Beantwoorden
themoy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Jij bent af!

DNS resolution failures

Men is bij mij een nieuwe modem (een witte) komen plaatsen nadat mijn vorige (een zwarte) de geest heeft gegeven. Sindsdien ondervind ik regelmatig internet problemen waarbij mijn modem uit zichzelf herstart of wanneer het te lag duurt ik hem zelf herstart.

Het probleem is dat ik regelmatig een - DNS resolution failure - en als zich dat voor doet is er geen internet.

 

Ik heb wel een NAS met vast IP-adres in mijn netwerk 192.168.0.50. Heb nu onlangs vernomen dat je niet zomaar een vast IP kunt gebruiken en dat bepaalde adressen voorbehouden zijn voor telenet, bijvoorbeeld de range van 192.168.0.2 tem 192.168.0.50, maar is dat ook zo?

 

Mijn printer heeft IP 192.168.0.80

 

Ook mijn powerline adapters werken niet naar behoren, als ik ze in steek, werken ze ongeveer een tiental minuten waarna ze uitvallen en op rood gaan???

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
themoy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Jij bent af!

DNS resolution failures

ISP_Failure_001.jpg

 
 
 
 
 
Tags (2)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DNS resolution failures

Mogelijk is er een probleem met de voeding. Controleer eerst of de stekkers goe insteken. Wiggelwaggel wat met de voedingsdraad. 

Er kan ook een defect zijn aan het toestel. Omruilen dan.

Het probleem van de powerlines pas bekijken als het eerste probleem opgelost is.

 

Voor de vaste ip adressen zie https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/NAS-zonder-vaste-IP/td-p/38925

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DNS resolution failures

Normaal gezien kan je elk IP adres gebruiken tussen 192.168.0.2 en 99. Soms moet je opletten als je Telenet Powerlines en/of AP's gebruikt. Die durven ze tussen 51 en 59 zetten. Ikzelf heb tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Wat de DNS fouten betreft kan het inderdaad aan de modem liggen, heb dat ooit eens meegemaakt. Heb redelijk moeten aandringen, bij business (het was een businessklant), om een technieker ter plaatse te krijgen. Het eerste meisje dat ik aan de telefoon kreeg snapte helemaal niets van DNS, de volgende eigenlijk ook niet maar die kon ik overtuigen om iemand door te geven. Ik heb eigenlijk nooit de oplossing geweten maar de klant vertelde dat ze de modem hadden vervangen en ook iets op straat hadden gedaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.