Hallo iedereen,
Sinds 2 dagen heeft thuis iedereen connectieproblemen. Ik dacht eerst dat het aan mijn Linksys AP lag maar blijkbaar heeft onze PS4 er ook last van en deze is met de netwerkkabel aan een switch verbonden.
Hoe zit ons thuisnetwerk er uit? Modem Telenet - switch (geen router!) met daaraan verbonden de PS4-Telenet decoder-Linksys AP (modem Wifi was extreem zwak zelfs vanop 1m afstand!).
Wat is het probleem? Iedereen is zogezegd verbonden via Wifi maar de connectie zelf komt niet tot stand ("verbonden, geen internet"). Dit zowel op Windows 10 Ent, iOS en Android. Het rare is dat de iPhone, 2 iPads en mijn Samsung smartphone wel connectie hebben via een 192.168.0.1xx IP adres en de andere "hangende" toestellen een 10.1.100.1xx adres krijgen, daar waar alles op automatisch verkrijgen staat (zowel IP alsook DNS). Op mijn iPad heb ik ook "renew lease" getest maar zonder effect.
Voor de probleemtoestellen heb ik dit nu (voorlopig) opgelost door er een statisch IP in te zetten type 192.168.0.xxx en als DNS server 195.130.130.3 & 195.130.131.3.
Dit werkt zowel voor de via Wifi verbonden toestellen alsook voor de PS4, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om een statisch IP adres te gebruiken voor een "mobiel" toestel.
Heeft iemand een definitieve oplossing zodat ik alles terug op automatisch kan zetten? Of moet de Telenet modem gewoon vervangen worden? Ik schat dat deze toch wel iets van een 8 jaar oud is.
Bedankt alvast!