@sophie-tara schreef:
Bedankt voor de link, die had ik al van "Activision" ook gekregen maar aangezien ik niets van al dit ken en niet echt durf veel in de instellingen van mijn modem aan te passen. Is me trouwens stellig afgeraden door telenet zelf!
Toch ga ik via die link eens proberen dit te verstaan (ben een leek hierin) en dit te doen. Moet al eerst eens vinden waar ik dit allemaal moet aanpassen in mijn modem (lol)
Groetjes
Je kan die website niet volgen omdat je in de HGW geen vast ip-adres kan instellen. 
Ik heb zelf geen ps4 dus kan ik het niet echt voor je uitleggen maar je kan deze youtube video volgen. (Vanaf 0:40 het begin is vreemd...)
Als je bij manueel zit voer dan dit in:
Opgelet! Ik vermoed dat je subnet 192.168.0.x is maar het kan ook 192.168.1.x zijn.
Dit kan je nakijken op Mijn Telenet onder Mijn Internet -> Draadloze Instellingen/Geavanceerd. In het eerste vakje zie je dan LAN-subnet.
IP Address: 192.168.0.10 (bijvoorbeeld, kies tussen 0.2-0.50)
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
Primary DNS: 8.8.8.8 (opgelet dit is de Google DNS)
Secondary DNS: 8.8.4.4
Als dat klaar is kan je op Mijn Telenet in het IPv4 Firewall & Port forwarding gedeelte de poorten ingeven die op die website staan. (zet ook UPnP aan als het af staat)
- TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
- UDP: 3478-3479
Ga daarna terug naar je ps4 en doe een verbinding test en kijk of de NAT-type veranderd is naar open.