Beantwoorden
ThomasJanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

Hallo,

In de oudere topics heb ik een aantal dingen teruggevonden maar niets dat mijn probleem oplost.
Sinds enkele weken heb ik op een aantal sites een probleem. Het gaat om sites die audio content hebben.
Enkele promotionele muzieksites en ook bandcamp en soundcloud.
Vroeger had ik geen enkel probleem. Er is qua setup niks veranderd. Maar sinds enige tijd laden deze sites
niet meer volledig. Alles komt er door behalve de audioclips en soms ook de afbeeldingen (artwork van de muziekuitgave).
Bij Soundcloud en Bandcamp kreeg ik de specifieke error DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. 
Daarop ben ik beginnen zoeken en heb ik bvb geprobeerd de DNS servers te wijzigen naar o.a. Cloudflare. 
De modem is al meerdere keren heropgestart. Geen verschil.
Het rare is ook dat het zich niet altijd voordoet. Heb ook al meerdere browsers geprobeerd. Soms werkt de ene site
wel in Safari en de andere dan weer in Chrome. Dan werkt er weer niks. Allemaal zeer onregelmatig.
Ik heb van elke site de helpdesk gecontacteerd. En uiteraard ook Telenet klantendienst. Het antwoord van deze laatste: 
Nou, dat is raar... vraag het eens bij de netweters !



Dus bij deze... 
Probleem doet zich voor op zowel Mac (OS12.6 Monterey) als Windows PC.  Zowel via WIFI als kabel. Zowel via mijn mesh als
rechtstreeks via de telenet modem.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

Heb je dit al geprobeerd: https://www.wponderhoud.nl/dns-probe-finished-nxdomain/ 

Kan misschien helpen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThomasJanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

IP vernieuwen, dns flush, andere servers, andere browsers... alles geprobeerd. Soms is dat heel even een oplossing, of deels een oplossing.
Maar het blijft terugkeren. Het kan toch niet dat ik elke keer opnieuw alles moet resetten en/of wijzigen...

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

@ThomasJanssens Dag Thomas, 

Heb je al gekeken in uw hosts file. Daar kan je heel wat inzetten wat impact heeft op je internet verkeer.

Je kan uw hosts file terugvinden op volgende locatie : C:\Windows\System32\drivers\etc\

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ThomasJanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

Daar begint het voor mij al ingewikkeld te worden 🙂 Ik ben geen kenner, eerder een leek op dat vlak.
Anyway, toch die file gevonden op de mac. 
Dit staat er in.

127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost

0 Likes
ThomasJanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

Nog ter info: ik heb even Cleanmymac laten draaien. Een van de promotionele sites waar ik geen audio en artwork doorkreeg (inflyteapp.com)
laadt nu normaal. 
Op www.bandcamp.com blijft de DNS error. Mijn profiel laadt, maar als ik doorklik naar een van de albums uit mijn collectie: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Op de andere promotionele site ( pullproxy.com ) ook nog steeds niks dat werkt.
Zoals ik al zei: het is allemaal heel onregelmatig. Ik begrijp niet waarom die ene site nu wel weer werkt en de andere nog steeds niet.

0 Likes
ThomasJanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN melding bij audio content

vervolg:

De site die voordien terug normaal werkte doet het nu weer niet meer. NIks veranderd. Heb gewoon even gepauzeerd en wou nu verder werken.
Geen audio meer en geen enkele afbeelding die nog laadt. 
Alweer terug naar af.

0 Likes