je huidige modem de snelheid van je abonnement niet leveren, vandaar dat men voorstelt op een nieuwe te plaatsen. Als je geen nieuwe modem aanvraagt zal je er normaal ook geen krijgen.
Ik vrees dat je vroeg of laat toch zal moeten veranderen omdat Telenet zijn netwerk naar docsis3.1 voor iedereen wil aanpassen, dat zou het netwerk ook nog stabieler maken, iedere klant profiteerd er van mee.
Dank je voor het snelle antwoord.
We hebben een CH6643E modem. We hebben een maand geleden ons Wigo abonnement laten wijzigen in een ONE abonnement.
de 6643E is inderdaad een model dat uit roulatie gaat genomen worden, gezien die max 200Mbps downstream supporteert en nog een wifi4 aan boord heeft.
Dus de move naar nieuwe modem zal er van moeten van komen sooner or later 🙂
in principe worden alle gegevens overgenomen rond wifi van uw oude install, dus zou alles seamless moeten herconnecteren, maar gezien de problemen van de laatste tijd is dat links en rechts al wel eens fout gelopen inderdaad
Jouw modem toch wel een oud type. Is gelimiteerd tot 200 Mbps en een verouderde WiFi standaard.
Telenet One is gelimiteerd tot 250 Mbps dus veel loop je vandaag niet mis (bij bekabelde verbindingen).
Persoonlijk zou ik nog even wachten tot de situatie (activatieproblemen en wachttijd klantendienst) bij Telenet wat genormaliseerd is, maar dat is mijn eigen mening natuurlijk.
Ik zit in dezelfde situatie en kan gewoon langs internet een nieuwe bestellen maar de vraag is welk type men gaat opsturen.
Ik moet in geen geval de CH8568LG hebben , die maakt volgens bezitters veel lawaai wat hinderlijk is als bv in de living staat en geeft ook veel licht maar daar is iets aan te doen.
Ik ga eens informeren of het mogelijk is om die in een Telenet center af te halen zodat ik zelf kan kiezen.
En zeker de oude bijhouden tot de nieuwe is geactiveerd.
Ga nog even wachten, zoveel meerwaarde is dat niet vind ik eh .😉
We hebben hetzelfde idee om er nog even mee te wachten. Dank je wel iedereen voor de antwoorden.
Hou zeker de oude modem nog een tijdje bij dan heb je internet tot de activatie gedaan is van de nieuwe
De oude kan je opsturen
1. Over de noodzaak daar kan je over discuteren maar ik zou aanraden om zelf naar een center te stappen en daar de e-modem te vragen, die is zonder WiFi, en maakt zeker geen geluid. Je kan daar eventueel een eigen router/mesh systeem op aansluiten, via bridging kan die dan een eigen publiek IP adres krijgen.
2. Alle toestellen die nu een IP adres ontvangen via DHCP zullen een nieuw ontvangen. Op zich geen probleem voor smartphones en tablets, wel (soms) een probleem voor vaste installaties als printer, NAS, Somfy, TV, Geluidsinstallaties, bewakingscamera's, omvormers enz. . Die ben je altijd best een vast IP adres te geven. Als je de Telenet Modem/router gebruikt een adres tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99, dit is buiten de DHCP range). an zal je ook geen probleem hebben.
Ik heb nu een accesspoint van Telenet , dan kan ik dit waarschijnlijk niet meer gebruiken in combinatie met de e-modem ?
Thx voor de snelle respons.
Als ik het Telenet accesspoint aansluit aan mijn eigen router gaat hij dan de WiFI van mijn eigen router overnemen ?
Neen.
In het laatste geval zal je het Telenet accesspoint nog wel terugvinden op "Mijn Telenet" en van daaruit de WiFi instellingen kunnen beheren. Je Telenet accesspoint maakt namelijk zelf een verbindnig met de Telenet servers ("calling home").