Beantwoorden
Hatchy1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DMZ FIREWALL ?

Ik heb mijn playstation 4 verbonden in DMZ.
Voor een Open NAT type te krijgen
Ik weet dat DMZ je bloot stel op het internet
Maar als je in de telenet instellingen kijkt dan staat er boven het DMZ adres een optie voor de Firewall.
Nu is de vraag of er dan nog een firewall op het DMZ adres zit?
En zijn andere toestellen ook vatbaar die NIET verbonden zijn met het DMZ ip adres ?
Iemand ervaring met DMZ .?
Groetjes 🙂
0 Likes
1 reactie
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DMZ FIREWALL ?

Neen en neen. 🙂

 

Bron: Wikipedia 😛

Een demilitarized zone (afgekort: DMZ) is een netwerksegment dat zich tussen het interne en externe netwerk bevindt. Het externe netwerk is meestal het internet. Een DMZ is feitelijk een andere naam voor een extranet, een gedeelte van het netwerk dat voor de buitenwereld volledig toegankelijk is.

 

Edit:

Ik heb het hier al eens uitgelegd hoe het moet.

Ik voeg het hier ook even toe zodat je het daar niet moet gaan zoeken

Spoiler
@sophie-tara schreef:

Bedankt voor de link, die had ik al van "Activision" ook gekregen maar aangezien ik niets van al dit ken en niet echt durf veel in de instellingen van mijn modem aan te passen. Is me trouwens stellig afgeraden door telenet zelf! 

Toch ga ik via die link eens proberen dit te verstaan (ben een leek hierin) en dit te doen. Moet al eerst eens vinden waar ik dit allemaal moet aanpassen in mijn modem (lol)

 

Groetjes

Je kan die website niet volgen omdat je in de HGW geen vast ip-adres kan instellen. Smiley Verdrietig

 

Ik heb zelf geen ps4 dus kan ik het niet echt voor je uitleggen maar je kan deze youtube video volgen. (Vanaf 0:40 het begin is vreemd...)

Als je bij manueel zit voer dan dit in:

 

Opgelet! Ik vermoed dat je subnet 192.168.0.x is maar het kan ook 192.168.1.x zijn.

Dit kan je nakijken op Mijn Telenet onder Mijn Internet -> Draadloze Instellingen/Geavanceerd. In het eerste vakje zie je dan LAN-subnet.

 

IP Address: 192.168.0.10 (bijvoorbeeld, kies tussen 0.2-0.50)

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.0.1

Primary DNS: 8.8.8.8 (opgelet dit is de Google DNS)

Secondary DNS: 8.8.4.4

 

Als dat klaar is kan je op Mijn Telenet in het IPv4 Firewall & Port forwarding gedeelte de poorten ingeven die op die website staan. (zet ook UPnP aan als het af staat)

  • TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
  • UDP: 3478-3479

Ga daarna terug naar je ps4 en doe een verbinding test en kijk of de NAT-type veranderd is naar open.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.