Beantwoorden
Sander_T
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kleine storingen tijdens gamen

Hallo, Ik heb sinds ongeveer 2 weken last van willekeurige micro-outages, die een 15tal keren per uur gebeuren terwijl ik aan het gamen ben. Wanneer dit gebeurd disconnect ik van het spel dat ik speel en kan ik ook niet meer in discord praten. Ik heb echt geen idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik speel op een pc met bekabeld internet en mijn internet snelheden blijven wel normaal als ik direct erna ze test. 

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Kleine storingen tijdens gamen

Misschien heb je packet loss op je internetverbinding.
Dat kan je testen: sluit je pc rechtstreeks via netwerkkabel op de Telenet-modem aan en test de packet loss met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en xxx.access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

0 Likes
StephenH
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kleine storingen tijdens gamen

Hoi, heb je dit problemen kunnen oplossen?

Ik heb namelijk net hetzelfde, om de 10-15 minuten disconnects in online games. Dit sinds de overstap naar de nieuwe modem.

Al gebeld naar Telenet en ook al technieker laten komen, maar zij zien niets vreemd aan de modem en kunnen niet verder helpen ...

0 Likes