Beantwoorden
Esarvie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesbeest!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Hallo, 

We zijn net overgestapt van Wigo 60 (bleek al heel oud te zijn 🙂 ) naar OneUp for 3

Ook hebben we de oude digicorders vervangen door tv Boxen. Daarnaast hebben we nu ook een andere Modem (360) en na het installeren hebben we problemen met de Citrix Workspace App. Mijn partner werk van thuis uit via Citrix. Als de Workspace app is ge-opend en een programma wordt gestart, komt er telkens de melding "Verbinding verbroken: Citrix workspace probeert nog 5 minuten om opnieuw verbinding te maken. Klik op het Citrix Workspace-menu voor meer opties"

Voor dat we de modem vervingen hebben we hier nooit problemen mee gehad. De computer hangt met een kabel rechtstreeks aan de modem maar via de laptop die op de Wifi is verbonden komt het probleem ook terug . Als ik een hotspot maak met mijn smartphone en dan via 4G ga, dan is er geen enkel probleem. Daarom dat ik weet dat het is sinds de modem is aangesloten. 

Zijn er instellingen die hier verkeerd kunnen staan ? 

MODEM:

Firewall : inactief
Blokkeer gefragmenteerde IP paketten : Inactief
UPnP : Actief
ERROR:
Schermafbeelding 2023-07-25 085222.png

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Citrix probleem na installatie nieuwe modem


@Esarvie  schreef:

Zijn er instellingen die hier verkeerd kunnen staan ? 

Ja, mogelijks zelfs instellingen die alleen de Telenet-klantendienst kan wijzigen.

Daarnaast zijn er enkele software-agents actief op de Telenet-modem die jouw dataverkeer inspecteren en kunnen verstoren:

  • Telenet Safespot+ en/of Telenet Safesurf
  • Telenet 360° Wifi manager

Je kan best eens proberen om bovenstaande diensten via "Mijn Telenet" uit te schakelen.
Of je kan je 360°-modem wisselen voor een CV8560E-modem zonder Wifi die je met een eigen Wifi-router gebruikt. Dan kan je in "Mijn Telenet" de CV8560E-modem in bridge zetten en krijgt je eigen Wifi-router een publiek IP-adres zodat je thuisnetwerk rechtstreeks met het internet verbonden is.

Je kan ook de Telenet-klantendienst contacteren en vragen om na te kijken of VPN-verbindingen of Citrix op jouw modem geblokkeerd worden.

Esarvie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesbeest!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Hoi rafb, 

De Safespot+ of safesurf zijn niet geactiveerd. Als ik in de logs van Citrix ga kijken lijkt het me een DNS probleem . 


","Er is een time-out opgetreden voor de naamomzetting voor de naam wpad nadat geen van de geconfigureerde DNS-servers heeft gereageerd. PID van client 3092.","44237","Microsoft-Windows-DNS-Client","20230725113930.180518-000","20230725113930.180518-000","Waarschuwing","NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE" "

Ik heb de kabel eens veranderd (laag 1 🙂  ) 
Modem reset (Herstart en fabrieksinstellingen ) 
Citrix opnieuw geinstalleerd
Naar Telenet gebeld waar ze de modem hebben terug gezet naar de fabrieksinstellingen en me konden vertellen dat alles ok lijkt van hun kant. Ook vroeg de persoon aan de lijn om de kabel eens te veranderen. Wat ik dan terug deed . 
Dit alles zonder resultaat. 

Wat ik raar vind is dat het wel ging met een andere (oudere) router van telenet en nu met deze 360 modem + POD niet meer .
Ik werk sowieso met de getroffen computer via de kabel . Ik heb ook een ping -t gedaan . Geen losses . 
Waarschijnlijk gaat het weer iets heel simpel zijn , maar wat hé 🙂 .

 

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Je vergeet altijd de nadelen van CV8560E-modem te vertellen.

Men moet over een voldoende netwerk kennis keschikken om enig voordeel te halen uit een eigen router.

Als er hulp nodig is om het Citrix probleem op te lossen dan vermoed ik dat de netwerkennis zeer klein is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Ik zou eens proberen de dns servers te veranderen die van telenet zijn:

  • 195.130.130.1
  • 195.130.131.1

Verander die eens naar bijvoorbeeld de google publieke dns

  • 8.8.8.8
  • 8.8.4.4

Klik tegelijkertijd op de windowslogo toets +r in het uitvoeren vakje type je ncpa.cpl selecteer de juiste verbinding en klik met de rechtermuisknop kies eigenschappen in het menu vervolgens Internet protocol versie 4 en zet een vinkje bij "de volgende DNS server adressen gebruiken" hierna best eens herstarten en dan even proberen om bijvoorbeeld www.google.be te openen om te zien of er niks is misgelopen en dan kan je controleren of hetgeen je wil nu wel werkt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Je bent veranderd van modem, dus kan het zijn dat je een nieuw publiek adres hebt. Daarom zou ik aanraden om eens na te vragen aan uw bedrijfs IT of er soms voor de verbinding ook gecontroleerd wordt op Ipadressen. Er is misschien een whitelist van vertrouwde IPadressen? Het is maar een gedachtenkronkel maar ik zou het toch eens navragen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Esarvie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesbeest!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Hoi Rik, 

Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar helaas. Ik vrees dat het ergens een instelling is in de Modem of zoals hieronder gezegd is, het IP is veranderd dus zal ik eens moeten horen bij de werkgever. Alvast bedankt voor je moeite 😉

0 Likes
Esarvie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesbeest!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

 

 

Ik ga eens horen en ik koppel terug zodra ik iets weet 

0 Likes
Esarvie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesbeest!

Citrix probleem na installatie nieuwe modem

Hallo iedereen , 

 

Vandaag komt telenet een kijkje nemen . Blijkbaar is er af en toe een paketje dat verloren gaat bij de ping. Ik heb hem heel de nacht laten lopen . Op 42000 pingen zijn er 117 "Lost".

Op de IT van het werk wordt er niets tegen gehouden en lijkt ook alles ok . Ik maakte me ook opeens de gedachten dat ik nog een oude Coax kabel heb . Ik denk zelfs van de eerste installatie van telenet . Dat is al een paar jaar geleden ook 🙂 . Mss dat dat het probleem is ? 

Ik hou jullie op de hoogte . Ik hoop dat de technieker de oplossing zal vinden. 
Ik heb 11 toestellen op de Modem staan en 3 op de POD . Dat zou toch normaal geen probleem mogen geven denk ik? 

WIFI

-3 Cameras
-2 Smartphones
-Nest Smart Termostaat
-Laptop

Kabel

-2 Telenet boxen
-Hoofdcomputer
-Werkcomputer boven op het bureau
Het is soms moeilijk om te achterhalen wat er verbonden is omdat in mijn Telenet 'beheer je thuisnetwerk' zie je soms alleen maar Mac adressen en ipv6 adressen. Als ik zoek, vind ik gewoon sommige apparaten niet terug 🙂 

Bestaat hier een beter programmaatje voor ? 

Alvast bedankt 

0 Likes