Beantwoorden
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Beste,  we hebben een melding gekregen dat onze modem verouderd is. Er zou dus een nieuwe moeten aangevraagd worden en geïnstalleerd worden. 

1. is dit echt nodig, alles werkt hier nu normaal, onze vrees is dat er bij nieuwe installatie toch nog iets misloopt.

2. moet er met een nieuwe modem terug alle toestellen (smartphones, ipad, somfy installatie,....) hiermee verbonden worden of gebeurt dit automatisch?

Dank je voor het antwoord.

0 Likes
18 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1318
De nieuwe Einstein! Krak Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Welke modem en welk abonnement heb je vandaag? Waarschijnlijk kan je huidige modem de snelheid van je abonnement niet leveren, vandaar dat men voorstelt op een nieuwe te plaatsen. Als je geen nieuwe modem aanvraagt zal je er normaal ook geen krijgen.

  1. Ik snap je vrees, en zou persoonlijk ook niet meteen veranderen van modem.
  2. Normaal neemt je nieuwe modem de netwerknaam en het wachtwoord van je oude modem over en moet je je apparaten dus niet opnieuw configureren. Maar dat loopt niet bij iedereen juist waardoor je mogelijk toch alsnog je instellingen moet aanpassen

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5369
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

@Karine2 

Ik vrees dat je vroeg of laat toch zal moeten veranderen omdat Telenet zijn netwerk naar docsis3.1 voor iedereen wil aanpassen, dat zou het netwerk ook nog stabieler maken, iedere klant profiteerd er van mee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Dank je voor het snelle antwoord. 

We hebben een CH6643E modem. We hebben een maand geleden ons Wigo abonnement laten wijzigen in een ONE abonnement. 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 223
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

de 6643E is inderdaad een model dat uit roulatie gaat genomen worden, gezien die max 200Mbps downstream supporteert en nog een wifi4 aan boord heeft.

Dus de move naar nieuwe modem zal er van moeten van komen sooner or later 🙂

in principe worden alle gegevens overgenomen rond wifi van uw oude install, dus zou alles seamless moeten herconnecteren, maar gezien de problemen van de laatste tijd is dat links en rechts al wel eens fout gelopen inderdaad

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1318
De nieuwe Einstein! Krak Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Jouw modem toch wel een oud type. Is gelimiteerd tot 200 Mbps en een verouderde WiFi standaard.

Telenet One is gelimiteerd tot 250 Mbps dus veel loop je vandaag niet mis (bij bekabelde verbindingen).

 

Persoonlijk zou ik nog even wachten tot de situatie (activatieproblemen en wachttijd klantendienst) bij Telenet wat genormaliseerd is, maar dat is mijn eigen mening natuurlijk.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

@Karine2 

Ik zit in dezelfde situatie en kan gewoon langs internet een nieuwe bestellen maar de vraag is welk type men gaat opsturen.
Ik moet in geen geval de CH8568LG hebben , die maakt volgens bezitters veel lawaai wat hinderlijk is als bv in de living staat en geeft ook veel licht maar daar is iets aan te doen.
Ik ga eens informeren of het mogelijk is om die in een Telenet center af te halen zodat ik zelf kan kiezen.
En zeker de oude bijhouden tot de nieuwe is geactiveerd.
Ga nog even wachten, zoveel meerwaarde is dat niet vind ik eh .😉

 

0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

We hebben hetzelfde idee om er nog even mee te wachten. Dank je wel iedereen voor de antwoorden. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2869
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Hou zeker de oude modem  nog een tijdje bij dan heb je internet tot de activatie gedaan is van de nieuwe

De oude kan je opsturen

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

1. Over de noodzaak daar kan je over discuteren maar ik zou aanraden om zelf naar een center te stappen en daar de e-modem te vragen, die is zonder WiFi, en maakt zeker geen geluid. Je kan daar eventueel een eigen router/mesh systeem op aansluiten, via bridging kan die dan een eigen publiek IP adres krijgen.

2. Alle toestellen die nu een IP adres ontvangen via DHCP zullen een nieuw ontvangen. Op zich geen probleem voor smartphones en tablets, wel (soms) een probleem voor vaste installaties als printer, NAS, Somfy, TV, Geluidsinstallaties, bewakingscamera's, omvormers enz. . Die ben je altijd best een vast IP adres te geven. Als je de Telenet Modem/router gebruikt een adres tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99, dit is buiten de DHCP range). an zal je ook geen probleem hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

@igvfer 

Ik heb nu een accesspoint van Telenet , dan kan ik dit waarschijnlijk niet meer gebruiken in combinatie met de e-modem ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Zeker wel, eender welke Acces Point kan gebruikt worden. Bij mij zit er een Acces Point en een wifi PWL op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

@igvfer 

Thx voor de snelle respons.

Als ik het Telenet accesspoint aansluit aan mijn eigen router gaat hij dan de WiFI van mijn eigen router overnemen ?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1690
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Neen.

  • als je het Telenet accesspoint  rechstreeks aansluit op een E-router zal deze de WiFI instellingen (van je oude modem) overnemen.
  • als je het Telenet accesspoint  aansluit op je eigen router zal deze géén instellingen overnemen (maar de oude instellingen zullen er waarschijnlijk nog bewaard zijn.

In het laatste geval zal je het Telenet accesspoint nog wel terugvinden op "Mijn Telenet" en van daaruit de WiFi instellingen kunnen beheren. Je Telenet accesspoint maakt namelijk zelf een verbindnig met de Telenet servers ("calling home").

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

melding oude modem vervangen dr nieuwe

Als je instellingen juist zijn, zeker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes