Beantwoorden
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DMZ aanpassen werkt niet

Wanneer ik via een reguliere browser (Firefox, Chrome) naar 'mijn telenet' ga werkt daar alles heeeeeel erg traag. Wanneer ik via Epic browser ga (dus via een proxy buiten het netwerk van Telenet) lijkt alles veel soepeler te werken.

Daarnaast kan ik het DMZ IP adres niet aanpassen. Momenteel staat daar een IP adres dat werkt, maar ik wil nu omleiden naar een nieuw toestel. Als ik het IP adres wijzig krijg ik echter de foutmelding 'error.soa.ConstraintViolationException'. 

Iemand anders ook problemen hiermee?

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

DMZ aanpassen werkt niet

Ik had dat vroeger ook aan de hand, Mijn Telenet tergend langzaam. Dat bleek uiteindelijk aan mijn (software) firewall te liggen. Als ik die uitschakelde, dan werkte het weer normaal.

 

Wat je ander probleem betreft: neem indien mogelijk contact op met Telenet via Twitter of Facebook. Als zij niet direct kunnen helpen, vraag dan om een dossier op te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DMZ aanpassen werkt niet

Hoi Bjorn,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik vermoed dat het niet met de firewall te maken heeft, want ook de epic browser moet via deze firewall passeren. Ik gebruik trouwens de standaard firewall van Windows 10. Op een ander toestel (ook met Windows 10) had ik vorige week identiek hetzelfde probleem aan de hand. Ik wou even een demo geven van de mijn telenet omgeving in mijn (netwerk)les, maar dat liep dus even goed fout 🙂 Niet echt reclame voor Telenet op die manier.

 

Het andere probleem heb ik inderdaad via mail, facebook en whatsapp gemeld. Nu dus wachten op respons van Telenet...

E.T.

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

DMZ aanpassen werkt niet

Je probeert toch niet het ip-adres 192.169.*.1 in te stellen bij DMZ ? Want dat is het interne ip-adres van de modem zelf. Heb je misschien een eigen router in jouw netwerk (D-link/LevelOne) ?

0 Likes
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DMZ aanpassen werkt niet

Hoi,

 

Neen, ik probeer aan te passen naar .66, dat is een routertje waar ik graag wat mee wil experimenteren. Momenteel verwijst dit naar .2, dat is een linux systeem waarmee ik al geëxperimenteerd heb (en wat dus momenteel goed werkt).

 

E.T.

0 Likes
ErikT
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DMZ aanpassen werkt niet

Krijg nou wat...

 

Modem gereset (op advies van Telenet medewerker). Wou mijn subnet terug aanpassen naar 192.168.254.0, en dat neemt'ie niet meer aan!!! Terwijl ik dat subnet al jaren in gebruik heb...

 

Probleem dus gelokaliseerd, maar ik begrijp niet waarom dit subnet niet (meer) toegelaten wordt... Iemand daar een zinnige uitleg voor?

 

E.T.

Tags (2)
0 Likes