Beantwoorden
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

Hallo,

 

Thuis hebben wij enorm veel last van packetloss tijdens teamsgesprekken of gamen. Er is al 2x een technieker langsgeweest en onze modem is al verzet van vanachter in het huis naar vanvoor. Er werd ons gezegd om via command prompt ping testen te doen wanneer we last hebben hiervan.

 

Wanneer ik ping naar locale adressen, zie ik geen probleem maar wanneer ik naar www.telenet.be ping zie ik dat er meerdere malen "request timed out" tevoorschijn komt (sidenote: wanneer er problemen voordoen is het op meerdere toestellen aangezien wij van thuis uit werken). Wanneer teams of gaming dan connection issues heeft, blijven streams of video's online wel gewoon verder gaan. Ik heb al geprobeerd om mijn firewall volledig uit te zetten maar dit hielp ook niet.

 

Misschien dat iemand hier me kan helpen vooraleer ik opnieuw een technieker laat komen.

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12 Teamsgesprekken en gaming hebben snel last van dataloss, dit is omdat deze geen grote of bijna geen buffer hebben hetgeen je bijvoorbeeld bij streaming van Youtube, Disney+, Netflix wel hebt. Je zou eigenlijk een ping -t www.google.be moeten doen met de connectie (kabel) direct op de router/modem van Telenet. Zo ben je zeker dat het aan dat device ligt en nergens anders. 
Als je dus een packetloss hebt op dat moment kan het niet liggen aan een device ertussen.

ik weet natuurlijk de opzet van je netwerk niet maar misschien zijn er stoorzenders of een extra dhcp dat ip adressen uitdeelde op het moment van de storing... Er zijn zoveel mogelijkheden.

Begin met een plaats zo kort mogelijk aan de Telenet router/modem zodat je al de fouten kan elimineren en verder kan in de netwerk setup.

Noteer best ook de uren wanneer je test en wanneer je deze problemen hebt.

Het kan zijn dat er op dat moment iets opgezet is dat storingen geeft. (voor wifi is dat bijvoorbeeld de microgolfoven).

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW Momenteel zit ik verbonden op een accesspoint, maar wanneer ik deze testen doe rechtstreeks op de modem heb ik deze problemen ook. Upload en download vallen niet weg maar functioneren binnen teams of gaming gaan dan niet meer voor 5 - 30 seconden.

 

Voor good measure zal ik de ping testen even laten lopen, rechtstreeks van de modem.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12 Dan moet Telenet de Dropkabel eens nakijken. 

Ze meten meestal de coax uit van het verdeelpunt tot aan je modem. 

Die metingen moeten binnen een bepaalde waarde zitten, zo niet , is er iets mis.

Soms is het zelfs voldoende dat ze een andere conectie aansluiten op de kabel. 

Maar dat moet uitgemeten worden door Telenet. Dus ik denk dat het beste is om contact op te nemen met Telenet helpdesk en ze een test te laten uitvoeren. Ze kunnen al een simpele testen remote uitvoeren. Hiervoor moet er geen technieker langskomen. Ze kunnen dus op dat moment al zeggen of het nodig is om een technieker te sturen of niet.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW Heb de laatste 3 weken al meer dan 20x met Telenet aan de telefoon gehangen en zij zien vanop afstand niets verkeerd.. Daarnaast 2x technieker laten komen en die hebben het een en het ander gedaan maar tevergeefs.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12 Dan is dat al een moeilijke 🙂 Misschien een stomme vraag, maar is je netwerkkabel goed waarmee je de testen uitvoerde ?

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW Heb zojuist een netwerkkabel aan mijn laptop gehangen en aan de modem en krijg nog steeds nu en dan de foutmelding. Die netwerkkabel is diegene die de technieker me gegeven heeft.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12 Dan moet ik u het antwoord verschuldigd blijven. Hetgeen je misschien nog wel eens kan vragen aan Telenet is dat ze niet de real live logs opvragen van de modem maar die van heel de dag. Zo kan je zien op welke momenten er drops zijn op de lijn en waaraan het ligt.

Ik snap niet dat de techniekers die fouten dan ook niet krijgen. Moest het aan de modem liggen zouden ze dan ook moeten zien. Ofwel is je netwerkkaart van je laptop kapot 🙂

Anders blijven zagen bij Telenet tot ze het swat team sturen om het op te lossen. 

Ik heb dit ook moeten doen en ze hebben de modem en dropkabel veranderd en het probleem is opgelost.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW hoop niet dat het de netwerkkaart is, anders heb ik wel veel toestellen die aan vervanging toe zijn 😂

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12  Inderdaad, maar dat was als grap bedoeld natuurlijk 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW toch bedankt alvast voor alle hulp, tijd voor belletje nummer... ach tel kwijtgeraakt

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12  het nummer is 015 66 66 66


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WouterDr12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Constante packetloss

@kristofDW Deze ken ik al vanbuiten, was al lachend aan het zeggen dat ik niet meer wist hoeveel keer ik de klantendienst van telenet heb zitten opbellen de laatste tijd 😂

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Constante packetloss

@WouterDr12 De aanhouder zal wel winnen zeker 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes